Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi uupumukseen?

Vierailija
15.08.2023 |

Lepo ei ainakaan näytä toimivan, eikä liikuntakaan. Liikunnan jälkeen olen ihan tööt väsyny ja vielä seuraavankin päivän. Normaalipainoinen olen jos se nyt tähän mitenkään liittyy.
Vitamiineja, hivenaineita ja rautaa olen kokeillut, eikä niistä mitä hyötyä ole ollut.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan hyvä ottaa perusverenkuva. Mene käymään lääkärissä.

Vierailija
2/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voishan sitä varmaan tilatakin. Tuskin tää uupumus itsestäänkään lähtee. On kestänyt jo puolisen vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voishan sitä varmaan tilatakin. Tuskin tää uupumus itsestäänkään lähtee. On kestänyt jo puolisen vuotta.

Siis tilata lääkäriltä ajan.

Vierailija
4/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhas ja rauta-arvot katsottu?

Vierailija
5/22 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhas ja rauta-arvot katsottu?

Oli ne ainakin vuosi sitten kunnossa.

Vierailija
6/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo, lepo ja lepo. Kunnon safkaa. Käppäilyä. Lukemista. Musaa.

Vierailija
7/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko uupunut työstä, lapsista ym

Jos työstä, hae sairaslomaa. Itse olin työ uupunut ja 2kk päästä jaksoin taas jotain tehdä.

Lepoa. Ei se tarkoita makaamista. Stressin välttelyä. Yleensä me uupuneet ollaan tunnollisia ihmisiä.

Pitkään jatkuessa voi olla rytmihäiriöitä ym.

Vierailija
8/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan namia, sokeria syö. Se väsyttää entisestään.

Vierailija
9/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä olet uupunut?

Vierailija
10/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varsinainen liikunta itsellä vain pahensi oloa. Kävin pikku kävelyillä, juuri niin hitaasti kuin tuntui hyvältä... Nukkumista tukevat lääkkeet oli ihan ratkaisevassa asemassa. Kun olin keskellä uupumusta, tuntui ettei sieltä nousta, mutta niin vain pikkuhiljaa alkoi toipuminen. Tsemppiä, jo kuukauden päästä voit paremmin

Vierailija
11/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikaa töitä ja menoja. Niitä kai pitäisi tehdä vain tärkeysjärjestyksessä ja heivata muut jollekin toiselle. Entä uusi loma. Onko proteiinia ruokavaliossa, miten rauta joskus, magnesium. Onko verensokeria tasaavaa ruispalaa ja juustoa, mehu. Suola-sokeri-neste tasapaino. Himoliikunnan sijaan kävele välillä, vaikka jokunen kilometri, silloin kun ei ole kuuma säätila. Pidä välipäiviä. Harrastele jotain rennompaa kotosalla tai kastaudu veteen kaverin kanssa. Onko tulehduksia, silloin burana ja ab-piimä, pari kertaa. Mieti ja kokeile itsekin mikä voisi auttaa, testaile.

Vierailija
12/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka pahasta uupumuksesta on kyse. Ensimmäisenä tietysti labrat, vähintään kilpirauhas-, rauta- ja sokeriarvot.

Vierailija
13/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma on ehdoton! Muuten menee masennuksen puolelle lopulta

Vierailija
14/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Sinkku olen, eikä ole lapsia. En koe olevani masentunut, on kuin jonkinlaista aivosumua. Myös koko kroppa on uupunut.

Vierailija
15/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä mittauttamassa ferritiini arvosi!

Vierailija
16/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Sinkku olen, eikä ole lapsia. En koe olevani masentunut, on kuin jonkinlaista aivosumua. Myös koko kroppa on uupunut.

Voi olla esim.raudanpuutetta. Nyt on muutenkin tosi paljon uupumista ihmisillä. Oon miettiny voisko liittyä jotenkin esim.5g säteilyyn.

Vierailija
17/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vinkkejä: Ensin kannattaa selvittää, että ei ole jotain vaivaa, jota voisi hoitaa lääketieteellisesti (veriarvot), mutta muutoin varmaan pitää opetella keventämään elämää. Ei pidä haalia päiviä täyteen kaikenlaista, sillä päivät ovat lopulta aika lyhyitä, eikä niissä paljoa kerkeä tehdä. Ja mieluummin keskittyy sitten yhteen asiaan kerralla ja rauhassa, että ei stressaa liikaa. Välillä voi ihan vaan olla, eikä tehdä mitään (siis jatkuva infoähky tai videoiden katselu myös väsyttää). Työssäkin pitää olla aikaa katsoa välillä ikkunasta ulos ja hengähtää. Jos uupumus liittyy työhön, niin asiaa pitää silloin käsitellä esihenkilön kanssa ja tehdä muutoksia työhön tai omaan tapaan toimia. Murehditko tai pyöritteletkö päässäsi samoja asioita jatkuvasti, jolloin se uuvuttaa? Tämmöinen sia pitää silloin ratkoa tai oppia elämään sen asian kanssa eli hyväksyä tilanne. Pyritkö liikaa joka suuntaan tai eteenpäin ja väsyt siihen jatkuvaan kipuamiseen? Hyväksy tilanne sellaisena ku se on nyt ja huomaa sen hyvät puolet. Yritätkö elää jonkun toisen elämää, jolloin uuvut siihen, että teet asioita, joita et halua tehdä? Poista elämästäsi ja arjesta asioita, joista et pidä ja lisää mahdollisesti asioita, joista pidät. Niin ja tietysti aina muistutetaan meditoinnista ja mindfullnesista eli voihan näitäkin koittaa. 

Vierailija
18/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samanlaisia oireita joita olet kuvannut ja keskivaikea masennus todettiin. Burn outista alkoi. Nyt olen ihan fine, hoitoonpääsystä meni 2kk ja olin jo paljon parempi voinniltani

Vierailija
19/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo olla sokeritautiakin.

Vierailija
20/22 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplamagnesiumia nyt alkuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme