Pitääkö myyjän kertoa nimensä jos asiakas sitä vaatii? Kyse
tilanteesta jossa asiakas haluaa tehdä valituksen myyjän käytöksestä.
Kommentit (5)
Sukunimeä ei tarvitse kertoa. Ja tuokin varmaan kauppakohtaista, meillä on ketjun säännöissä se, että nimikyltti pitää olla näkyvillä.
Eikä ole hirveän oleellistakaan.Joku nimi on yleensä rinnuksessa ja sen kun yhdistää kellonaikaan ja kassan numeroon ni tietävät kyllä varmasti ketä on kyseessä.Sitten monissa paikoissa tulostuu kuittiin myyjänumero jolla kauppa pystyy selvittämään ken oli kyseessä.
Ja olin tosi tyytyväinen, en pitänyt siitä, että ventovieraat kutsuivat minua etunimellä (aiemmassa paikassa siis oli laput). Jos nyt joku olisi varta vasten ruvennut kyselemään, niin olisin varmaan vastannut, siis pelkän etunimen. Asiakaspalautteet (onneksi pelkästään positiiviset) tulivat kyllä perille ihan kuvailullakin.
Pelkkä kuvailu riittää myyjästä eli esim vaaleat lyhyet hiukset ja isot korvakorut tai vaikka kalju ja arpi poskessa. Lisäksi kellonaika ja osasto.
Näillä tiedoilla pystytään jo ihan hyvin tunnistamaan myyjä, josta teet valituksen.
Myyjän nimen näkyminen on turvallisuusriski: sen verran kaiken maailman uhkailuja saattaa saada työpäivien aikana päälleen, ettei nimen mainostaminen ole perusteltua.
ja mielestäni asiakkaan ei tarvitsisi tietää myyjän nimeä...