Sähköautojen osuus marginaalinen, vain 1.4% 2.8miljoonan autokannasta
Ei voi puhua läpilyönnistä noin marginaalisella osuudella. Plugarit ja hybridit on se juttu.
Toyotan hybridit- myydyimmät automallit Suomessa 2022.
Kommentit (19)
Kupla puhkesi jo. Talvisin onnettomat ranget sähkiksissä.
Popparit esiin, kohta sähköpellet satuilee, kuinka patteriautot ovat ylivoimaisia kaikessa, myös markkinaosuuksissa:)
Vierailija kirjoitti:
Kupla puhkesi jo. Talvisin onnettomat ranget sähkiksissä.
Toisaalta se 150-250 kilometriäkin riittää useimpien päivän ajoihin. Kokonaisuuteni toimintasäde, latausaika ja latauspaikkojen saatavuus on se kiinnostava tieto itsellä jatkoa ajatellen.
Raskaassa liikenteessä sähkö ei ainakaan toimi.
Sitä autokantaa on tullut aika monen vuoden aikana. Sähköautoja ollut oikeasti saatavissa kuinka pitkään? Ja kun ne ovat toistaiseksi olleet kalliin luokan autoja, joita menee joka tapauksessa vähemmän kuin peruscorollaa, niin ei tuollaisessa vertailussa ole järkeä.
Osalle riittää tuokin range ja osalle taas ei. Kysymys on siitä, että jos kotona ei voi ladata niin vaikeaksi menee latailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupla puhkesi jo. Talvisin onnettomat ranget sähkiksissä.
Toisaalta se 150-250 kilometriäkin riittää useimpien päivän ajoihin. Kokonaisuuteni toimintasäde, latausaika ja latauspaikkojen saatavuus on se kiinnostava tieto itsellä jatkoa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Osalle riittää tuokin range ja osalle taas ei. Kysymys on siitä, että jos kotona ei voi ladata niin vaikeaksi menee latailu.
Kotilatauksen puute lienee enimmäkseen kaupunkien keskustojen ongelma. Toisaalta, kun yleisiä latauspisteitä tulee monien kauppojen tai julkisten tilojen yhteyteen, niin päästään taas latausaikaan. Ehdinkö ladata esim. ruokakauppa käynnin, elokuvan tai jonkin muun asioimisen yhteydessä minkä verran?
Vierailija kirjoitti:
Raskaassa liikenteessä sähkö ei ainakaan toimi.
Mitä nyt esim. Helsingissä kulkvat sähköbussit, vai eikö niitä lasketa kun ei sovi omaan näkökantaan? Ja sähköisiä vetoautoja on tulossa kaikilta isoilta valmistajilta. Eihän ne vielä kaikista pisimpien kertamatkojen vetämiseen riitä, mutta kyllä sitä raskasta liikennettä on muutakin kuin pitkät reitit.
Vierailija kirjoitti:
Popparit esiin, kohta sähköpellet satuilee, kuinka patteriautot ovat ylivoimaisia kaikessa, myös markkinaosuuksissa:)
Höpsistä. Miten vaikea on saada tajuttua, että sähköautot voivat ihan hyvin toimia monissa käyttötilanteissa. Se, että juuri sinulle sähköauto ei sovi, ei tarkoita, että jollekin toiselle sellainen sopii hyvin.
No hyvä, kun niitä on niin vähän että teitä naurattaa niin nyt voitte lopettaa sen itkemisen siitä kun sähköautojen lataukseen tarvitsee sähköä. :)
Jotenkin söpöä kun aikuisia ihmisiä rasittaa jotkut asiat ja sitten niitä aletaan kutsua alentavilla sanoilla, kuten potkupallo tai patteriauto :)
Yli kymmenen vuotta ollut sähkikset markkinoilla. Mutta kyllä se parinkympin sähkis voi kääntää tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä autokantaa on tullut aika monen vuoden aikana. Sähköautoja ollut oikeasti saatavissa kuinka pitkään? Ja kun ne ovat toistaiseksi olleet kalliin luokan autoja, joita menee joka tapauksessa vähemmän kuin peruscorollaa, niin ei tuollaisessa vertailussa ole järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Yli kymmenen vuotta ollut sähkikset markkinoilla. Mutta kyllä se parinkympin sähkis voi kääntää tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä autokantaa on tullut aika monen vuoden aikana. Sähköautoja ollut oikeasti saatavissa kuinka pitkään? Ja kun ne ovat toistaiseksi olleet kalliin luokan autoja, joita menee joka tapauksessa vähemmän kuin peruscorollaa, niin ei tuollaisessa vertailussa ole järkeä.
On ollut mutta vain ihan parilta valmistajalta. Nyt vuoden parin aikana mallien ja valmistajien määrä on räjähtänyt joten aletaan olla oikeasti normaalissa kilpailutilanteessa polttiksiin nähden. Toki yleistymistä estää vieläkin sähköautojen heikompi saatavuus ja pitkät toimitusajat.
10 vuoden päästä 90% uusista autoista on sähköautoja. Ihan vain teknisen ylivoiman takia. Kun range on 2000 km ja auto maksaa saman minkä polttomoottoriauto, niin kuka ostaisi vanhentunutta tekniikkaa. Eihän kukaan osta enää kuvaputki TV vaikka ne olivat aikoinaan ostetuimpia telkkareita.
25% uusista rekisteröinneistä täyssähköjä.
Höpsistä.
Toyota ylivoimaisesti suosituin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
25% uusista rekisteröinneistä täyssähköjä.
Oikeuteen pitäisi laittaa jokainen sähköautoon puolustavasti suhtautuva, niistä johtuu nykyinen sähköpulakin, ei mistään sodasta.
Sähköautolla ei ajella jos tulee kriisitilanne. Parein pysyä vielä vanhassa.
Jep sähköhype ei saanu lihaa luiden ympärille.