Onko Tallinnan tunnelihankkeet kuopattu kun mitään ei kuulu?
Vinkki toimittajille .. vai tapahtuuko jotain kulisseissa?
Kommentit (17)
Kyllä se sieltä pulpahtaa uudelleen esiin, yhdessä Guggenheimin kanssa.
Toivottavasti lama kaataa hankkeen.
Vesterbacka on liihottanut jo seuraavan älyttömän idean kimppuun.
Vesterback on kiinan kätyri niikon ja kumppaneiden kanssa. Täysin kykenemätön näkemään metsää puilta. Kiinalaisten kanssa ei pitäisi ikinä tehdä mitään businestä
ei ole rahaa kun eu "pakottaa" koko suomen rata verkon kaventamista 9.5 cm toivottavasti suomi ei hyväksy vaikka pahaa pelkään.
kalliiksi tulee kirjoitti:
ei ole rahaa kun eu "pakottaa" koko suomen rata verkon kaventamista 9.5 cm toivottavasti suomi ei hyväksy vaikka pahaa pelkään.
Tuo nyt on niin järjetöttömän kallis toteuttaa, ettei tule toteutumaan. 6000 km raiteita ja tuhansia vaunuja ja vetureita pitäisi muuttaa. Ja veikkaan, ettei niitä ole mahdollisuutta muuttaa vaan pitää ostaa uutta kalustoa. Pelkästään vetureita on noin 400 ja niiden uusiminen maksaisi kaiketi luokkaa 2 miljardia. Siihen päälle pendolinot, paikallisjunat ja kaikki vaunut niin puhutaan varmaan kymmenistä miljardeista. Toki jos EU-maksaa tämän niin mikäs siinä, on ainakin työllistävä vaikutus.
Strategisestihan tämä olisi ehdottomasti järkevää. Jos Venäjä päättäisi joskus hyökätä Suomeen niin logistiikka loppuisi rajalle. Ja nykyaikainen sota on nimenomaan logistiikkasotaa. Venäjän hyökkäys Ukraina hyytyi saman tien kun joutuivat siirtämään ammusvarikoitaan kauemmas HIMARSien pelossa.
Junien leveyksion on myös sovittimia.
Eli voidaan vaihtaa sovittimet tarpeen tullen alle, kun mennään erilaiseen rataverkkoon. Hankalaa toki ja kallistakin, mutta niitä siis on jo nyt.
Huono tuo tunneli. Tup tänne vaan lisää halpaa työvoimaa ja suomalaisia jää työttömiksi.
Saattaa olla hyväkin asia, ettei projekti todeudu kiinalaisella rahalla. Eri asia sitten toteutuuko tunneli ylipäänsä koskaan.
Hukkaputki Nordstream 2 voidaan helposti kääntää ja muuntaa Hki-Tall logistiikkaputkeksi. Kapseleissa kulkisi tavaraa, ehkä myös funikulaattorityyppisiä henkilökapseleita. Olisi sääli vain jättää upoksiin kallista, pitkälle rakennettua infraa.
Toivottavasti lama kaataa hankkeen.
Varför önskar någon i Finland, som ligger i bottnen av säcken, att Finland endast skulle ha räls österut?
Tunneln skulle bli Finlands nya pulsådra som skulle tävla med korta frakter till havs och som med en europeisk spårvidd kunde ta finska produkter vart som helst inom Europa utan att lasta om. Tävlingsfördelen mot dagens läge är enorm.
Voisitko skulle bli painua sinne rannikolle takaisin!
Nyt sitä taas mietitään. Toivon että tunnelia ei tule nyt tähän tilanteeseen, idästä tullaan räjäyttämään se "vahingossa".
Toivottavasti suunnitelmat haudataan, säästetään paljon.
Rahaa turhaan, tärkeämpiä kohteitakin Suomella on.
Tunnelin linjaus Helsingin kautta lopetti Vesterbackan hankkeen? Samalla varmaan tarkoittanee ettei tunneli toteudu ainakaan tällä vuosikymmenellä.