Millä konsteilla kevennät työelämää?
Työni on haastavaa, paineista ja muistettavia / hoidettavia asioita on paljon. Vaikka se on myös kiinnostavaa, olen ollut aika väsynyt ja stressaantunut viime syksyn ja tuntuu, että viikon joululoma ei auttanut yhtään.
En haluaisi elää elämää, jossa työpäivät vähän ahdistavat ja odotan vain seuraavaa lomaa. Haluaisin kuulla, että millaisilla konsteilla te olette vastaavassa tilanteessa keventäneet työn arkea? Esim. lyhennetty työviikko, lyhyempiä lomia ripoteltu pitkin vuotta...? Antakaa hyviä vinkkejä, sellaisia joita ei ehkä itse väsähtäneenä tule ajatelleeksi.
Kommentit (3)
Teen vaan keikkaa. 3-4 vuoroa viikossa.
Hoitoalalla tekee paremman rahan näin kuin vakituisessa työsuhteessa, ei kannata ottaa vakkaripaikkaa vastaan vaikka niitäkin on tarjottu.
Kuorin kermat kakusta, teen yötä ja kuorin kalliit vuorot päältä. Näin tienaan bruttona n. 3000€/kk kun lisät ja hälyt lasketaan mukaan.
70 % työaika ja sit myös pidät siitä kiinni. Selkeä päätös mihin kellonaikaan työpäivä päättyy viimeistään joka päivä.
Älä lue sähköpostia joka päivä, tai ainakaan enempää kuin kerran päivässä. Kaikkiin viesteihin ei tartte vastata.
Joitakin työtehtäviä pitää tehdä huonosti, jotta voi keskittyä siihen mikä on todella tärkeää.
Älä ota mitään ylimääräisiä vapaaehtoisia työtehtäviä, en tiedä mitä ne voisi olla sun alalla, esim. jotain toimikuntapaikkoja tai medialle esiintymistä. Vain ignooraat tämmöset ehdotukset.
Ja tärkein: tee joka päivä jotain kivaa, joka ei liity töihin ja joka ei ole alkoholin juomista.
Lyhennetty työpäivä, johon sopivasti lusmuilua, lyhennetty työviikko, pidemmät lomat ja useammin.