IL: Toiko sähköautot uuden ongelman maanteille?
Tesla-kuskien hidastelu nousi tapetille Tätä mieltä ovat Iltalehden lukijat
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cf34fd54-3a83-41e5-9f46-6c8603ca…
Kommentit (21)
Yksi ongelma alkaa olla tulossa, sähköautot tukkivat liikenneasemat. Siellä ne päivystelevät latausjonoissa tuntitolkulla.
Sähkö-auto on ongelma jo autokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Sähkö-auto on ongelma jo autokaupassa.
Sähköauto on ongelma laskun maksajalle?
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma alkaa olla tulossa, sähköautot tukkivat liikenneasemat. Siellä ne päivystelevät latausjonoissa tuntitolkulla.
Sähköautomies joutuu toistuvasti ottamaan kahvia ja pakkopullaa. Sähköautomiehen kansantauti on mahahaava ja lihominen.
Akulliset laitteet eivät käytännössä ole koskaan polttomoottorin tai verkkovirtaan yhdistetyn tehoisia. Vrt. moottorisaha, porakoneet, jopa parranajokone jne.
Kuten todettu, akuston pitäisi olla valtavan iso, jotta sama teho ja toiminta-aika olisi tavoitettavissa. Akkujen teho hiipuu latausten myötä ja uudetkaan akut eivät kestä kovia pakkasia.
Akullinen sähköauto on kohta ongelmajätettä.
Talvella virtaa menee aina enemmän kuin tavallisesti niin pitää ajella hissukseen. En silti koe olevani mitenkään tukkona. Polttomoottoriautoilijat on vaan niin kateellisia ja näyttelevät keskisormea kun ohittelevat turhaan. Minä en alennu vastaavaan moukkamaiseen käytökseen vaan heiluttelen vain iloisesti. Me sähköautoilijat olemme niin paljon parempia ihmisiä.
Sähköauto on pahin painajainen naapurissa asuvalle tojokuskille koska harmittaahan se nut että toinen ajelee tessulla.
Kallistunut sähkö on tosiaan ongelma. Öljynhän tässä pitäisi kallistua. Aloittajan ongelman ratkaisu tässä?
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.
Sitten voikin verrata kauasko kulkisi tuhansien kilojen polttoainesäiliöllä varustettu diesel auto.
Vierailija kirjoitti:
Akulliset laitteet eivät käytännössä ole koskaan polttomoottorin tai verkkovirtaan yhdistetyn tehoisia. Vrt. moottorisaha, porakoneet, jopa parranajokone jne.
Kuten todettu, akuston pitäisi olla valtavan iso, jotta sama teho ja toiminta-aika olisi tavoitettavissa. Akkujen teho hiipuu latausten myötä ja uudetkaan akut eivät kestä kovia pakkasia.
Akullinen sähköauto on kohta ongelmajätettä.
Minusta ne on sitä jo tehtaalta tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Akulliset laitteet eivät käytännössä ole koskaan polttomoottorin tai verkkovirtaan yhdistetyn tehoisia. Vrt. moottorisaha, porakoneet, jopa parranajokone jne.
Kuten todettu, akuston pitäisi olla valtavan iso, jotta sama teho ja toiminta-aika olisi tavoitettavissa. Akkujen teho hiipuu latausten myötä ja uudetkaan akut eivät kestä kovia pakkasia.
Akullinen sähköauto on kohta ongelmajätettä.
Akun valmistus tuottaa jopa suuremman ympäristöongelman. Tästähän ei koskaan puhuta.
Tuttavapariskunnan mies kerskuili kuinka nopea hänen Teslansa on, lähes maailman nopein auto. Lähdettiin sitten yhteiselle hiihtoreisulle Leville. Samaan aikaan lähdettiin (asutaan samalla kadulla) ja oli tarkoitus käydä Jyväskylässä yhdessä syömässä. Me olimme jo lähes syöneet kun he saapuivat paikalle. Perillekin tulivat vasta seuraavana päivänä. Olivat kuulemma HALUNNEET jäädä Ouluun yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.
Akut on koko ajan keventymässä. Tulevaisuus näyttää lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.
Sitten voikin verrata kauasko kulkisi tuhansien kilojen polttoainesäiliöllä varustettu diesel auto.
Nyt en ymmärrä?
Diesel-auton tankki 70L (n. 70kg) toimintamatka 1400 km
Sähköauton akku 75KWh (500kg) toimintamatka WLTP 380km. Käytännössä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Akulliset laitteet eivät käytännössä ole koskaan polttomoottorin tai verkkovirtaan yhdistetyn tehoisia. Vrt. moottorisaha, porakoneet, jopa parranajokone jne.
Kuten todettu, akuston pitäisi olla valtavan iso, jotta sama teho ja toiminta-aika olisi tavoitettavissa. Akkujen teho hiipuu latausten myötä ja uudetkaan akut eivät kestä kovia pakkasia.
Akullinen sähköauto on kohta ongelmajätettä.
Näin tällä hetkellä. Eihän polttomoottoritkaan olleet kovin käytännöllisiä 1900 luvun alussa. Kaikki kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.
Akut on koko ajan keventymässä. Tulevaisuus näyttää lupaavalta.
Päinvastoin. Litium akku julkistettiin ensimmäisen kerran jo 1912. Litium on maapallon kevein metalli ja alkuaine. Akut eivät voi oleellisesti kehittyä vaikka muuta kuvitellaan ja uskotellaan.
Uudet LFP akut tuovat lisäpainoa 150 kg. Akut painaa jo 500-600 täysähköautoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.
Akut on koko ajan keventymässä. Tulevaisuus näyttää lupaavalta.
Päinvastoin. Litium akku julkistettiin ensimmäisen kerran jo 1912. Litium on maapallon kevein metalli ja alkuaine. Akut eivät voi oleellisesti kehittyä vaikka muuta kuvitellaan ja uskotellaan.
Uudet LFP akut tuovat lisäpainoa 150 kg. Akut painaa jo 500-600 täysähköautoissa.
Akut eivät oleellisesti kehity, samoja alkuaineita, yhdisteitä ja niiden kombinaatioita pyöritellään. Huhuja laboratorioista kuulee kuinka joku kestää "miljoona kilometriä". Enemmän uskon ufoihin. Yli satavuotta on mennyt ja samat alkuaineet käytössä ja tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on pahin painajainen naapurissa asuvalle tojokuskille koska harmittaahan se nut että toinen ajelee tessulla.
Kallistunut sähkö on tosiaan ongelma. Öljynhän tässä pitäisi kallistua. Aloittajan ongelman ratkaisu tässä?
Kukaan ei ole kateellinen yhdellekään Tesla kuskille. Kaikki tietävät että Tesla on koko suvun ongelma. Jos perheen "pää" on hommannut kyseisen laadultaan huonoimman kotteron mitä maa päällään kantaa. Tesla kuskin lapsia kiusataan kun kaikki tietää että kyseinen henkilö on sekä fyysisesti että henkisesti heikkolahjainen ja joutuu ajelemaan kyseisellä aivo invalidien autolla. Jos kyseessä on "mies" niin kaikki tietää että kyseessä on miehiin menevä hinttapuli ja jälkikasvunkin on tehnyt joku naapurin Reiska. Joten kukaan ei ole kateellinen Tesla kuskille. Jos joku katsoo Teslaa niin sääli on se mikä katsojan silmistä paistaa. ei kateellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunnan mies kerskuili kuinka nopea hänen Teslansa on, lähes maailman nopein auto. Lähdettiin sitten yhteiselle hiihtoreisulle Leville. Samaan aikaan lähdettiin (asutaan samalla kadulla) ja oli tarkoitus käydä Jyväskylässä yhdessä syömässä. Me olimme jo lähes syöneet kun he saapuivat paikalle. Perillekin tulivat vasta seuraavana päivänä. Olivat kuulemma HALUNNEET jäädä Ouluun yöksi.
Tais naapurin Teslan paskasta loppua virta Oulussa :-)
Monet ovat huomanneet matelevat, sähköä säästelevät sähköautot maanteillä. Sähköautojen toimintamatkat eivät yllä tuskin koskaan polttomoottorien tasolle. Ellei sitten autoja varusteta tuhansia kiloja painavilla akuilla.