Minkä numeron antaisit itsellesi tämän vuoden käytöksestä asteikolla 4-10 tämän tekstin perusteella?
Liite 9 Käyttäytymisen arviointi ja sen perustana olevat tavoitteet ja arviointiperusteet
Laajenna
Jaa
Käyttäytymisen arviointi ja sen perustana olevat tavoitteet ja arviointiperusteet
Käyttäytymisen arviointi ja sen perustana olevat tavoitteet ja arviointiperusteet:
Erinomainen (10)
Oppilas
toimii yhteistyökykyisesti ja myönteisesti
on rehellinen
ottaa muut huomioon ja hyväksyy erilaisuuden
luo ja ylläpitää työrauhaa ja myönteistä ilmapiiriä
ratkoo ristiriitatilanteet rauhanomaisesti ja rakentaa sopua
käyttäytyy tilanteeseen sopivalla tavalla
noudattaa sääntöjä, ohjeita ja hyviä tapoja
Kiitettävä (9)
Oppilas
toimii yhteistyökykyisesti ja myönteisesti
on rehellinen
ottaa muut huomioon ja hyväksyy erilaisuuden
pyrkii ylläpitämään työrauhaa ja myönteistä ilmapiiriä
haluaa ratkoa ristiriitatilanteet rauhanomaisesti ja rakentaa sopua
käyttäytyy tilanteeseen sopivalla tavalla
noudattaa sääntöjä, ohjeita ja hyviä tapoja
Hyvä (8)
Oppilas
toimii yleensä yhteistyökykyisesti ja myönteisesti
on rehellinen
ottaa yleensä muut huomioon ja hyväksyy erilaisuuden
huolehtii omalta osaltaan työrauhasta
haluaa ratkoa ristiriitatilanteet rauhanomaisesti
käyttäytyy yleensä tilanteeseen sopivalla tavalla
noudattaa yleensä sääntöjä, ohjeita ja hyviä tapoja
Tyydyttävä (7)
Oppilas
suhtautuu muihin oppilaisiin ja työyhteisön jäseniin vaihtelevasti
saattaa käyttäytyä vilpillisesti
kykenee ohjatusti ratkaisemaan ristiriitatilanteita
häiritsee ajoittain työrauhaa
käyttäytyminen tilanteeseen sopivalla tavalla vaihtelee
tuntee säännöt, ohjeet ja hyvät tavat, mutta ei aina noudata niitä
Kohtalainen (6)
Oppilas
on toistuvasti vaikeuksia ottaa toiset ihmiset huomioon
käyttäytyy vilpillisesti
ei kykene ratkaisemaan ristiriitatilanteita rauhanomaisesti
häiritsee työrauhaa usein
tarvitsee jatkuvasti ohjausta ja neuvontaa käyttäytymisessä
suhtautuu välinpitämättömästi sääntöihin, ohjeisiin ja hyviin tapoihin
Välttävä (5)
Oppilas
ei yleensä tule toimeen muiden kanssa
käyttäytyy vilpillisesti
syyllistyy jatkuvasti rangaistaviin rikkomuksiin
on haluton tekemään yhteistyötä
häiritsee työrauhaa jatkuvasti
ei välitä säännöistä, ohjeista eikä hyvistä tavoista
Kuitenkin, jos oppilas syyllistyy henkiseen, fyysiseen väkivaltaan tai kiusaamiseen, voi oppilaan käytösnumero olla korkeintaan seitsemän. Jos henkinen, fyysinen väkivalta tai kiusaaminen on toistuvaa tai törkeää, voi numero olla enintään kuusi.
Hylätty (4)
Oppilaan
käyttäytyminen normaaliin kouluyhteisöön on täysin sopimatonta.
Kommentit (3)
Kasi, muuten hyvin mennyt koko vuosi kotona, koulussa ja töissä, mutta tuo "rakentaa sopua" kyllä puuttuu. Ennemminkin välttelen kaikkea epäorganisoitua sekoilua ja kaikin keinoin tilanteita, missä minun pitäisi korjata muiden virheitä vaikka joo, voisinkin... mutta siitä tuli kierre. Sanon Ei sovun rakentamiselle jos minulla ei ole mitään osuutta ongelmaan. Kasi on ihan hyvä numero, riittää minulle.
4, en jaksanut lukea