Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautot ja energiapula

Vierailija
14.07.2022 |

Miksi ihmiset ostavat sähköautoja ja siihen oikein usutetaan. Sitte toisaalta puhutaab, että energiaa tullaa ensi talvena säännöstelemään ja saunaakaan ei saisi niin usein lämmittää. Mikä järki tässä nyt siis on? Voisiko joku selittää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Vierailija
2/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka. Sähköauto kulkee 100km noin 15kwh energialla. Polttomoottori tarvii samaan suoritukseen noin 90kwh arvosta energiaa koska palamisreaktiossa suurin osa muuttuu lämmöksi.

Sähköauto nyt vain pesee polttomoottorin tehokkuudessa 6-0. Jos tarkoitus on säästää energiaa kokonaisuutena niin tämä on järkevää.

Lisäksi energiapula koskee kulutushuippuja, jotka yleensä sijoittuvat päiväsaikaan. Sähköautot ladataan pääsääntöisesti yön yli. Näin ollen se itseasiassa tasaa kulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää siirtymää, muulla ei väliä..

Vierailija
4/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka. Sähköauto kulkee 100km noin 15kwh energialla. Polttomoottori tarvii samaan suoritukseen noin 90kwh arvosta energiaa koska palamisreaktiossa suurin osa muuttuu lämmöksi.

Sähköauto nyt vain pesee polttomoottorin tehokkuudessa 6-0. Jos tarkoitus on säästää energiaa kokonaisuutena niin tämä on järkevää.

Lisäksi energiapula koskee kulutushuippuja, jotka yleensä sijoittuvat päiväsaikaan. Sähköautot ladataan pääsääntöisesti yön yli. Näin ollen se itseasiassa tasaa kulutusta.

työssäkäyvät tulevat neljältä kotiin ja laittavat autonsa lataukseen samalla, kun laitetaan päälle tiskikone, pesukone, hella, sauna, tv, valot ym.

no onneksi työttömöt tasaavat kulutusta ja vihervasemmisto huolehtii, että työttömiä riittää.

Vierailija
5/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka. Sähköauto kulkee 100km noin 15kwh energialla. Polttomoottori tarvii samaan suoritukseen noin 90kwh arvosta energiaa koska palamisreaktiossa suurin osa muuttuu lämmöksi.

Sähköauto nyt vain pesee polttomoottorin tehokkuudessa 6-0. Jos tarkoitus on säästää energiaa kokonaisuutena niin tämä on järkevää.

Lisäksi energiapula koskee kulutushuippuja, jotka yleensä sijoittuvat päiväsaikaan. Sähköautot ladataan pääsääntöisesti yön yli. Näin ollen se itseasiassa tasaa kulutusta.

Idiotismi on parempi vastaus. On ekologista siirtyä paikasta toiseen 700 kilon lisäpainon kanssa. Talvella sähköautoilija voi miettiä sitä mistä se sähköauton sisätila lämpiää.

Eipä silti olen itsekin miettinyt e-auton hankintaa. Vihervassarit tähän meidät pakottavat joka tapauksessa. Ja samaan hengen vetoon ihmettelen, että mikä on se ympäristövaikutus globaalisti, kun naapurissa soditaan ja idässä rakennetaan kilpaa uusia hiilivoimaloita.

Ehkapä EU rakentaa meille vielä muurin avaruuteen asti jotta saamme nauttia puhtaammasta ilmastamme ilman idän saastuttajia. Sitä odotellessa.

Vierailija
6/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! Säästäkää sähköä. Näin ja näin säästät sähköä -opukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Oikein! 

Pitäisikö tälle nauraa vai itkeä?

https://www.iltalehti.fi › Uutiset › Politiikka

21.5.2022 — Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

Vierailija
8/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot tulevat tuhoamaan loputkin luonnosta, akkujäte tule olemaan katastrofi maapallolle. Suomessa olisi pitänyt panostaa biobensan tekemiseen, mutta se ei nyt ollut vihreille tarpeeksi mediaseksikästä. Niin ja jää sähköauton tuottajien tarjoamat lahjusrahat saamatta, jos yrittää biobensaa ruveta edistämään. Rahan edessä ilmastonmuutoskin jää toiselle sijalle, jopa vihreitten agendassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sauna lämpiää joka päivä.

Vierailija
10/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Oikein! 

Pitäisikö tälle nauraa vai itkeä?

https://www.iltalehti.fi › Uutiset › Politiikka

21.5.2022 — Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

Bensalla mennään. Ohisalo voi antaa minulle 50 tonnia sähköautoon. Joka kerta kun se särkyy. Sitten on huolet poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka. Sähköauto kulkee 100km noin 15kwh energialla. Polttomoottori tarvii samaan suoritukseen noin 90kwh arvosta energiaa koska palamisreaktiossa suurin osa muuttuu lämmöksi.

Sähköauto nyt vain pesee polttomoottorin tehokkuudessa 6-0. Jos tarkoitus on säästää energiaa kokonaisuutena niin tämä on järkevää.

Lisäksi energiapula koskee kulutushuippuja, jotka yleensä sijoittuvat päiväsaikaan. Sähköautot ladataan pääsääntöisesti yön yli. Näin ollen se itseasiassa tasaa kulutusta.

Sinun matikkasi on väärin, et huomioi kokonaisuuksia.

Sähköauton hyötysuhde 0,25 energianlähteestä mitattuna on huonompi kuin polttomoottorilla, joka on 0,3..0,4 . 

Ainoa oikea tapa vertailla on kokonaisuutta, eli energianlähteestä asti. 

Lisäksi polttomoottorissa lämpö otetaan talteen hyödyksi sisätilojen lämmittämiseen, kun sähköautossa sisätilan lämmittäminen kuluttaa suoraan sähköä ajoakusta, eli lopulta valtakunnan verkosta. 

Kuunnelkaa tämä toimittaja Arttu Harkin erittäin asiantuntevasti tehty videoesitys sähköauton todellisesta energiankulutuksesta ja hiilijalanjäljestä.

Vierailija
12/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Oikein! 

Pitäisikö tälle nauraa vai itkeä?

https://www.iltalehti.fi › Uutiset › Politiikka

21.5.2022 — Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

Rikkaat kaupunkivihreät rakentavat maailmankuvaansa keskustan kahviloiden terasseilta. Helppo huudella kun ei tiedä mistään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Oikein! 

Pitäisikö tälle nauraa vai itkeä?

https://www.iltalehti.fi › Uutiset › Politiikka

21.5.2022 — Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

Bensalla mennään. Ohisalo voi antaa minulle 50 tonnia sähköautoon. Joka kerta kun se särkyy. Sitten on huolet poissa.

rikkaat saavat jo verotukia sähköautoihin. eivät tietenkään niin paljon, että työntekijöillä olisi niihin varaa, mutta tuntuva summa kuitenkin. samalla rahat kerätään köyhiltä pienituloisilta työntekijöiltä, jotka liikkuvat polttomoottoriautoilla.

Vierailija
14/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ole paskaakaan merkitystä ajellaanko sähköautolla vai ei. Kuten itse sanotte, Suomen liikenne on pelkkä kärpäsen paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ole paskaakaan merkitystä ajellaanko sähköautolla vai ei. Kuten itse sanotte, Suomen liikenne on pelkkä kärpäsen paska.

Kun kuuntelee tuon Harkin video yllä, tajuaa että sähköauto on se joka saastuttaa. Kun tiedetään sähköauton elinkaari on vain puolet esim. diesel-auton elinkaaresta, niin tyhmempikin hoksaa, että vihersiirtymä ja sähköautopakotus on maailman suurimpia pisneskusetuksia.

Vierailija
16/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon sähkö tulee pistorasiasta.

Oikein! 

Pitäisikö tälle nauraa vai itkeä?

https://www.iltalehti.fi › Uutiset › Politiikka

21.5.2022 — Maria Ohisalo Joensuussa: ”Kun diesel-auto vaihtuu sähköautoon, poistuu omasta taloudesta yksi huoli”

Rikkaat kaupunkivihreät rakentavat maailmankuvaansa keskustan kahviloiden terasseilta. Helppo huudella kun ei tiedä mistään mitään.

Sellaisia on helppo lobata. Brysselissä on 30.000 rekisteröityä lobbaria, on kaivosteollisuutta, sähköverkkojen haltijoita, autoteollisuutta, kemianteollisuutta, akkuvalmistamoja jne. sähköautoihin liittyvää. Kaikki ovat vihreiden ja muiden tekniikasta tietämättömien kimpussa, koska ne ovat helppoja lobata agendalleen eli - suurelle pisnekselle.

Vierailija
17/22 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sähköautodirektiivin" myötä tulevaisuudessa tarvitaan 1-2 ydinvoimalaan lisää syöttämään sähköä.

Hanhivaara 2 tulille?

Vierailija
18/22 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka täällä lobbaa. Sähköautovastustajilla on suurimmaksi osaksi keksittyjä heidän "faktansa". Jokainen "fakta" olisi helppo netistä tarkistaa luotettavista lähteistä. 

Öljy tulee meidän elinaikanamme loppumaan. Venäjältä sitä ei enää saa nytkään. Sähköä voidaan sen sijaan tuottaa itsekin. Tarvittaessa myös lähes päästöttömästi (aurinko, tuuli). Kannattaisiko tällaisessa maailmantilanteessa pyrkiä omavaraisuuteen? Öljyteollisuuden vuoksi Suomesta on valunut miljardeja ulkomaisille öljy-yhtiöille. Sähköautot auttavat siinä että pidetään eurot kotimarkkinoilla, kotimaiset toimijat (sähkön myyjät) saavat rahaa ja verotulot (niin yritysverot kuin alv) jäävät Suomeen. 

Polttomoottorin tuottamasta energiasta jopa 80% muuttuu lämmöksi. Vain pieni osa voidaan ottaa matkustamon lämmitykseen, ja sekin vain talvella. Polttomoottoriauton konepeltihän on sula myös talvella, koska se tuottaa lämpöä harakoille koko ajan kun se käy. Erittäin kustannustehoton tapa liikkumiseen. Liike-energiaksi muuttuu vain 1/5 siitä energiasta mitä tankkiin lapataan. 

Polttomoottorin huonosta hyötysuhteesta: 

https://www.is.fi/autot/art-2000006668090.html

....Polttomoottorilobbaajat unohtaa sellaisen tosiseikan, että me sähköautoilijat olemme kaikki kyllä tuttuja polttomoottoreiden kanssa. Jokainen on sellaisella ajanut. (Minä ajoin polttiksilla 30 vuotta.) Ja silti me valitaan mieluummin sähkö. Ehkä teidänkin pitäisi kerätä kokemusta molemmista, olisi helpompi ajaa sitä omaa agendaanne, jos tietäisitte mitä vastustatte. Vai olisikohan riskinä se, että ette enää vastustaisikaan sähköautoja, jos kerran kokeilisitte.

Vierailija
19/22 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Öljy tulee meidän elinaikanamme loppumaan."

No, ei tule...

Vierailija
20/22 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjämieliset tekevät taas ahkeraa työtään isäntänsä puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan