Miksei Helsingin pyöräilijöille kelpaa kevyenliikenteenväylä? Miksi pitää lohkoa autotien tilasta noita punaisia pyöräteitä?
Mikseivät Helsingin pyöräilijät vaan voi pyöräillä kevyenliikenteenväyliä pitkin? Niin kaikilla muilla paikkakunnilla tehdään, ja sellaiset on Helsingissäkin melkein joka kadulla yleensä molemmin puolin. Miksi pitää ottaa autotiestä joku eri osa polkupyöriä varten? Eivät esim. moottoripyöräilijätkään vaadi mitään siivua kevyenliikenteenväylistä, vaan käyttävät samaa autotietä niin kuin muutkin ajoneuvot.
Helsinkiläisten pyöräilijöiden vaatimukset tuhoavat autoilun edellytykset kaupungissa ja siten kaupankäynnin/liike-elämän edellytykset.
Kommentit (17)
*kevyenliikenteenväylätkin
T: edellisen viestin kirjoittaja
Siis missä on pyöräkaistoja, jos vieressä kevyenliikenteenväylä?? Eikö nuo pyöräkaistat tehdä juuri sellaisiin paikkoihin, joissa pyörällä pitäisi kulkea autojen joukossa (eli on vain kävelijöille oma kulkuväylä).
Turvallisuus.
Autoteitä ei muuten ole olemassakaan.
Meillejalankulkijoille on paljon turvallisempaa, kun pyöräilijät ja sähköpotkulaudalla suhaavat eivät kulje yhteisillä kevyenliikenteenväylillä meidän seassa.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuus.
Autoteitä ei muuten ole olemassakaan.
Se mikä on turvallista joka paikassa muualla ei ole sitä Helsingissä?
Jospa ap liikkuisit keskustassa jalan tai pyörällä, eikä sillä saastuttavalla kotterollasi. Miksi autoilijoiden pitäisi saada käyttöönsä 80 % katupinta-alasta?
Pyöräilijät eivät kyllä ikinä osaa väistämissääntöjään. He luulevat että suojatielle saa ajaa miten haluaa.
www.halvatpelit.com - mahdollisesti Suomen halvin pelikauppa 😎😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuus.
Autoteitä ei muuten ole olemassakaan.
Se mikä on turvallista joka paikassa muualla ei ole sitä Helsingissä?
Jalankulkijoita kuolee, kun pyöräilijät sinkoilee seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisuus.
Autoteitä ei muuten ole olemassakaan.
Se mikä on turvallista joka paikassa muualla ei ole sitä Helsingissä?
Ei se ole turvallista missään muuallakaan.
Minusta olisi hyvä, kun poliisi pitäisi välillä pyöräilijöille ratsioita, näköjään jarruja ei ole lainkaan ja luullaan, että ihmisten pitää kävellä kävelyteillä jonossa peräkkäin, että nämä pääsevät suhahtamaan aivan järjetöntä vauhtia ohi. Ymmärrän, että se hieno taulukko menee ihan pilalle, jos pitää jarrutella ja varoa kävelijöitä jne. mutta jotain rajaa, eivät autotkaan saa vaan tööttäillä taikka ajaa ihmisten päälle, elleivät nämä tajua väistää ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle kelpaa kevyenliikenteemväylätkin liikkumiseen polkupyörällä.
T: junantuoma yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta
Taidat olla niitä pahamaineisia vihervassareita?!
Helsingin keskustan liike-elämän edellytyksiä ei mikään määrä yksityisautoilua pelasta.
ihmiskunnan syöpä nää trikoo sankarit jotka tukkii liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap liikkuisit keskustassa jalan tai pyörällä, eikä sillä saastuttavalla kotterollasi. Miksi autoilijoiden pitäisi saada käyttöönsä 80 % katupinta-alasta?
1) Koska yli 80% ihmisistä kaduilla kulkee autoilla tai busseilla.
1) Koska autot ovat isompia kuin pyörät ja jalankulkijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap liikkuisit keskustassa jalan tai pyörällä, eikä sillä saastuttavalla kotterollasi. Miksi autoilijoiden pitäisi saada käyttöönsä 80 % katupinta-alasta?
1) Koska yli 80% ihmisistä kaduilla kulkee autoilla tai busseilla.
1) Koska autot ovat isompia kuin pyörät ja jalankulkijat.
Miksi on itseisarvo, että autoilijat saavat ajaa keskustoissa sujuvasti, kun jalkaisin liikkuvat joutuvat puikkelehtimaan pyörien ja sähköpotkulautojen seassa? Autossa istuminen on kunnon kannalta tosi epäsuotuisa valknta.
Kyllä mulle kelpaa kevyenliikenteemväylätkin liikkumiseen polkupyörällä.
T: junantuoma yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta