Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aspa, ja mietin aina töissä

Vierailija
11.08.2022 |

Onko asiakkaamme hukanneet suurimman osan aivosoluistaan, haistelevatko liimaa aikansa kuluksi vai ovatko muuten vain hitaita.
Selitän asiakkaalle asiat niin että idiootinkin sen pitäisi ymmärtää, mutta siltikään ei mene jakeluun.
Esimerkiksi eilen jankkasin yli puoli tuntia asiakkaan kanssa, kun koko homman olisi voitu hoitaa alle viidessä minuutissa, mutta asiakas kieltäytyi ymmärtämättä.
Sama asiakas oli edeltävänä päivänä ollut työkaverilla samasta asiasta useamman kerran.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaanpa, kuinka typerä on keskivertotallaaja, ja

kuinka noin puolet on vielä sitäkin typerämpiä (älykkyysosamäärä alle 100). Se selittää maailmasta oikeastaan enemmän kuin mikään muu fakta.

Aspassa viimeistään muuttuu ihmisvihaajaksi, jos ei sellainen jo ollut.

Vierailija
2/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikuisten höntsäpalloiluharrastusta vetämässä aivan mahtava valmentaja, jolla on tapana vääntää asiat kaikissa viesteissään rautalangasta ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin seikat huomioiden, ja vielä viestiä sekä sähköpostin että somekanavien välityksellä kaikille samat asiat, että varmasti tulisi huomattua. Siitä huolimatta jopa omassa ystäväporukassani, joka mielestäni koostuu keskivertoa fiksummista tai ainakin kesikivertofiksuista ihmisistä, moni vielä korkekoulutettu ja ihan kaikki kunnialla ainakin lukoista selvinneitä, ihmiset tuntuvat olevan kroonisesti ihan pihalla siitä, miten pitäisi toimia, miksi joku saa jonkun viestin ja toinen ei, missä pitäisi olla ja mihin aikaan, mitä pitäisi tehdä ja miten päin pitäisi seistä ovea avatessaan... Kun sitten miettii, että siellä harrasteporukassa on niitä keskivertoa tyhmempiäkin, niin ei kateeksi käy tuo viestijän rooli. Ihan sama miten hyvin ja selkeästi asiat selität, aina löytyy ihan järkyttävä määrä ihmisiä, jotka eivät vain tajua tai eivät vain viitsi itse ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aikuisten höntsäpalloiluharrastusta vetämässä aivan mahtava valmentaja, jolla on tapana vääntää asiat kaikissa viesteissään rautalangasta ihan kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin seikat huomioiden, ja vielä viestiä sekä sähköpostin että somekanavien välityksellä kaikille samat asiat, että varmasti tulisi huomattua. Siitä huolimatta jopa omassa ystäväporukassani, joka mielestäni koostuu keskivertoa fiksummista tai ainakin kesikivertofiksuista ihmisistä, moni vielä korkekoulutettu ja ihan kaikki kunnialla ainakin lukoista selvinneitä, ihmiset tuntuvat olevan kroonisesti ihan pihalla siitä, miten pitäisi toimia, miksi joku saa jonkun viestin ja toinen ei, missä pitäisi olla ja mihin aikaan, mitä pitäisi tehdä ja miten päin pitäisi seistä ovea avatessaan... Kun sitten miettii, että siellä harrasteporukassa on niitä keskivertoa tyhmempiäkin, niin ei kateeksi käy tuo viestijän rooli. Ihan sama miten hyvin ja selkeästi asiat selität, aina löytyy ihan järkyttävä määrä ihmisiä, jotka eivät vain tajua tai eivät vain viitsi itse ajatella.

...lukiosta selvinneitä, ei lukoista. Toki uskon ja luotan, että selviävät myös ainakin tavallisimmista lukoista...

Vierailija
4/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän kannattaa asettautua asiakkaan asemaan niin että ymmärrätte miksi ja miten se ymmärtää asian väärin.

Vierailija
5/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä mietin missä on tuonkin asiakaspalvelijan kunnianhimo kehittää itseään. Tuossa se myy mulle jotain vakuutusta parin tonnin kuukausi palkalla ja heti kun selän käännän se kirjoittaa minusta nettiin.

Vierailija
6/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinulle nyt parempi olo?😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, mitä yritit selittää.

Vierailija
8/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä luulet, että minä asiakkaana ajattelen? Wau, tuo on upea ihminen ja se tekee tosi tärkeään työtä?🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös aspa ja olen huomannut työkaverini kanssa samaa. Ei ennen ollut näin vaikeaa näin monen kanssa. Olen miettinyt, onko rokotteet jotenkin vaikuttaneet ihmisten kykyyn sisäistää asioita?

Rokotetut tän tietenkin kieltää. Ja on toki pitkittynyttä koronaakin ja se vaikuttaa varmasti myös osalla. Itselläkin on se. Mutta on jotain muutakin vialla?

Moni myös tosi aggressiivinen nykyään.

Vierailija
10/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytti Bauhaussissa yksi työntekijä niin paljon, että oli ihan pakko ärsyttää sitä loppuun asti. Sen naamasta näki heti, että sitä v itutti kun menin kysymään yhtä asiaa. Siellä niitä on kylpyhuone osastolla. Kysyin oikeesti? Luuletko, että kysyisin jos olisin sen sieltä löytänyt. Taas jotain änkytystä. Ei auttanut kuin sanoa, että tule nyt xxx alas sieltä nostimelta ja tule näyttämään. Ja kyllä kiitin ivallisesti erinomaisesta palvelusta. Ja en kirjoittanut siitä heti nettiin vaan liikkeen palauteboksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös aspa ja olen huomannut työkaverini kanssa samaa. Ei ennen ollut näin vaikeaa näin monen kanssa. Olen miettinyt, onko rokotteet jotenkin vaikuttaneet ihmisten kykyyn sisäistää asioita?

Rokotetut tän tietenkin kieltää. Ja on toki pitkittynyttä koronaakin ja se vaikuttaa varmasti myös osalla. Itselläkin on se. Mutta on jotain muutakin vialla?

Moni myös tosi aggressiivinen nykyään.

Median voima on ollut ihan uskomaton tässä reilun parin vuoden aikana. Sen avulla on saatu monen terveen pää ihan sekaisin.

Vierailija
12/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti luulen, että asiakas vain haluaa pitää päänsä jossain asiassa ja häiritsee sitten eri aspoja toivoen että joku mokaa ja antaa periksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että minä asiakkaana ajattelen? Wau, tuo on upea ihminen ja se tekee tosi tärkeään työtä?🤣

Jos tarvitset aspan apua, ottaisitko pääsi pois perseestä ja kuuntelisit aspan ohjeet? Annan selkeät ohjeet kirjallisena ja asiakas ei ymmärrä. Selitän asian vielä viiteen kertaan eri tavalla vain todetakseni, että asiakas on mulla taas puolen tunnin päästä.

Ap

Vierailija
14/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että minä asiakkaana ajattelen? Wau, tuo on upea ihminen ja se tekee tosi tärkeään työtä?🤣

Jos tarvitset aspan apua, ottaisitko pääsi pois perseestä ja kuuntelisit aspan ohjeet? Annan selkeät ohjeet kirjallisena ja asiakas ei ymmärrä. Selitän asian vielä viiteen kertaan eri tavalla vain todetakseni, että asiakas on mulla taas puolen tunnin päästä.

Ap

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan se postiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä mietin missä on tuonkin asiakaspalvelijan kunnianhimo kehittää itseään. Tuossa se myy mulle jotain vakuutusta parin tonnin kuukausi palkalla ja heti kun selän käännän se kirjoittaa minusta nettiin.

Aspan hommat ovat mulla väliaikaisia, sillä siirryn firman sisällä ylempään virkaan.

Ap

Vierailija
16/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että minä asiakkaana ajattelen? Wau, tuo on upea ihminen ja se tekee tosi tärkeään työtä?🤣

Jos tarvitset aspan apua, ottaisitko pääsi pois perseestä ja kuuntelisit aspan ohjeet? Annan selkeät ohjeet kirjallisena ja asiakas ei ymmärrä. Selitän asian vielä viiteen kertaan eri tavalla vain todetakseni, että asiakas on mulla taas puolen tunnin päästä.

Ap

Hienoa ja tärkeää työtä teet.

Vierailija
17/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain prosessista yrittää tehdä idioottivarman, niin joku keksii paremman idiootin.

Vierailija
18/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är en enorm skillnad på "kundbetjäning" och kundbetjäning. Av finska bolag kan man konstatera att många har slutat med kundbetjäningen helt och hållet så som Verkkokauppa.com.

Mången har en kundbetjäning där betjäningen inte riktigt kan eller vet något, hänvisar till någon annan och man får omedelbart känslan av att betjänten är på helt fel arbete.

Den bästa kundbetjäningen i sommar kommer från Vasa, där affären hade produkter som man ville ha, men en nätaffär därifrån det var svårt att beställa då de färdigt givna alternativen beträffande exempelvis frakt, helt enkelt inte fungerar. Damen i andra ändan av telefonen undrade "hur skall jag nu kunna hjälpa dig?" Slutresultatet blev det att prylarna är hos mig. 10 + och ett massivt undantag inom finsk "kundbetjäning".

Vierailija
19/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä luulet, että minä asiakkaana ajattelen? Wau, tuo on upea ihminen ja se tekee tosi tärkeään työtä?🤣

Jos tarvitset aspan apua, ottaisitko pääsi pois perseestä ja kuuntelisit aspan ohjeet? Annan selkeät ohjeet kirjallisena ja asiakas ei ymmärrä. Selitän asian vielä viiteen kertaan eri tavalla vain todetakseni, että asiakas on mulla taas puolen tunnin päästä.

Ap

Me askarrellaan lasten kanssa sinulle mitali ja laitetaan se postiin.

Tässä yksi AP:n asiakkaista...?

Vierailija
20/27 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tietotekniikkaan liittyvät asiat ovat joillekin erittäin vaikeita. Siinä kohtaa aspan tulee vain hengittää syvään ja jatkaa asian neuvomista. Voisin väittää, että löytyy montakin asiaa, josta ap ei ymmärrä mitään. Olisi sitten mielenkiintoista nähdä keskustelu toisinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän