Sähköauto 4 tunniksi kirjastoklrtilla 0€
Turussa, missäpä muualla, Suomen vanhin kaupunki on moderni kulttuuri pääkaupunki vailla vertaa.
Kommentit (16)
Kuka maksaa törttyilyt , kirjastoko ?
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa törttyilyt , kirjastoko ?
Eiköhän vakuutus ole vahinkoja varten.
Helsingissä on Green Mobility, joka tarjoaa sähköautoa 0,33€/min. Ei paha sekään.
https://www.greenmobility.com/fi/fi/hinnat/
Tosi hieno juttu. Tuollainen myös Helsinkiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa törttyilyt , kirjastoko ?
Eiköhän vakuutus ole vahinkoja varten.
Vakuutus ei ole ilmainen ja siinä on omavastuu tai, jos omavastuu on 0€, niin vakuutusmaksu on huomattavasti kalliimpi. Myös bonuksien kertymisestä saa huomattavasti lisäsäästöä ja/tai niiden menettämisestä vahingon seurauksena lisää maksettavaa. No turkulaisethan tuon kustantavat, joten ei kosketa minua... Mitenkäs muuten, jos kirjastokortin haltija ei olekaan turkulainen, saako hän myös tuon edun....
Vaasassa on 8 e tunti sähköauto. Ei paha sekään, jos autoa tarvii vähäksi aikaa.
https://www.vaasa.fi/asu-ja-ela/liikenne-ja-kadut/mini-lifti-yhteiskayt…
Vierailija kirjoitti:
Tosi hieno juttu. Tuollainen myös Helsinkiin!
Ai veronmaksajien rahoilla? Ei kiitos. En halua osallistua kenenkään vahinkojen korjauskuluihin. Vuokraamosta voi tuollaista vuokrata, jos haluaa. Helsingin kokoisesta kaupungista luulisi löytyvän useamman autovuokraamon valikoimasta. Ja eiköhän noita ole myös yhteiskäyttöautoissa valittavana.
Tuo lisää turhaa autoilua. Ei huviajelut sähköautollakaan ole mikään ekoteko.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on Green Mobility, joka tarjoaa sähköautoa 0,33€/min. Ei paha sekään.
https://www.greenmobility.com/fi/fi/hinnat/
19.8eur/h, 4h lähes 80euroa. Hmm, taksikin taitaisi olla halvempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on Green Mobility, joka tarjoaa sähköautoa 0,33€/min. Ei paha sekään.
https://www.greenmobility.com/fi/fi/hinnat/19.8eur/h, 4h lähes 80euroa. Hmm, taksikin taitaisi olla halvempi
Nope. Ehkä jonkun überpyyperin tai yangopingopangopongon aikataksa voi olla halvempi, mutta taksin aikataksa on useamman kympin/tunti.
Tuollaisia pitäisi saad Oodista, siellähän on jo 3D-tulostimet ja ompelukoneet ja pelihallit ym
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia pitäisi saad Oodista, siellähän on jo 3D-tulostimet ja ompelukoneet ja pelihallit ym
Nuo kirjaston autot voitaisiin rahoittaa nostamalla autoveroa ja bensaveroa, sekä sähköön lisävero kirjastoille. NÄin saataisiin kattava autolainaus ympäri maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia pitäisi saad Oodista, siellähän on jo 3D-tulostimet ja ompelukoneet ja pelihallit ym
Nuo kirjaston autot voitaisiin rahoittaa nostamalla autoveroa ja bensaveroa, sekä sähköön lisävero kirjastoille. NÄin saataisiin kattava autolainaus ympäri maata.
No todellakin huono idea. Yksityisautoilua ei pitäisi tukea mitenkään siellä missä se ei ole välttämätöntä. Ruuhkaa ei aiheuta yleensä mikään muu kuin minä minä minä -asenteella liikkuvat yksityisautoilijat. Olisi edes kaksi ihmistä samassa autossa, mutta ei, ovelta ovelle pitää päästä yksin autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa törttyilyt , kirjastoko ?
Eiköhän vakuutus ole vahinkoja varten.
Jutussa oli että asiakas ei tarvitse vakuutusta mutta on vastuussa ja korvausvelvollinen lainaamalleen tavaralle eli autolle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa törttyilyt , kirjastoko ?
Eiköhän vakuutus ole vahinkoja varten.
Jutussa oli että asiakas ei tarvitse vakuutusta mutta on vastuussa ja korvausvelvollinen lainaamalleen tavaralle eli autolle ?
Suomessa kuljettaja ei ota vakuutusta vaan auton haltija/omistaja.
Jos tällainen auton lainaus systeemi yleistyy, olisikin parempi, että olisi kuljettajakohtainen vakuutus, näin veronmaksajien rahoilla ei tarvitsisi maksaa muiden töppöilyjä.
Kätevää ja reilua!
Neljässä tunnissa kerkiää jo hieman hoitelemaan asioitakin.