Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalavita näitä työpaikan tsemppipemppi-palsuja, joissa pallotellaan ja fokusoidaan,

Vierailija
29.03.2022 |

mutta oikeasti ei tehdä mitään eikä päätetä mistään eikä edes välitetä tietoa mistään.
Tekee mieli raapia naama verille.
Sori, oli pakko avautua. Fiksuja ihmisiä, ja silti saadaan tällaisia diipadaapa-essioita aikaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa miljardit laitetaan työnvälitykseen. Eräskin nainen töissä Työkkärissä vastasi kysymykseen kuinka monta vakituista työpaikkaa olette luoneet näillä miljoonilla. 2  ,vastaus. 

Vierailija
2/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin, että ”fiksuus” ei sittenkään ole ns yleinen skalaari…

Mutta tsemppiä, hei, ja ”tosi-posi” -ajattelua sun päivään!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko visioita, strategista suuntaa, asiakaskeskeisyyttä, palvelumuotoilua, asiakaspolkua, arkkitehtuuria ja muuta konkreettista mukavaa.

Vierailija
4/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, heheh joo.... mä oletan, että kaikki ymmärtää, että noi on turhia, mutta kas kun pomot haluaa ilmaista tahtotilaansa ja luoda semmoisen näennäis-osallistavan tavan ilmaista sen. Oikeasti tuolla ei saa kyseenalaistaa eikä kritisoida mitään. Kahdesti kokeiltu, en enää erehdy.

Eli noilla on totta kai funktio, mutta ärsyttävällä tavalla se on naamioitu ja yritetään saada aikaan illuusio työpaikkademokratiasta.

Vierailija
5/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko visioita, strategista suuntaa, asiakaskeskeisyyttä, palvelumuotoilua, asiakaspolkua, arkkitehtuuria ja muuta konkreettista mukavaa.

Juuri noita. Mistä ihmeestä arvasitkin?

ap

Vierailija
6/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko visioita, strategista suuntaa, asiakaskeskeisyyttä, palvelumuotoilua, asiakaspolkua, arkkitehtuuria ja muuta konkreettista mukavaa.

Lisäähän tuohon vielä intersektionaalinen työkulttuurianalyysi (vaihda eka sana trendien mukasn sopivaksi), niin rupeaa olemaan ”palsu”n eli ”paliksen” sisältö nipussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dynaamisesti nyt pöhistään…

Vierailija
8/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda mitigointia! Se on tärkeää. Ota koppi siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 yrityksistä vaihtaneet toimialaa ja nostaneet tällä tuottoisuuttaan??? Luulisi, että toimialan vaihto johtaisi alkajaisiksi jopa tuottavuuden laskuun... Pikavoittoja??? Taustallako rikollisuuttako??? 

Miksi niin paljon enkunkielisiä yrityksiä? Ties mitkä ulkomaalaiset hääräämässä Suomen alueella?

Jonkun konsernin osa SUOMI OY... bisnesideana kääntää suomalaisten ihmisten koko elämä kehdosta hautaan voitoiksi anonyymeille, ulkomaalaisille sijoittajille??? 

'Normaali' yritys ei tee jotain valtavia voittoja, jotka vielä nousevat suurilla prosenteilla joka vuosi. Nolla-voitto olisi sellainen, joka toimii pitkällä tähtäimellä vakavaraisella yrityksellä. Jos on nolla-voitto niin silloin työntekijät ovat jo saaneet palkkansa ja uusiin ja tuleviin investointeihin on varattu pääomaa eikä aina tarvitse maksaa  kunnollisille omistajille - sijoittajille - jotain suuria voittoja jos yhtään mitään... Kunnolliset aloittelevat yritykset eivät tee heti jotain suuria voittoja joten jos toimialaa vaihdetaan uudeksi niin miten siellä heti voi tehdä suuria voittoja? 

Jos jollakin alalla tehdään suuria voittoja, niin suuret voitot houkuttelevat alalle uusia yrityksiä - uusia 'toimijoita'=??? / miksi sanaa 'toimija' käytetään sanan 'yritys' sijasta??? Kun näitä uusia yrityksiä tulee paljon voittojen toivossa niin kaikkien alalla olevien voitot laskevat... sitten alkaa konkurssiaalto kunnes toimialalla taas tasapaino eli nolla-voittoja... 

Vakavaraisella kunnon yrityksellä on kunnon liikeidea, bisnesidea, jota ei noin vain muuteta joksikin muuksi... Tämä että yritykset vaihtavat bisnesideaansa ja siis toimialaansa ja tekevät välittömästi suuria voittoja haisee pahimman sortin kansainväliseltä rikollisuudelta. Tähän voisi liittyä myös se, että yritystä Suomessa ei voida enää pyörittää suomenkielellä vaan usein jopa kyseenalaisellakin englanninkielellä... Onko suomalaisiin kunnon yrityksiin kunnollisilla toimialoilla tunkeuduttu ja kokonaisia toimialoja viety??? Tämäkö on nyt sitten globalisaation tulos??? HIRVITTÄVÄÄ! Suomalaisilta yrityksiltä viety vakavaraisuus? Vakavarainen yritys on hyvä työnantaja ja antaa kunnon toimeentulon työntekijöilleen... Suomen yritysmaailma pantu aivan paskaksi??? Myöskään koko valtiolle ei voi tulla jatkuvaa tuottoisuuden kasvua, koska yrityksille ei tätä voi tulla!!! KAKKI HAISEE!!!

