Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin vaateostoksilla, irrotin hälyttimet itse

Vierailija
15.08.2023 |

Siis olenko jotenkin mummoutumassa, kun en voi käsittää miksi vaatekaupassa pitää asiakkaan itse irrottaa henkarit, hälyttimet ja piipata ostokset..?? Tänään Henkkamaukassa olin jonottamassa kassalle ja siellä ei ollut ketään. Yhtäkkiä siihen paikalle tulee myyjä ja ohjaa ihmiset itsrpalvelukassalle. Siinä sitten irrotettiin tosiaan hälyttimiä ja henkareita itse. Tuli todella typerä olo vaikka ei se nyt vaikeaa ole. Haluaisin työpäivän jälkeen ihan rauhassa mennä ostosten jälkeen kassalle ja maksaa niin, että myyjä tekee työnsä eli irrottaa hälyttimet ja pakkaa ostokset. Ihan samalla vaivalla se myyjä olisi voinut kassalla palvella jokaisen asiakkaan. Nyt joutui neuvomaan kaikkia joka tapauksessa. Haluan palvelua kun menen kauppaan. Jatkossa asioin vaikka lindexissä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites me, jotka emme kipujen/sairauksien/vammojen takia pysty tuollaista tekemään? Anelemmeko taas apua ja joudumme perustelemaan kaiken koko kansan kuullen?

Kiitos taas tämänkin homman keksijälle minultakin. En uskalla liikkua kohta enää ollenkaan.

Ei kipua tarvitse hävetä. Ihan hyvin voit sanoa, että minä en pysty huonojen käsien takia tekemään tätä, voisiko joku ystävällisesti auttaa.

Vierailija
22/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli, että kirkkoon haetaan vapaaehtoisia. Eli lukemaan saarnaa, keräämään kolehti ja kahvitushommiin. Eli itse pitäisi olla pappi ja suntio. Sama on pankkihommissa. Missään ei enää palvelua saa.

Et sinä pääse saarhaa lukemaan, vaan osallistumaan vanhaan tapaan seurakunnan toimintaan myös jumalanpalveluksen aikana. Kyllä se seurakunnan vapaaehtoiset keräsi kolehtia jo 100 vuotta sitten ja järjesti kahvituksia ja koristeli kirkkoa, aikoinaan hoiti hautausmaatakin, joten kyse ei ole mistään palvelun poistamisesta. Kyse on seurakunnan palvelemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos antaisitte suoraan palautteen sinne vaateketjulle. Hm nettisivuilla on varmasti sellainen kohta kuin palaute tai löytyy sähköposti osoite johon voi lähettää palautetta, eihän mikään voi muuttua vain tänne palstalle valittamalla...

Vierailija
24/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli, että kirkkoon haetaan vapaaehtoisia. Eli lukemaan saarnaa, keräämään kolehti ja kahvitushommiin. Eli itse pitäisi olla pappi ja suntio. Sama on pankkihommissa. Missään ei enää palvelua saa.

No samaa oli vasta lääkärissä. Siellä lääkäri pohti, että mitähän tämä voisi olla, kun yhtään ei nyt keksi. Kerroin hänelle oletukseni, hän googlasi ja totesin, että juu, näin taitaa olla.

Seuraavaksi fysioterapeutti mietti, että mitenhän asiaa pitäisi alkaa hoitaa. Kyseli kollegalta. Ei saanut apuja. Kerroin sitten, että itse löysin netistä tällaiset ohjeet... Ilme kirkastui ja sillä mentiin. Kuntoon tulin.

Jälkeenpäin mietin, että mihin tarvitsin lääkäriä ja fysioterapeuttia. Olisin voinut ihan hyvin kirjoittaa lausunnotkin itse. Senkin osaisin. Nyt tein työt ja olin reilu 500€ köyhempi.

Missä ihmisten ammattiylpeys oikein on? Joko hoidetaan hommat ilkeillen ja varmuudella päin honkia tai sitten laitetaan asiakas hoitamaan asiat ja ollaan tyytyväisiä. Ennen työ tehtiin ystävällisesti ja oikein. Tai ainakin ylpeästi ja oikein.

Juuri näin. Tätä olen itsekin ihmetellyt. Minulta on lääkäri jopa kysynyt mitä lääkettä haluan korvakäytävän tulehdukseen. Anteeksi, mutta mistä minä voin tietää millä kauppanimellä näitä myydään ja määrätäänkö lääkettä otettavaksi suun kautta vai ulkoisesti?? Vastasin, että voisi kuvitella näitä varten olevan antibioottikorvatippoja tai vastaavaa. Lääkäri sai ahaa-elämyksen ja löysi kuin löysikin tietokannasta jonkun korvatipan.

Vierailija
25/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän niitä itsepalvelukassoja jos on pienet ostokset, ja haluan nopeasti ulos.

Se mikä tässä on hassua, niin muutaman kerran kassalla ei ole ollut jonoa ja myyjä on ollut vapaana. Huikkailee että itsepalvelukassoille voi maksaa? Siis myyjä pyyhkii pölyjä ja asiakas rahastaa itse tuotteensa?

Olen itsekin myyjänä vaateliikkeessä, mut jotenkin tuo on jo omituista.

Ip-kassat antavat hyvän tekosyyn laistaa ikäväksi ja monotoniseksi koetusta asiakaspalvelusta, oletan. Ainahan näitä ihmistyyppejä mahtuu myyjien joukkoon. On paljon kivempaa ja helpompaa puuhailla itse myymälän puolella. 

Vierailija
26/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän niitä itsepalvelukassoja jos on pienet ostokset, ja haluan nopeasti ulos.

Se mikä tässä on hassua, niin muutaman kerran kassalla ei ole ollut jonoa ja myyjä on ollut vapaana. Huikkailee että itsepalvelukassoille voi maksaa? Siis myyjä pyyhkii pölyjä ja asiakas rahastaa itse tuotteensa?

Ip-kassat antavat hyvän tekosyyn laistaa ikäväksi ja monotoniseksi koetusta asiakaspalvelusta, oletan. Ainahan näitä ihmistyyppejä mahtuu myyjien joukkoon. On paljon kivempaa ja helpompaa puuhailla itse myymälän puolella. 

Voi olla. Ehkä myyjille olisi hyvä tehdä selväksi, että asiakasta palvellaan aina kun asiakas haluaa palvelua. Ip-kassa sopii sellaisiin tilanteisiin, kun oikealla kassalla on pitkä jono ja itse ostaisi vaan muutaman pikkujutun (joissa ei ole hälyttimiä!).

Vierailija
27/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, luulenpa että myyjiä on ohjeistettu tarjoamaan ip-kassaa. Näin pärjäävät jatkossa vähemmällä henkilökunnalla (säästöä).

Vierailija
28/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaa oli vasta lääkärissä. Siellä lääkäri pohti, että mitähän tämä voisi olla, kun yhtään ei nyt keksi. Kerroin hänelle oletukseni, hän googlasi ja totesin, että juu, näin taitaa olla.

Seuraavaksi fysioterapeutti mietti, että mitenhän asiaa pitäisi alkaa hoitaa. Kyseli kollegalta. Ei saanut apuja. Kerroin sitten, että itse löysin netistä tällaiset ohjeet... Ilme kirkastui ja sillä mentiin. Kuntoon tulin.

Jälkeenpäin mietin, että mihin tarvitsin lääkäriä ja fysioterapeuttia. Olisin voinut ihan hyvin kirjoittaa lausunnotkin itse. Senkin osaisin. Nyt tein työt ja olin reilu 500€ köyhempi.

Missä ihmisten ammattiylpeys oikein on? Joko hoidetaan hommat ilkeillen ja varmuudella päin honkia tai sitten laitetaan asiakas hoitamaan asiat ja ollaan tyytyväisiä. Ennen työ tehtiin ystävällisesti ja oikein. Tai ainakin ylpeästi ja oikein.

Juuri näin. Tätä olen itsekin ihmetellyt. Minulta on lääkäri jopa kysynyt mitä lääkettä haluan korvakäytävän tulehdukseen. Anteeksi, mutta mistä minä voin tietää millä kauppanimellä näitä myydään ja määrätäänkö lääkettä otettavaksi suun kautta vai ulkoisesti?? Vastasin, että voisi kuvitella näitä varten olevan antibioottikorvatippoja tai vastaavaa. Lääkäri sai ahaa-elämyksen ja löysi kuin löysikin tietokannasta jonkun korvatipan.

Minulta kysyi myös. Kun sanoin, että antibioottiahan sitä kai tulehdukseen yleensä, sain saarnan, ettei niitä turhaan enää syödä. Kysyin, että milläs sitten nykyään tulehdusta tapetaan. Tuumi tovin ja totesi, että kirjoittaa antibiootin.

Eli kun menet lääkäriin, saat:

* diagnosoida itse

* määrätä lääkkeen itse

* kuunnella haukut

* lopuksi reseptin

* sitten laskun

Ja näin lääkäri osti taas uuden Mersun.

Vierailija
29/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, luulenpa että myyjiä on ohjeistettu tarjoamaan ip-kassaa. Näin pärjäävät jatkossa vähemmällä henkilökunnalla (säästöä).

Mitä säästöä siinä muka tulee, kun suurin osa kassan käyttäjistä tarvitsee myyjältä kädestä pitäen -neuvontaa. 

Taitaa käydä loppupelissä niin, että henkkamaukalta katoavat asiakkaat ja samalla loppuu työt niiltä vähäisiltäkin myyjiltä. 

Vierailija
30/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyi myös. Kun sanoin, että antibioottiahan sitä kai tulehdukseen yleensä, sain saarnan, ettei niitä turhaan enää syödä. Kysyin, että milläs sitten nykyään tulehdusta tapetaan. Tuumi tovin ja totesi, että kirjoittaa antibiootin.

Eli kun menet lääkäriin, saat:

* diagnosoida itse

* määrätä lääkkeen itse

* kuunnella haukut

* lopuksi reseptin

* sitten laskun

Ja näin lääkäri osti taas uuden Mersun.

OT, mutta kannattaa pyytää sitä sinistä ainetta korvaan, jos saa antibiootteja. Ei ala sienet kasvamaan. Tiedoksi vain tämä, jos jatkossa pitää kertoa lääkärille miten korvakäytävän tulehdus hoidetaan. Valitettavasti en muista sen aineen nimeä :D

Vierailija
31/32 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama myös rovaniemen hmllä

Vierailija
32/32 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa vielä. Nuo itsepalvekassat on ihan ok ruokakaupassa ja vaatekaupassa ne voi olla siellä jos joku haluaa käyttää. Tässä tapauksessa kukaan ei halunnut sinne alunperin mennä vaan jonotti kassalle, jossa ei ollut ketään. Tässä tapauksessa olisi myyjän pitänyt mennä kassalle ja palvella asiakkaat siinä. Kyllähän sen näkee mihin tämä kehitys on menossa. Tavoite on, että myyjistä päästään eroon. Työt tulee vähenemään joka alalla.

No, onneksi ei tarvitse tuolla asioida enää. Harvemmin henkkamaukassa muutenkaan käyn. Triplassa on paljon muita vastekauppoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi