Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen ylösveto

Vierailija
10.08.2022 |

Koin elämäni ekan kerran lentokoneen ylösvedon toissapäivänä. Lähestyi kiitorataa jo melko alhaalla, sitten yhtäkkiä nokka ylös. Onneksi toisella kertaa onnistui. Vähän jännä tilanne vaikka henkilökunta tiedotti olevan ihan normaali toimenpide.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on aina välillä, syynä voi olla vaikka huonot sääolosuhteet. Ei siinä mitään vaarallista ole,

Vierailija
2/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tiedosta.

Mä kävin äsken vessassa, auttaiskohan kahvi kun on maha kovana..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vielä normaalia!

Vierailija
4/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä normaalia!

Normaalia vaaratilanteissa.

Vierailija
5/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia jos esim. tornissa on ruuhkaa, eikä torni ole kerennyt kuitata rataa tyhjäksi edellisen koneen jäljiltä (vaikka se olisikin tyhjä). Ns. normaali proseduuri turvallisuuden takaamiseksi.

Vierailija
6/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä normaalia!

Normaalia vaaratilanteissa.

Katsoin eilen Lentoturmatutkintaa ja ylösvedossa lentäjän asentotaju katosi yllättäen ja pilotti painoi koneen maahansyöksyyn.

Ei minusta kovin hyvä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä normaalia!

Normaalia vaaratilanteissa.

Katsoin eilen Lentoturmatutkintaa ja ylösvedossa lentäjän asentotaju katosi yllättäen ja pilotti painoi koneen maahansyöksyyn.

Ei minusta kovin hyvä juttu.

Tuossakin ohjelmassa on näytetty miten se ylösveto ei onnistukaan, koska on oltu jo liian matalalla ja sitten vedetty päin männikköä karmealla vauhdilla.

Vierailija
8/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista ja tarpeellista silloin kun se tehdään. Lensin ammatikseni yli 20 vuotta ja muistaakseni 2 kertaa koin ylösvedon.

Kyllä ohjaamomiehistö osaa tämän homman ja ainakin Finnairilla luotin lentäjiin täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olkoon normaalia tai ei niin silti vähän pelotti. Lentotapsaa katsoin youtubesta ja hän sanoi kokeneensa ylösvedon noin kerran tuhatta laskua kohden. Ap

Vierailija
10/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lennolla jossa nuori ruotsalainen ( ja otteista päätelleb kokematon kapteeni) teki kolme ylösvetoa ennen kuin sai koneen tonttiin asiallisesti. Hyvä jos tunnisti kykenemättömyytensä tuulisissa olosuhteissa.

Samaan aikaan koneen ikkunasta näki kuinka Finskin ja SASin koneet laskeutuivat ko kentälle, tuli mieleen ajatus että ensi kerralla lomalento jollain muulla kuin halpiksella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olkoon normaalia tai ei niin silti vähän pelotti. Lentotapsaa katsoin youtubesta ja hän sanoi kokeneensa ylösvedon noin kerran tuhatta laskua kohden. Ap

Joo, monet todella paljon lentäneet sanovat, että vaikka tietävät sen olevan normaali, joskin hyvin harvinainen, niin on kyllä säikäyttänyt. 

Vierailija
12/19 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjän kokemattomuus ei näy matkustamon puoleen mitenkään ja ylösveto ei Johdu aina omasta tontista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MDCU:ssa on go-around jo valmiiksi määritelty ja riittää että laittaa TO/GA

Vierailija
14/19 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se ylöstempaus tapahtuu. Jeesus vei mukanaan kaikki 339 Malaysia Airlinesin lennon 370 "hihhulia". Se, että olivat kaikki eksyneet samalle lennolle voi jo pitää pienenä ihmeenä. Vielä ei ilmeisesti ollut teidän tempausaika.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lomalennolla Lanzarorelle jossa tunari kippari teki kolme ylösvetoa ennen kuin uskalsi laskeutua. Samaan aikaan SAS/Finskin koneet laskeutuivat jonossa ekalla yrittämäll.

Kerran Finskilläkin Pariisiin laskeutuessa, kippari sanoi ettei lennonjohto voinut varmasti kertoa että sumuinen kiitotie on varmasti vapaa, joten päätti vetää ylös ja yrittää uudestaan.

Vierailija
16/19 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan koneen ylösveto hurja tilanne ja varmaan jännittävä/pelottava, kun tulee äkkiarvaamatta. Kerran olen ollut, johtui sääoloista, ei siellä kukaan oksentanut tai huutanut tai näkyvästi järkyttynyt sen kummemmin. Silloinkin laskeutuminen onnistui toisella kertaa.

Turhan raflaavia nämä iltapäivälehtien otsikot.

Vierailija
17/19 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lomalennolla Lanzarorelle jossa tunari kippari teki kolme ylösvetoa ennen kuin uskalsi laskeutua. Samaan aikaan SAS/Finskin koneet laskeutuivat jonossa ekalla yrittämäll.

Kerran Finskilläkin Pariisiin laskeutuessa, kippari sanoi ettei lennonjohto voinut varmasti kertoa että sumuinen kiitotie on varmasti vapaa, joten päätti vetää ylös ja yrittää uudestaan.

Tuosta asiasta kannattaa olla varma. Historian tuhoisin lento-onnettimuus (583 kuollutta) tapahtui maassa kun lentokone törmäsi kiitoradalla kovalla vauhdilla toiseen koneeseen.

Vierailija
18/19 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai vielä normaalia!

Normaalia vaaratilanteissa.

 

Katsoin eilen Lentoturmatutkintaa ja ylösvedossa lentäjän asentotaju katosi yllättäen ja pilotti painoi koneen maahansyöksyyn.

Ei minusta kovin hyvä juttu.

Huomattavasti useampi onnettomuus tapahtuu siksi että ei tehdä ylösvetoa silloin jos lasku ei mene ihan putkeen vaan jatketaan jääräpäisesti loppuun saakka.

Jos ylösveto on jotenkin vaarallinen niin se johtu vain siitä että lentäjän koulutus on ollut erittäin huonoa. Noita harjoitellaan säännöllisesti simulaattoreissa kaikissa vastuullisisssa lentöyhtiöissä.

 

Vierailija
19/19 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalossa tehtiin kerran ylösveto, oli aika tuulinen keli. Joulukuussa Bangkokista palatessa tultiin aika pitkälle sivuttain juurikin tuulten takia mutta päästiin tonttiin ilman ylösvetoa. Sattuuhan näitä. Finskillä on hyvät lentäjät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan