HS: Teinipoika toivoi Louis Vuitton -mattoa
Mieheni keksi, että mitä jos maalaisi itse maton spraymaalilla. Lähdin siitä sitten ostamaan Askosta halpaa mattoa ja K-Raudasta spraymaalia, Sellgren kertoo.
Poika oli heti, että mistä sä löysit Louis Vuittonin maton? Eli täydestä meni, hän kertoo nauraen.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009475181.html
Olkoonkin vitsi, mutta jos kerran matto meni "todesta" ollaan tosi typerän pilan äärellä. Kaverit sitten lukevat lehdestä tämän. Heh heh, miten meni, vanhemmat, noin niinku omasta mielestä?
Kommentit (14)
Matto on varmaan jo lentänyt roskiin pojan toimesta.
Terve poika haluaisi Vuittonin maton sijasta lipittää ryijyä.
Taitaa olla muunsukupuolinen mt-tapaus kyseessä jos tuossa iässä vuittonit mielessä.
Merkin voi piirtää vaikka lumeen.
Tätä merkkien suoraa kopiointia kutsutaan plagioinniksi, ja lopputuotetta feikiksi.
Onneksi nuoret ovat vanhempiansa fiksumpia, ja erottavat nykyään tarkemmin aidot feikeistä.
Esim monet haaveilevat aidosta Rolexista ja entistä useammat myös ostavat. Feikkejä ei sensijaan arvosteta.
Vaikka nuori ostaisi Seikon, on sekin parempi kuin feikki Rolex.
Mites toi immateriaalioikeus ja tekijänoikeus, kenellä on oikeus käyttää LV-logoa?
Tarinan opetus teinille: kuinka naurettavaa logokeekoilu oikeasti on. Vanhempana arvostaa vanhempien tempausta ja luultavasti säästää hienon maton jälkipolville.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla muunsukupuolinen mt-tapaus kyseessä jos tuossa iässä vuittonit mielessä.
Miten niin? Suurin osa teineistä haluaa kuulua joukkoon, olkoon se merkki Marimekko, Carhartt tai luksusmerkit. Kuuluu tuohon ikään, joka sukupolvella on omat kotkotuksensa.
Ei ole normaalia tuollainen mattohomma tuossa iässä. Löytyisikö syy käytökseen kenties nykyisen peruskoulun opetussuunnitelmasta??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla muunsukupuolinen mt-tapaus kyseessä jos tuossa iässä vuittonit mielessä.
Miten niin? Suurin osa teineistä haluaa kuulua joukkoon, olkoon se merkki Marimekko, Carhartt tai luksusmerkit. Kuuluu tuohon ikään, joka sukupolvella on omat kotkotuksensa.
Höpöhöpö! Nykyiset nuoret tajuaa, että on ihan bimboa maksaa maltaita siitä, että saa mainostaa jotain muka laatumerkkiä logoineen ilman palkkiota. Nykynuoret on fiksuja, eikä samanlaisia lampaita, kuin vanhempansa aikoinaan 👏
Vierailija kirjoitti:
Mites toi immateriaalioikeus ja tekijänoikeus, kenellä on oikeus käyttää LV-logoa?
Jokaisella on tuohon oikeus, kunhan ei myy tuotetta. Saat laittaa kotisi täyteen feikkituotteita, mutta et saa kaupata niitä.
Vanhempien ja hesarin pitäisi kyllä mennä elämänkouluun, Vahemmästäkin on tekijänoikeussyytteitä nostettu. Kotonaan voi tehdä mitä vain, mutta ei ehkä kannata mainostaa mediassa.
Eikö monet nuoret nykyisin ennemmin varasta noita luxus-tuotteita? Stockallakin on nykyisin kaikki luxus-tuotteet lukituissa vaijereissa, ja silti niitä onnistutaan pöllimään.
Can I use Louis Vuitton logo?
It's considered art and not illegal.
Selvästihän tuo oli vitsinä tehty juttu, totuus on ihan varmasti jo kerrottu pojalle.