Vihreät ja vasemmistoliitto: henkilöautot kokonaan pois Helsingin keskustasta
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009859972.html
Jo nyt liikkeet ja työpaikat pakenevat keskustasta kehäteiden varsille.
Kommentit (22)
Kommunistisena julkaisuna myös Hesari kannattaa yksityisautoilun ankaraa rajoittamista. Sosialistisessa ihanneyhteiskunnassa ihmiset liikkuvat julkisilla liikennevälineillä ja polkupyörillä.
Auton omistaminen on pahimmanlaatuista poroporvarismia ja osoitus työväenluokan riistämisestä.
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Vierailija kirjoitti:
Punavihreässä unelmassa keskustassa liikkuisivat vain pummit, pilvenpolttajat ja kehitysmaalaiset.
Tarkoin valvottuina.
Punavihreävasemmisto yhteiskunta on sellainen missä kaikkien hinnat nousee ja kaikkien verotus nousee. Kaikki muut kärsii heidän yhteiskunnassa mutta vähiten kärsii rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Joukkoliikenne Helsingin keskustaan ei ole hyvä oikeastaan mistään.
Sama menossa Tampereella. Yrittäjät vaan vinkuu, että asiakkaat katoaa parkkipaikkojen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Joukkoliikenne Helsingin keskustaan ei ole hyvä oikeastaan mistään.
Versus muuhun suomeen? Eiköhän se jollain tavalla ole toimiva.
Siellä ei sitten kävele kuin nistit, pummit ja muut pilvenpolttelijat jajengiläiset, mmulkut.
Sinne keskustaan kävelemään pitäisi jollakin pelillä päästä ja se ei aina ole julkinen. Ja toisekseen, miksi mennä kävelemään sinne, jos siellä ei ole enää kauppojakaan?
Miksi kukaan keskustan ulkopuolella asuva tekisi vaivalloisen matkan julkisella keskustaan, jos voi ajaa helposti kehän varren palveluiden ääreen? Tähän kysymykseen kukaan ei osaa vastata.
Helsinki voi sulkea siis satamat
RAHTI kotkaan ja turkuun ja hankoon
Kyllä teidänkin Ruoka kauppissa saadaan kalliimmaksi kun mitään ei voi tuoda enää Helsinkiin
Ps
Vuosaaren kapasiteetti on jo nyt täynnä jos miljonäärisaarta ei räjäytetä pois tieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Joukkoliikenne Helsingin keskustaan ei ole hyvä oikeastaan mistään.
Versus muuhun suomeen? Eiköhän se jollain tavalla ole toimiva.
Varmaan Ristijärveen verrattuna, mutta esimerkiksi Espoosta tai Pohjois-Helsingistä kestää tolkuttoman kauan. Oma auto on edelleen nopeampi.
Vierailija kirjoitti:
Punavihreässä unelmassa keskustassa liikkuisivat vain pummit, pilvenpolttajat ja kehitysmaalaiset.
Kehitysmaalaisiakaan ei kiinnosta jos siellä ei ole ostoskeskuksia tai juna-asemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punavihreässä unelmassa keskustassa liikkuisivat vain pummit, pilvenpolttajat ja kehitysmaalaiset.
Kehitysmaalaisiakaan ei kiinnosta jos siellä ei ole ostoskeskuksia tai juna-asemia.
On siellä vielä Kela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punavihreässä unelmassa keskustassa liikkuisivat vain pummit, pilvenpolttajat ja kehitysmaalaiset.
Kehitysmaalaisiakaan ei kiinnosta jos siellä ei ole ostoskeskuksia tai juna-asemia.
On siellä vielä Kela.
Itä-Helsinki! Kela maksa kaiken!
- Milan Jaff
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Miten sitten vanhukset, liikuntarajoitteiset jne? Heille ei ilmeisesti ole tilaa keskustan tulevaisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan se kamalaa jos Helsingin keskustasta tulisi autoton. Siellä on niin huono joukkoliikenne ja valtavat etäisyydet. Siinä vois kaupunkilaisparalla tulla pian jalat kipeiksi. Kävellen siellä pääsisi nopeammin paikasta toiseen kuin autolla. Mutta kun aina on autolla liikuttu eikä mitään haluta muuttaa. En muuten ole minkään aatesuunnan kannattaja vaan lähinnä järjen äänen.
Miten sitten vanhukset, liikuntarajoitteiset jne? Heille ei ilmeisesti ole tilaa keskustan tulevaisuudessa?
Ei tietenkään. Autottomuudella ei ole mitään tekemistä ihmisten tarpeiden tai hyvinvoinnin kanssa vaan vihervasemmistolaisen ideologian.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan keskustan ulkopuolella asuva tekisi vaivalloisen matkan julkisella keskustaan, jos voi ajaa helposti kehän varren palveluiden ääreen? Tähän kysymykseen kukaan ei osaa vastata.
Kyllä osaa. Maksukykyinen kansanosa ja kauppiaat haluavat, että keskustaan pääsee omalla autolla. Maksukyvytön kansanosa taasen haluaa siirtää liikkeet kehäteiden varteen ymmärtämättä, että se vie heiltä sekä työpaikat, että Helsingin verotulot, joista heidän sosiaaliset tulonsiirtonsa maksetaan.
Omaa oksaansa sahaavat, mutta eihän se minun ongelmani ole.
Eipä tuolla ydinkeskustassa näytä nykyään liikkuvan muita kuin turisteja ja mutta kuonoja.
Autoilun hankaloittaminen ei edes vähennä päästöjä. Päinvastoin lisääntyvät ruuhkat lisäävät niitä.
Siinä menettää moni Vihreitä ja Vasemmistoliittoa äänestävä, etenkin nainen, työpaikkansa, kun liikkeet sulkevat ovensa.
Minulle, autoilevalle, hyvätuloiselle miehelle, asia on aivan yhdentekevä.