Suomalaiset yrittäjät ja palvelun taso
Olen ostanut kotimaisilta yrittäjiltä paljon palveluita viime aikoina. Mieleen on jäänyt lähinnä se, miten hinta ei vastaa laatua. Ehkäpä tässä onkin se todellinen syy sille, miksei heidän palveluitaan käytetä enää?
Kukkakauppias, joka myi syntymäpäiväjuhliin hyvissä ajoin varatun kukan, selitteli jo kaupassa että kukka ei ole vielä avautunut "jotta kestäisi pidempään nättinä". Kiireessä en alkanut sanomaan vastaan, vaikka ihmettelinkin asiaa- huomasin myös pienen ruskea kohdan kukan terälehdessä. Synttärit olivat ja menivät; kukka ei missään vaiheessa auennut kunnolla vaan alkoi mätänemään pystyyn! Kukan tietty osa oli sen peitossa, oli pakko heittää ennenaikaisesti pois. En ole koskaan aiemmin törmännyt vastaavaan.
Käsityöläinen myi minulle erään tuotteen, jonka piti valmistua noille samoille synttäreille. Aikaa muutaman tunnin hommaan (hänen arvionsa, ei minun) oli kolmisen viikkoa, joten hyvin ehti- paitsi ettei ehtinytkään. Paria päivää ennen kysäisin tuotteesta, koska aavistin pahaa, ja niinhän siinä kävikin että tuote valmistui sitten myöhässä. Selityksiä oli kyllä kaikenlaisia, ja vielä hakumatkalla tuli ongelmia.
Muitakin esimerkkejä olisi. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (4)
Suomalaiset pienyrittäjät ovat niin kovien työpaineiden alla, joten hyvä jos jotain palvelua saa.
Kansainvälisiltä isoilta ketjuilta voi saada hyvää palvelua siksi, että heillä on varaa satsata palveluun, isommat budjetit ja tekevät massamyynnillä tulosta.
On vaikea olla suomalainen yrittäjä.
Paljon tulee kotimaisten yrittäjien palveluja käytettyä, en pysty yleistämään onko palvelun taso yleisesti sen puoleen huono kuin hyväkään. Riippuu täysin yrittäjästä.
up