Mulholland Drive
Katsoin tämän leffan eilen 18-vuotiaan poikani kanssa. Hän kilahti elokuvaan täysin.
Minulla on loistava poika! :)
Kommentit (17)
Kilahti? Eli tykkäsi vai ei tykännyt?
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu tekele.
Olet nuori sielu. Ei se mitään. :)
Vierailija kirjoitti:
Kilahti? Eli tykkäsi vai ei tykännyt?
Tykkäsi. Paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilahti? Eli tykkäsi vai ei tykännyt?
Tykkäsi. Paljon.
Okei, kiitos tiedosta. Mulle kalkkiksena kilahtaminen on raivokohtauksen saamista.
Mutta eikö teitä yhtään ärsytä vaikeaselkoiset elokuvat, joissa ei ole pahemmin tolkkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilahti? Eli tykkäsi vai ei tykännyt?
Tykkäsi. Paljon.
Okei, kiitos tiedosta. Mulle kalkkiksena kilahtaminen on raivokohtauksen saamista.
Mutta eikö teitä yhtään ärsytä vaikeaselkoiset elokuvat, joissa ei ole pahemmin tolkkua?
Ei! Ne on parhaita! Jättävät tilaa omille tuntemuksille, tulkinnoille ja ajatuksille. Ei nyt sillä, että taidetta pitäisi rinnastaa oikeaan elämään, mutta ei elämässäkään ole juonta. Ehkä siksi pidän niin paljon taiteesta, jossa ei ole selkeää lineaarista tarinankerrontaa: se muistuttaa enemmän oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu tekele.
Ainekset loistavaan elokuvaan olivat olemassa. Nyt sekä juonta että elokuvan hyvyyttä joudutaan selittelemään jopa mensalaisille. Vähän kuin Christopher Nolanin Inception oli loistava, mutta Tenet meni liian pitkälle. Kriitikoiden on helpompi kuitenkin lytätä tavanomaisia ja katsojien aliarvioimiseen sortuvia tusinaelokuvia, kuin elokuvia, joita eivät he eivät edes ymmärrä. Sehän vaatisi ensinnäkin oman "tyhmyyden" myöntämistä julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu tekele.
Ainekset loistavaan elokuvaan olivat olemassa. Nyt sekä juonta että elokuvan hyvyyttä joudutaan selittelemään jopa mensalaisille. Vähän kuin Christopher Nolanin Inception oli loistava, mutta Tenet meni liian pitkälle. Kriitikoiden on helpompi kuitenkin lytätä tavanomaisia ja katsojien aliarvioimiseen sortuvia tusinaelokuvia, kuin elokuvia, joita eivät he eivät edes ymmärrä. Sehän vaatisi ensinnäkin oman "tyhmyyden" myöntämistä julkisesti.
Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikesta. Lynchillä on oma yleisönsä. Jos sinä et pidä Lynchin elokuvakerronnasta, se on ihan ok. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että elokuva olisi huono.
Mä lähden siitä, että Lynchin elokuvia ei edes tarvitse "ymmärtää", jotta niistä voi nauttia. (En sano sitä, että niistä olisi pakko nauttia, mutta tosiaan, kyllä monet niistä nauttivat.) Ne jättävät tilaa omille ajatuksille ja tulkinnoille, siksi Lynch ei haluakaan kertoa, mistä hänen elokuvansa "kertovat".
Elokuvamakuja on monenlaisia. Ei kannata yrittää päättää toisten puolesta, miten elokuviin pitäisi suhtautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu tekele.
Ainekset loistavaan elokuvaan olivat olemassa. Nyt sekä juonta että elokuvan hyvyyttä joudutaan selittelemään jopa mensalaisille. Vähän kuin Christopher Nolanin Inception oli loistava, mutta Tenet meni liian pitkälle. Kriitikoiden on helpompi kuitenkin lytätä tavanomaisia ja katsojien aliarvioimiseen sortuvia tusinaelokuvia, kuin elokuvia, joita eivät he eivät edes ymmärrä. Sehän vaatisi ensinnäkin oman "tyhmyyden" myöntämistä julkisesti.
Ei kaikkien tarvitse tykätä kaikesta. Lynchillä on oma yleisönsä. Jos sinä et pidä Lynchin elokuvakerronnasta, se on ihan ok. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että elokuva olisi huono.
Mä lähden siitä, että Lynchin elokuvia ei edes tarvitse "ymmärtää", jotta niistä voi nauttia. (En sano sitä, että niistä olisi pakko nauttia, mutta tosiaan, kyllä monet niistä nauttivat.) Ne jättävät tilaa omille ajatuksille ja tulkinnoille, siksi Lynch ei haluakaan kertoa, mistä hänen elokuvansa "kertovat".
Elokuvamakuja on monenlaisia. Ei kannata yrittää päättää toisten puolesta, miten elokuviin pitäisi suhtautua.
Otan esiin miksi kulttiohjaajien kritisointi loistaa poissaolollaan riippumatta siitä kuinka epäonnistuneen tekeleen he tuuttaavat ulos. American Piet, Luokkakokoukset ja Fast & Furioukset voi lytätä maanrakoon paljon helpommin.
Yleensä minua ei haittaa, etten ymmärrä jotain elokuvaa, saatan silti pitää siitä paljonkin, mutta MD oli niin merkillinen ja vaikea, etten pystynyt pitämään siitä yhtään. Toinen sellainen oli Jim Jarmuschin Down by Law.
Tykkää kai sitten myös Lost highwaysta.
Itse en jotenkin jaksa tällaisia elokuvia missä ei tunnu olevan selkeää juonta:D ei päätä eikä häntää ja liian taiteellista. Olihan tuo ihan psykoosi elokuva. Olen kai sitten tyhmä kun en tämmöisistä saa oikein mitään irti.
En rehellisesti sanottuna ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä Mulholland Drivea. Aivan loistava elokuva! Ja se tunnelma siinä on mieletön, ja itsessään olennainen osa elokuvaa ja vihje.
Sinulla on ap hieno ja fiksu poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu tekele.
Ainekset loistavaan elokuvaan olivat olemassa. Nyt sekä juonta että elokuvan hyvyyttä joudutaan selittelemään jopa mensalaisille. Vähän kuin Christopher Nolanin Inception oli loistava, mutta Tenet meni liian pitkälle. Kriitikoiden on helpompi kuitenkin lytätä tavanomaisia ja katsojien aliarvioimiseen sortuvia tusinaelokuvia, kuin elokuvia, joita eivät he eivät edes ymmärrä. Sehän vaatisi ensinnäkin oman "tyhmyyden" myöntämistä julkisesti.
Se nyt ei yllätä ettei mensalaiset fakki-idiootit mitään tiedä. Niille pitää selittää kaikki:)
Kilahtaminen tarkoittaa raivokohtausta. Ehkä kyseinen leffa kolahti pojalle?
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti sanottuna ymmärrä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä Mulholland Drivea. Aivan loistava elokuva! Ja se tunnelma siinä on mieletön, ja itsessään olennainen osa elokuvaa ja vihje.
Sinulla on ap hieno ja fiksu poika.
Mielestäni on vaan aika outo, liian outoja kohtauksia. Ihan ookoo. Eikös tuosta ole sanottukin jopa ettei sitä ole tarkoitus ymmärtää, tai sen voi käsittää ja tulkita monella tapaa.
Täysin yliarvostettu tekele.