Lowell-perintäyhtiö Turku. Aiheeton maksuvaatimus.
Aiheettomasti yrittävät periä maksua, vaikka asia on selvitetty moneen kertaan toimeksiantajan kanssa, joka on todennut että maksu on aiheeton. Ja sitä jopa pahoiteltiin. Miksi tieto ei mene perille tälle perintäyritykselle? Tuntuu että huijataan. Yritin ottaa yhteyttä tähän firmaan, katkaisivat yhteyden. Mitä tehdä?
Kommentit (39)
Laadi reklamaatio ja pistä todisteet liitteiksi. Reklamaatioon on vastattava, jos meinaa saada perittyä mitään oikeusteitse, ja sitten näet millä perusteella peritään.
Rikos se ei ole jos perintäyhtiö perii todellisia velkoja, jotta sen joutuu selvittämään ikävä kyllä itset.
Ei ole kysymys isosta summasta, mutta tämä toimeksiantaja on myöntänyt oman virheensä, mutta miksi ei ole oikaissut sitä tälle perintäyhtiölle. Nyt tähän toimeksiantajaankaan ei saa enää yhteyttä. Soittopyyntöä on jätetty ja yritetty tavoitella. Tuntuu vääryydeltä.
Lähettäisin koiranpaskaa postissa!
Minulta yritettiin joskus periä jotain laskua, joka ei ollut edes minun. Soitin perintätoimistoon ja selitin tilanteen. Siihen loppui ne perintäkirjeet. Ei ne siellä perintätoimistossakaan aivan ääliöitä ole.
Todella epäilyttävää on jos katkaistaan puhelu tai chat kun asiakas yrittää selvittää asiaa. Asiallisesti vielä esitin asiani.
Yritetäänkö periä koko laskun summaa vai ainoastaan perintäkuluja/ korkokuluja?
Jos laittaisi vaikka tietosuoja-asetukseen perustuvan pyynnön (tarkistusoikeus, tietojen korjaaminen, käsittelyn rajoittaminen, ehkä unohtaminenkin). Jos perintä on aiheeton, niin voisi kysyä niiltä millä perusteella käsittelevät henkilötietoja.
Silloin ei ole ainakaan hyvä vaihtoehto niille olla reagoimatta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritetäänkö periä koko laskun summaa vai ainoastaan perintäkuluja/ korkokuluja?
Summa ja perintäkulut korkoineen.
Perintäkulut ovat monta kymppiä Itse summa pienempi. Pakko yrittää selvittää tätä asiaa, vaikka toivottamalta tuntuu. Jos olisi suoraselkäistä toimintaa puheluja ei katkaista vaan selvitettäisiin asiaa.
Lowell on entinen Lindorff, kuuluisa kiskonnasta ja velkoja epärehellisyydestä. Kunta käytti sitä ennen, mutta luopui just samasta syystä, eli perintäfirma lähetti ennakkoon perintäkirjeet, ei huomioinut suorituksia ja karhusi useaan kertaan samaa laskua. Toimintakielto ja nimenvaihto eivät takaa sitä, että itselle suotuisat toimintatavat muuttuvat.
Tuon firman kanssa asiointi on vähän kuin osallistuisi hämäräbisneksiin tai huumekauppaan, epärehellistä ja laittomuuden rajoilla liehuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Lowell on entinen Lindorff, kuuluisa kiskonnasta ja velkoja epärehellisyydestä. Kunta käytti sitä ennen, mutta luopui just samasta syystä, eli perintäfirma lähetti ennakkoon perintäkirjeet, ei huomioinut suorituksia ja karhusi useaan kertaan samaa laskua. Toimintakielto ja nimenvaihto eivät takaa sitä, että itselle suotuisat toimintatavat muuttuvat.
Tuon firman kanssa asiointi on vähän kuin osallistuisi hämäräbisneksiin tai huumekauppaan, epärehellistä ja laittomuuden rajoilla liehuvaa.
Tuo on hyvä tietää! Eli minun arvailut meni ihan oikeaan! Pitää miettiä nyt miten edetä tälläisen huijarifirman kanssa. Miksi viranomaiset eivät puutu tämän firman toimintaan?
Toimeksiantajan asia on vetää aiheeton maksu pois perinnästä. Elleivät vedä pois niin perintätoimisto jatkaa perimistä. Eli ei taida aiheeton olla vaikka itse yrittää vanhaa kikkaa että olen sopinut asian sinne, tänne ja tuonne
Tai sitten olet sopinut asian jonkun uuvatin kanssa siinä firmassa jossa lasku on syntynyt. Eikä uuvatilla ole ollut oikeutta perua laskua.
Asia on nyt selvitetty tämän perintätoimiston kanssa ja tämä perintälasku oli oikeasti aiheeton. Minulla nakerrettiin luottamusta ihmisiin.
Jos saatte kirjeen missä on tämän Lowellin logo tai tunnus niin sen kirjeen avaaminen alistaa teidät osalliseksi rikosprosessiin rikosnimike koronkiskonta ja asianomistajana joudutte kuluttamaan aikaanne viranomaisissa aiheen kanssa. Ei kannata siis avata näitä Lowellien kirjeitä lukekää täältä lisää
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15561531/lindorff-vaihtoi-nimensa
Voit aina kiistää laskutusperusteen. Ihan millä verukkeella tahansa. Tämän jälkeen asia on muuttunut riitaiseksi, eikä perintää voida jatkaa. Riita pitää saattaa käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Käräjäoikeus taasen on sellainen pajatso, että ihan muutaman tonnin saatavan takia sinne ei kannata missään nimessä lähteä.
Edellä oleva kirjoitukseni on laskuttajan näkökulmasta kerrottuna, eli näin yrittäjänä, kun tiedät tehneesi sovitun työn, mutta asiakas pyyhkii laskullasi ....
reklamoi ja kiistä lasku sähköpostitse, monesti firmoilta tulee automaattivastaus etttä ovat vastaanottaneet tiedon. Sen jälkeen asia on siinä, elleivät halua lähteä oikeuteen häviämään.
Kannattaisi myös sen toimeksiantajan vastaus saada kirjallisena esim sähköpostitse.
Puhelimella ei kannata nykyisin hoitaa mitään asioita, jollet sitten äänitä kaikkia puheluitasi.
Hah, olen ollut töissä kyseisessä perintäfirmassa, eikä siellä kyllä mitään tarkoituksellista kieroilua harrastettu. Ja mukavia ihmisiä talo täynnä! Teen yhä töitä perinnän kanssa ja joskus informaation kulku yrityksen ja perinnän väkillä tökkii. Usein myös asiakkaat valittavat aiheettomasti.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/perinta-ja-maksujarjestelyt/laskusta…