Miksi ei kaupassa kortilla ostaminen
onnistunut? Tuli vain kolmesti maksupäätteeseen teksti " Tapahtuma hylätty " tms....
Kuitenkin maksupääte - ostojen päivittäinen ensimmäis-raja ei ollut vielä ylittynyt.
Pahoittelin sitten kovasti kassalla tilannetta ja sanoin, että nyt minun on nuo ostokset jätettävä tähän. Kun ei maksaminen onnistu.
Myyjä ehdotti sitäkin, että olisin automaatista hakenut rahaa ja tullut sitten ostokset maksamaan. Mutta kaupan lähellä ei ollut automaattia ja koin tuonkin reissun hankalaksi.
Eipä kyllä hetkilleen kehtaa tuohon kauppaan mennä. Onneksi tuo ei ole kauppa missä päivittäin käyn.
Kommentit (12)
Käteinen on boomerien juttu ja siksi en pidä sitä mukana. Parempi on vaan jättää ostokset kassalle.
Minulla tuli kortilla "tapahtuma hylätty" tässä tämän vuoden puolella. Tilillä oli rahaa ja eikä mikään raja tapissa. En tiedä yhtään miksi tuli tuo ilmoitus. Yritin uudelleen niin sitten toimi. Eikä kyse mistään PIN-koodin syöttämisestä tms
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on boomerien juttu ja siksi en pidä sitä mukana. Parempi on vaan jättää ostokset kassalle.
Joo ei kannata pitää käteistä varalta, kun joku voi ajatella boomeriksi. Mieluummin tekee turhan reissun ja myyjille lisätyötä
miten se on kaupan vika että tililläsi ei ole katetta. Ei se käyttöraja mahdollista ostamista jos tililläsi ei ole rahaa. Toinen vaihtoehto (vähemmän todennäköinen) että pankin systeemeihin ei saatu väliaikaisen häiriön takia yhteyttä, ja siksi tuli hylätty. Tämäkään ei ole kaupan vika. Miksi sinulla EI ollut toista korttia ja luottokorttia.
Minulla on aina mukanani 3 eri pankin pankkikortti ja molemmat visa ja mastercard, niin ei maksaminen jää satunnaisista häiriöistä kiinni.
Ei ole käynyt. Tai, hei, onpa kuitenkin kerran. Ostin vain kahvilasta kahvin, joten löytyi kuin löytyikin käteistä . Usein käy niin, ettei lähimaksu onnistu ja täytyy laittaa pin-koodi. Sekin on jotenkin noloa, vaikkei ole asiakkaan syy.
Ei välttämättä ole olleet rahat loppu aloittajalta vaan ollut maksuyhteyksissä vikaa. Siellä samassa kahvilassa monesti on joutunut yrittämään maksua pariin kertaan ennen kuin menee läpi.
Olisit kysynyt siltä kassalta missä se lähin automaatti on. Itse vastaavassa tilanteessa yrittäisin varmaan soittaa puolison tai hyvän kaverin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
miten se on kaupan vika että tililläsi ei ole katetta. Ei se käyttöraja mahdollista ostamista jos tililläsi ei ole rahaa. Toinen vaihtoehto (vähemmän todennäköinen) että pankin systeemeihin ei saatu väliaikaisen häiriön takia yhteyttä, ja siksi tuli hylätty. Tämäkään ei ole kaupan vika. Miksi sinulla EI ollut toista korttia ja luottokorttia.
Minulla on aina mukanani 3 eri pankin pankkikortti ja molemmat visa ja mastercard, niin ei maksaminen jää satunnaisista häiriöistä kiinni.
Luin aloituksen mut kahteen kertaan enkä siltikään huomannut kohtaa jossa tämä laitettiin kaupan viaksi?!
Se maksupääte on kone. Niissäkin voi olla häiriö.
Pidän aina lompakossa sen verran rahaa, että saan ostokseni maksettua, jos tulee teknisiä ongelmia. Yhden kerran Prismassa kävi vain raha. Olin tyytyväinen boomeri, kun sain maksettua ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Se maksupääte on kone. Niissäkin voi olla häiriö.
Kaikkea hassua niiden kanssa kyllä sattuu. Mulla ei toiminut kerran kortti, mutta puhelimella sain maksettua.
Käteistä ei pysty jäljittämään, siitäkin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on boomerien juttu ja siksi en pidä sitä mukana. Parempi on vaan jättää ostokset kassalle.
Ei kannata odottaa sarkasmintajua täällä.
Tilillä ei ollut rahaa. Joskus kortin luotto-ominaisuudesta on iloa. Näin kävi minullekin.
Tämä saattaa sattua kenelle tahansa, ei siinä mitään noloa pitäisi olla. Monella meistä on useampi tili ja vaikka korttitili olisi tyhjä, voi toisella olla paljonkin rahaa. Nykyisin on helppo siirtää rahaa tililtä toiselle vaikka puhelimella, mutta ennen piti käydä pankissa.