Miksi lentokoneen ikkunat on niin pieniä, että koneen pudottua, niistä ei mahdu.
Mittailin tiistaina ja en kyllä hoikkana henkilönä mahtuisi niistä. Tuli ahdistus!
Kommentit (18)
Tarkoitus on poistua ovista.
Ne ikkunat on paksua pleksiä et sä niitä rikki sais kovin helposti muutenkaan.
Olisit ehtinyt lähtemään ovesta monta kertaa ennen sitä.
Jep 20 tonnia painava kone putoaa 900km/h vauhdissa ja sä meinasit olla sen jälkeen elossa?
Koska rungon suunnittelussa keskitytään rungon kestävyyteen eikä ihmisiin jotka eivät ymmärrä ettei niitä ikkunoita voi avata ja siksi siellä on 8-24 ovea koneen mallista riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa oon ihmetellyt, pää mahtuisi, mutta rinnoista jäisin kiinni. Kiva hukkua tai palaa koneeseen sen vuoksi että joku on suunnitellut liian pienet ikkunat.
Idiootti, painava kone joka iskeytyy veteen monta sataa kilsaa tunnissa räjähtää siihen.
Koska lasin hajotessa jokin paine voisi imeä ihmisen ulos koneesta taivaalle, kai siinä on ajateltu että ihmiset pysyvät koneessa ja on erikseen uloskäynnit. Lasi taitaa olla onneksi kaksiosainen ja vahva. Tarvitsetko heittoistuimen ja aukeavan katon? Mutta tiedän mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on poistua ovista.
Ne ikkunat on paksua pleksiä et sä niitä rikki sais kovin helposti muutenkaan.
Olisit ehtinyt lähtemään ovesta monta kertaa ennen sitä.
Voishan ne olla jollain salvoilla kiinni seinissä hyvin tiivistettynä. Hatäkahvasta avattaisiin jonka koneen kuljettaja vapauttaisi kun alkaisi kone lähtee käsistä viimeisen kerran.
Ei huolta, runko repeää auki kuitenkin ja pääset ulos.
Meinasitko tippumisen jälkeen pitkällekin lähteä?
Heittoistuimet kaikille. Mukaan pieni lautta, juomapullo ja keksejä ja hainkarkoitinta.
Ensin sälekaihtimet, nyt lentokoneen ikkunat.
Nyt on joku keksinyt hyvän kaavan höpläyttää palstalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on poistua ovista.
Ne ikkunat on paksua pleksiä et sä niitä rikki sais kovin helposti muutenkaan.
Olisit ehtinyt lähtemään ovesta monta kertaa ennen sitä.
Voishan ne olla jollain salvoilla kiinni seinissä hyvin tiivistettynä. Hatäkahvasta avattaisiin jonka koneen kuljettaja vapauttaisi kun alkaisi kone lähtee käsistä viimeisen kerran.
Semmoiset voi pettää ja sä et halua olla lentokoneessa josta irtoaa ikkuna 12 kilometrin korkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jep 20 tonnia painava kone putoaa 900km/h vauhdissa ja sä meinasit olla sen jälkeen elossa?
Luuletko että kaikki lento-onnettomuudet on tuollaisia joissa kaikki kuolee?
Ajattelit ulostautua ikkunasta ja leijailla käsimatkatavaroissa olevalla laskuvarjolla turvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa oon ihmetellyt, pää mahtuisi, mutta rinnoista jäisin kiinni. Kiva hukkua tai palaa koneeseen sen vuoksi että joku on suunnitellut liian pienet ikkunat.
Idiootti, painava kone joka iskeytyy veteen monta sataa kilsaa tunnissa räjähtää siihen.
Yleensä se nopeus on tuota luokkaa vaikka laskeutuu kentällekin. Tulokulma pintaan nähdenvaikuttaa ratkaisevasti lopputulokseen.
Siitä tulisi ihan älyttömästi lisää painoa, jos ne ikkunat olisivat isommat ja niissä jokaisessa olisi avausmekanismi.
Mutta näitä asioita voi toki miettiä Porvoossa pikku pöhnässä.
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa oon ihmetellyt, pää mahtuisi, mutta rinnoista jäisin kiinni. Kiva hukkua tai palaa koneeseen sen vuoksi että joku on suunnitellut liian pienet ikkunat.
Mahtuisin mutta heppi ottaisi kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa oon ihmetellyt, pää mahtuisi, mutta rinnoista jäisin kiinni. Kiva hukkua tai palaa koneeseen sen vuoksi että joku on suunnitellut liian pienet ikkunat.
Idiootti, painava kone joka iskeytyy veteen monta sataa kilsaa tunnissa räjähtää siihen.
Onhan noita koneita laskeutunut veteen.
Esimerkiksi tuo Hudson jokeen laskeutunut Airbus
Joo samaa oon ihmetellyt, pää mahtuisi, mutta rinnoista jäisin kiinni. Kiva hukkua tai palaa koneeseen sen vuoksi että joku on suunnitellut liian pienet ikkunat.