Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sanonut miljoona kertaa ja sanon edelleen: liikennekuolemat eivät ole MILLÄÄN TAVALLA hyvä mittari!!

Vierailija
17.04.2023 |

Autojen turvatekniikka ja lääketieteen kehitys paranee koko ajan, minkä ansiosta ihmiset jää helpommin henkiin sellaisista kolareista, joihin olisi vielä 90-luvulla kuoltu 99% varmuudella. Eli kuolemien tuijottelu ei anna juuri minkäänlaista oikeaa kuvaa.

Miksi seurantaa ei tehdä esim. vammautumisten perusteella? Kolareihin ei enää kuolla, mutta vakaviakin vammoja niistä kuitenkin edelleen seuraa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.

Vierailija
2/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on tämän jutun pihvi?

Vierailija
4/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.

Liikennekuolemat eivät indikoi liikennekulttuurin kehitystä, johtuen esim. juuri tuosta teknologisesta erosta edellisiin vuosikymmeniin.  Se, että 70-luvulla kuoli kymmenkertaisesti ihmisiä ei kerro siitä, ettei silloin olisi osattu ajaa, vaan siitä, että sen ajan autokanta oli turvallisuudeltaan Ö-luokkaa (nykyisin A-luokkaa).

ap

Vierailija
5/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on tämän jutun pihvi?

Älä kohella liikenteessä.

Vierailija
6/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on tämän jutun pihvi?

Saattaahan se perustua johonkin uutiseen, mutta niiden linkittäminen on diginatiiveille ylivoimainen tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 000 001 kerta. seuraavaan odotellessa

Vierailija
8/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa

Taajamien ulkopuolella rajoituksia voisi tosiaan nostaa 20 km/h, mutta koska ihmisen reaktioaika ei kehity, taajamissa pitää pysyä nykyisissä nopeusrajoituksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän meillä menee kun autokannan ikäkin on mitä on.

Vierailija
10/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mutta nopeusrajoituksia pitäisi nostaa

Ja turvavyö vapaaehtoiseksi! Turha härpäke tuollainen rintaa puristava remmi, en ole mikään koira!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään kiinnosta jonkun ap:n sanomiset

Vierailija
12/12 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko toistaa. En oikein ymmärtänyt.

Liikennekuolemat eivät indikoi liikennekulttuurin kehitystä, johtuen esim. juuri tuosta teknologisesta erosta edellisiin vuosikymmeniin.  Se, että 70-luvulla kuoli kymmenkertaisesti ihmisiä ei kerro siitä, ettei silloin olisi osattu ajaa, vaan siitä, että sen ajan autokanta oli turvallisuudeltaan Ö-luokkaa (nykyisin A-luokkaa).

ap

Liikennekulttuuriin on viime vuosina tullut muutos, ajokortin 17 - vuotiaina saaneet teinit. Siinä ryhmässä kuolema niittää satoa. Teknologia ei auta, kun vauhtia on liikaa.

Milloin viimeksi olette nähneet poliisin valvovan nopeuksia? Poliisin määrärahojen leikkaaminen toi villin lännen liikenteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi