Yritysten kieroilut
Olen tympääntynyt firmojen pieneen pränttiin ym kusetuksiin.
Esim kampaajat. Tarjous hinta on joku ok hinta, mutta pikkupräntillä on joku pitkien hiusten lisä, lapaluitten kohdalla. Mitä sillä on merkitystä, jos haluaa esim polkan? Voin itse napsaista ne pituudet pois jos se siitä on kiinni.
Toinen: Ilmainen toimitus! Jee kivaa! Mutta mutta, vähimmäistilaus 65€.
Kiitti.
Kolmas: Hammaslääkäriasema palvelusetelillä.
Jokaisen suusta löytyy mitä vaan kallista korjattavaa. Hammaslääkäri tekee niitä eikä puhu mitään hinta-arviosta ym. Kassalla pamahtaa hirveä lasku kalleimman mukaan. Palveluseteli korvaa jonkun mitättömän osan.
Missä muualla olet suu auki etkä saa kysyttyä tärkeitä hinta-asioita ja hammaslääkäri tohtoroi koppavasti jotain suussasi, koska olet vain palveluseteli-köyhimys, joka ei maksa heidän kiskurihintojaan ilman mitään seteleitä.
Kommentit (5)
En käytä enää suomalaisia firmoja, kaikki mahdollinen ulkomailta.
Siitäs saavat.
Sama autokorjaamoissa. Et voi itse seisoa vieressä ja joka kerta on jotain yllättävää pitänyt uusia. Hinta voi olla tuplasti enemmän kuin arvioitiin. Myin sitten auton pois ja ostin pyörän jonka osaan itse korjata ja huoltaa. Eipä kuseta enää kukaan.
Eräs tuttu tilasi käsityöliikkeestä erikoisempia lankoja ja sopivat yrittäjän kanssa että normitilauksensa lisänä tilaa nämä langat. Kun meni ostamaan langat, yrittäjä veloitti 10€ postikuluja joista ei ollut maininnut mitään. Näitä esimerkkejä olisi satoja miten yrittäjät huijaa asiakkaita. Sitten ihmettelevät kun Suomessa on yrittäjävihaa.
Noh.. Mulle myönnettiin palveluseteli tiettyyn käyttöön.
Kun oltiin tekemässä sopimusta erään yrityksen kanssa niin tuokin tehtiin selväksi että tämä kattaa ainoastaan asian x ainoastaan silloin kuin sille on tarvetta, eikä "huvin vuoksi" vaikka kyse olisi siitä ettei muuten tunnit tulisi täyteen.
Tämä sopi tietysti kaikille osapuolille, mutta käytännössä yrityksen työntekijä on ylittänyt valtuutensa ja sen lisäksi tuputtanut minulle palveluitaan huolimatta siitä ettei tarvetta palvelulle ole.
Heille on ilmeisesti tärkeää saada käyttää palveluun myönnetyt tuntimäärät, ehkä kuvittelevat ettei se haittaa koska kunta kuitenkin maksaa lystin.
Minua kuitenkin haittaa se että mua painostetaan rikkomaan sopimusta ja sen lisäksi työllistämään muita oman ja perheeni hyvinvointini kustannuksella.
Painostus ilmenee siten että minuun otetaan yhteyttä ja koitetaan sopia "aika" vaikkapa huomiselle, vaikka minä olen se joka ottaa heihin yhteyttä jos tarvitsen heidän palveluitaan.
Jos olen estynyt vastaamaan, niin soittelevat sitten muualle että saisivat asiansa perille :D
En ole tosin kaikkeen edes vitsinyt vastata vaikka olisin voinut. Tuntuu aika lailla hullulta että he yllyttävät minua rikkomaan sopimusta heidän vuokseen ja pitämään ylimääräistä yhteyttä yllä. Ei ole auttanut minun eikä muiden muistuttaa mitä ollaan sovittu.
Ne jotka tietää esim. "tupperwarehihhulit" niin on vähän sama olo nyt kuin olla sellaisen "uhrina".
Toisaalta vaikka puhun monikossa, niin tarkoitan vain yhtä henkilöä. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia eli ei olla tuputettu, ei ylitetty valtuuksia tms ja kumman usein tämä tyyppi "tekee työt" vaikka hänen piti toimia ainoastaan sijaisena toiselle työntekijälle (joka työskenteelee siis minulle) jolloin on vähän arveluttavaa että palvelua tuputetaan silloinkin kun nimetty henkilö ei ole täissä tai hänellä on muita asiakkaita.
Yritystoiminta ainakin tässä onnettomassa maassa on muuttunut pelkäksi asiakkaiden kusettamiseksi ja rahastamiseksi, vastineeksi saa yhä huonompaa ja huonompaa tavaraa ja palvelua :/
Olisikohan siinä yksi syy miksi ihmiset ei halua enää olla missään tekemisissä yritysten kanssa ja konkurssit senkun lisääntyvät...