Kävin vaateostoksilla, irrotin hälyttimet itse
Siis olenko jotenkin mummoutumassa, kun en voi käsittää miksi vaatekaupassa pitää asiakkaan itse irrottaa henkarit, hälyttimet ja piipata ostokset..?? Tänään Henkkamaukassa olin jonottamassa kassalle ja siellä ei ollut ketään. Yhtäkkiä siihen paikalle tulee myyjä ja ohjaa ihmiset itsrpalvelukassalle. Siinä sitten irrotettiin tosiaan hälyttimiä ja henkareita itse. Tuli todella typerä olo vaikka ei se nyt vaikeaa ole. Haluaisin työpäivän jälkeen ihan rauhassa mennä ostosten jälkeen kassalle ja maksaa niin, että myyjä tekee työnsä eli irrottaa hälyttimet ja pakkaa ostokset. Ihan samalla vaivalla se myyjä olisi voinut kassalla palvella jokaisen asiakkaan. Nyt joutui neuvomaan kaikkia joka tapauksessa. Haluan palvelua kun menen kauppaan. Jatkossa asioin vaikka lindexissä.
Kommentit (32)
Triplan henkkamaukka. Ihan vaan johdolle terveisiä, että ei ole todellakaan hyvää palvelua laittaa asiakkaat irrottamaan jotain hälyttimiä vaatteista, hei haloo! Itsekin asiakaspalvelun alalla ja markkinointia opiskelleena voin sanoa, että antaa todella saidan vaikutelman koko puljusta. Ja me jotka emme ole töissä vaatekaupoissa niin emme välttämättä saa niitä hälyttimiä edes helposti irti sillä laitteella, jota suurin osa meistä ei käytä normielåmässä. Asiakkaat ei halua joutua töihin kun menevät vaateostoksille.
No jo on. Luulin otsikon perusteella, että tämä oli jonkun myymälävarkaan mukahauska avaus. Mutta kiitos tiedosta, tiedänpä nyt mihin ei ainakaan kannata mennä.
Mulle tuli, että kirkkoon haetaan vapaaehtoisia. Eli lukemaan saarnaa, keräämään kolehti ja kahvitushommiin. Eli itse pitäisi olla pappi ja suntio. Sama on pankkihommissa. Missään ei enää palvelua saa.
Itsekin jouduin käyttämään itsepalvelukassaa. Tai, no pakko ei ollut tietenkään. Vaihtoehto oli odottaa pitkässä jonossa perinteiselle kassalle tai kävellä suoraan ip-kassalle. Vaatteissa, mitä ostin ei ollut hälyttimiä, mutta kaikissa oli alennus ja lisäksi aletuotteissa kampanja ota 3 maksa 2 alennus. Se, miten näyttö esitti eri tuotteiden ovh:n, alehinnan ja kampanjan, oli todella sekava. Siinä tilanteessa oli mahdoton sanoa, sainko alennukset oikein. Jälkeenpäin maksun jälkeen kuitista vasta näki hinnat selkeästi. Ystävällinen myyjä oli siinä opastamassa ja sanoi, että alet on huomioitu. Ja hänen piti ne sieltä laitteesta kuitenkin naputella mekaanisesti, että ne tuli oikein. En oikein ymmärrä, missä kohtaa HM sai sen säästön, kun myyjä varmaan käytti enemmän työaikaa opastamiseen ja alehintojen naputteluun kuin mitä olisi mennyt perinteisellä kassalla. Plus asiakkaalle tuli hölmö olo.
Mites me, jotka emme kipujen/sairauksien/vammojen takia pysty tuollaista tekemään? Anelemmeko taas apua ja joudumme perustelemaan kaiken koko kansan kuullen?
Kiitos taas tämänkin homman keksijälle minultakin. En uskalla liikkua kohta enää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli, että kirkkoon haetaan vapaaehtoisia. Eli lukemaan saarnaa, keräämään kolehti ja kahvitushommiin. Eli itse pitäisi olla pappi ja suntio. Sama on pankkihommissa. Missään ei enää palvelua saa.
No samaa oli vasta lääkärissä. Siellä lääkäri pohti, että mitähän tämä voisi olla, kun yhtään ei nyt keksi. Kerroin hänelle oletukseni, hän googlasi ja totesin, että juu, näin taitaa olla.
Seuraavaksi fysioterapeutti mietti, että mitenhän asiaa pitäisi alkaa hoitaa. Kyseli kollegalta. Ei saanut apuja. Kerroin sitten, että itse löysin netistä tällaiset ohjeet... Ilme kirkastui ja sillä mentiin. Kuntoon tulin.
Jälkeenpäin mietin, että mihin tarvitsin lääkäriä ja fysioterapeuttia. Olisin voinut ihan hyvin kirjoittaa lausunnotkin itse. Senkin osaisin. Nyt tein työt ja olin reilu 500€ köyhempi.
Missä ihmisten ammattiylpeys oikein on? Joko hoidetaan hommat ilkeillen ja varmuudella päin honkia tai sitten laitetaan asiakas hoitamaan asiat ja ollaan tyytyväisiä. Ennen työ tehtiin ystävällisesti ja oikein. Tai ainakin ylpeästi ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kauppa? Missä?
Ahah, taas yks joka ei ymmärrä lukemaansa...
BOIKOTOIKAA tommosia paskahenkkamaukkahalpisrättikauppoja!
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli, että kirkkoon haetaan vapaaehtoisia. Eli lukemaan saarnaa, keräämään kolehti ja kahvitushommiin. Eli itse pitäisi olla pappi ja suntio. Sama on pankkihommissa. Missään ei enää palvelua saa.
Ainahan seurakunnissa on vapaaehtoisia ollut. Vai luuletko esimerkiksi kymmenien laulajien kuoron saavan palkkaa? Tai yhden suntion ehtivän kerätä kolehdin koko täydeltä salilta?
Ei ole minun mielestäni asiakkaiden tehtävänä irroitella hälytyslaitteita. He eivät ole niitä kaupan vaatteisiin kiinnittämiä hälyttimiä ostamassa, joten kiinnittäjä irroittakoon.
Menee jo älyttömyyksiin tämä itsepalvelun ihannointi. Ostosten loppusummasta pitäisi saada alennusta jos asiakkaan on hoidettava myyjän työt.
Itse käytän niitä itsepalvelukassoja jos on pienet ostokset, ja haluan nopeasti ulos.
Se mikä tässä on hassua, niin muutaman kerran kassalla ei ole ollut jonoa ja myyjä on ollut vapaana. Huikkailee että itsepalvelukassoille voi maksaa? Siis myyjä pyyhkii pölyjä ja asiakas rahastaa itse tuotteensa?
Olen itsekin myyjänä vaateliikkeessä, mut jotenkin tuo on jo omituista.
Olen ihmetellyt samaa. Sen neuvojan on oltava kuitenkin siinä. Nopeammin hän hoitaisi kassatilanteen kuin minä tottumattomana.
Vierailija kirjoitti:
Siihen se menee kun ei porvari enää viitsi maksaa työstä palkkaa. Voitto-osuus on se Jumala, jota Kokoomus palvoo.
Ja koska raha on Jumala, niin julkisella terveydenhoitopuolellakin säästetään (kun ei porvaristo viitsi maksaa veroja). Näin paikkaat itse hampaasi-ohjetta tarjoillaan hampaan lohkeamaan.
Porvaristo ei maksa veroja, täähän on totta. Siksi hyvätuloisin 2% maksaa vain 20% välittömistä veroista, huonotuloisin 20 % ei edes 2% verran. Siksi hyvätuloisten tulisi maksaa kaikki verot, koska kahtiajako on just sitä, että toiset maksaa ja toiset nauttii muiden maksamista eduista.
Olisin jättänyt rytkyt ostamatta. Joko myyjä poistaa ne piipparit tai sitten minä aiheutan pahimman luokan hälytyksen sählätessäni jotain kovasta yrityksestä huolimatta. En käytä itsepalvelukassoja just sen takia, että saan taatusti laitteet vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Triplan henkkamaukka. Ihan vaan johdolle terveisiä, että ....MIKSI et laita palautetta suoraan sinne johtoon, ei ne tämmösii palstoja lue!
JA äänestä jaloillasi, onhan niitä muitakin rättikauppoja, tai mene oikeaan kunnon vaateliikkeeseen äläkä osta halpaa ja mautonta!
Amerikassa sinulle pakataan ostokset ja täällä joudut tekemään myyjän työt.
Se on totta, että palaute kannattaa laittaa suoraan firmaan. Ei myyjille, eikä pelkästään palstalle.
Siihen se menee kun ei porvari enää viitsi maksaa työstä palkkaa. Voitto-osuus on se Jumala, jota Kokoomus palvoo.
Ja koska raha on Jumala, niin julkisella terveydenhoitopuolellakin säästetään (kun ei porvaristo viitsi maksaa veroja). Näin paikkaat itse hampaasi-ohjetta tarjoillaan hampaan lohkeamaan.