Vierailija
10/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan ekosysteemit kunnossa=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tehdä palavereista mielekkäitä - 10 käskyä

1. Palaverissa pitää AINA olla etukäteen tehty agenda

2. Agenda pitää hoitaa osallistujien nähtäväksi ENNEN palaveria

3. Agendaa tulee noudattaa

4. Kaikelle sovitulle pitää olla AIKATAULU

5. Kaikelle sovitulle pitää olla SEURANTA

6. Kaikelle sovitulle pitää olla VASTUUHENKILÖ

7. Kaikki sovitut ja käsitellyt asiat on kirjattava ylös ja toimitettava palaveriin osallstuneille palaverin jälkeen

8. Sisäisten palaverin alku-ja loppuajoista on pidettävä kiinni

9. Sisäisiinkään palavereihin osallistuminen ei voi olla vapaahetoista niihin kutsutuille

10. On syytä aina pohtia tarvitseeko asiasta pitää erillistä palaveria

Vierailija
12/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agile-mallin pyörittely! Siitä riittää mukavasti paltsujen aihetta hamaan tulevaisuuteen asti, kunnes tulee tilalle joku uusi ja vielä ketterämpi menetelmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha datakääpä kirjoitti:

Miten tehdä palavereista mielekkäitä - 10 käskyä

1. Palaverissa pitää AINA olla etukäteen tehty agenda

2. Agenda pitää hoitaa osallistujien nähtäväksi ENNEN palaveria

3. Agendaa tulee noudattaa

4. Kaikelle sovitulle pitää olla AIKATAULU

5. Kaikelle sovitulle pitää olla SEURANTA

6. Kaikelle sovitulle pitää olla VASTUUHENKILÖ

7. Kaikki sovitut ja käsitellyt asiat on kirjattava ylös ja toimitettava palaveriin osallstuneille palaverin jälkeen

8. Sisäisten palaverin alku-ja loppuajoista on pidettävä kiinni

9. Sisäisiinkään palavereihin osallistuminen ei voi olla vapaahetoista niihin kutsutuille

10. On syytä aina pohtia tarvitseeko asiasta pitää erillistä palaveria

Kohta 10 voisi olla myös alussa, tuon ykkösen rinnalla. Hyvä lista…

…mutta nyt on niin, että EI OLE TÄTÄ PÄIVÄÄ SPIRITTI PUUTTUU!!

Vierailija
14/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, palkka juoksee ja mitään ei tartte tehdä. Nollaa aivot ja pidä niitä zen-hetkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten aikaansaannosta. Näin naiset työllistävät itsensä, hömpällä. Julkisella puolella todella yleistä! Mikäs siinä, verorahoilla voi leikkiä ja touhuta! Ollaan sitten niin hyödyllisiä yhteiskunnalle, ainakin omassa kuplassa.

Vierailija
16/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuh 3 tuntia putkeen  jo teamspalsua rallienglannilla lusittu eikö tämä palsujargoni lopu  koskaan?

Vierailija
17/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko visioita, strategista suuntaa, asiakaskeskeisyyttä, palvelumuotoilua, asiakaspolkua, arkkitehtuuria ja muuta konkreettista mukavaa.

Juuri noita. Mistä ihmeestä arvasitkin?

ap

Ollaan varmaan oltu samassa palaverissa 🤣🤣🤣

Vierailija
18/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wanha datakääpä kirjoitti:

Miten tehdä palavereista mielekkäitä - 10 käskyä

1. Palaverissa pitää AINA olla etukäteen tehty agenda

2. Agenda pitää hoitaa osallistujien nähtäväksi ENNEN palaveria

3. Agendaa tulee noudattaa

4. Kaikelle sovitulle pitää olla AIKATAULU

5. Kaikelle sovitulle pitää olla SEURANTA

6. Kaikelle sovitulle pitää olla VASTUUHENKILÖ

7. Kaikki sovitut ja käsitellyt asiat on kirjattava ylös ja toimitettava palaveriin osallstuneille palaverin jälkeen

8. Sisäisten palaverin alku-ja loppuajoista on pidettävä kiinni

9. Sisäisiinkään palavereihin osallistuminen ei voi olla vapaahetoista niihin kutsutuille

10. On syytä aina pohtia tarvitseeko asiasta pitää erillistä palaveria

Kohta 10 voisi olla myös alussa, tuon ykkösen rinnalla. Hyvä lista…

…mutta nyt on niin, että EI OLE TÄTÄ PÄIVÄÄ SPIRITTI PUUTTUU!!

Nimenomaan näissä sisäisissä palavereissa on suoraan sanoen baskaa johtamista pitää jatkuvasti hengennostatus tilaisuuksia ilman kunnollista agendaa ja substanssia. Suorana seurauksena on se, että lopulta kukaan ei enää kuuntele, mitään "sovittua" ei saada tehdyksi ja "oikeiden töiden" takia pois jäävien määrät nousevat kohisten. Samalla sisäisen tiedottamisen laatu putoaa koska viesti ei enää mene perille.

"Hengennostatus" on toki myös tarpeellista ja väittäisin, että tämä pätee erityisesti myyntiorganisaatioon. Tätä varten on sitten seminaarit ja kick-offit.

Olen samaa mieltä kanssasi. Valitettavasti tuntuu tosiaan siltä, että erityisesti nuorella (ja epäpätetevällä?) keskijohdolla on jostain syystä jäänyt todella epäselväksi miksi ja miten palavereja pidetään.

Vierailija
19/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agile-mallin pyörittely! Siitä riittää mukavasti paltsujen aihetta hamaan tulevaisuuteen asti, kunnes tulee tilalle joku uusi ja vielä ketterämpi menetelmä. 

Teidän pitää alkaa seuraavaksi tutkimaan Lean-ajattelua :D

Vierailija
20/20 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kopin aloittajalta, sillä ketteryyttä ja tahtotilaa löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi