Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa 70-80-luvun hammastahnoja?

Vierailija
26.03.2022 |

Silloin oli vihreää ja punaista, läpikuultavaa geelimäistä hammastahnaa, mutta mikä sen nimi oli? Siinä ei tainnut olla fluoria, mutta se oli hyvän makuista...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaah, se oli Lähekkäin. Googletin :) 

Vierailija
2/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”puhtaat hampaat, raikas suu, Dents mikäs muu”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kä kä kä käin käin käin lähekkäin

Ta ta ta taa taa taa puhdistaa

Ra ra ra raa raa raa raikastaa

Käytä Lähekkäin hammastahnaa.

Vierailija
4/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli myös minttupurukumin makuista voimakashajuista hammastahnaa. Kämppäkaverit kielsivät ostamasta sitä, kun haju ei meinannut haihtua kylppäristä. 

Vierailija
5/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko myös sellaista valkoisessa pienehkössä muovipullossa olevaa punaista nestemästä hammastahnaa?

Vierailija
6/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELMEX.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko myös sellaista valkoisessa pienehkössä muovipullossa olevaa punaista nestemästä hammastahnaa?

Oli juu. Oliko se tuo jo mainittu Dents? Oliko siinä edes fluoria? Aloin miettiä hampaidenhoidon tasoani silloin.

Vierailija
8/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macs, "persereikä raikkaammaks"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aquafresh?

Vierailija
10/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxygenol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.

Vierailija
12/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina, kun ala-asteella kouluhammashoitajalla harjattiin suuren peilin edessä vimmatusti hampaita jollakin keltaisella tahnalla, sitten piti ottaa punainen väritabletti suuhun, ja jos johonkin hampaaseen jäi väriä niin lisää harjausta 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signal?

Vierailija
14/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun puolivälissä oli joku lasten hammastahna joka ei maistunut lainkaan inhokiltani mintulta/mentolilta mutta meille ei ostettu sitä vaikka pyysin. Pesin sitten vain vedellä sillä seurauksella että hammastarkastuksessa oli 3 isoa reikää jotka porattiin puuduttamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsodent, eikä mitään sen variaatioita. Pepsodent rai sitten Colgate. Ne Fluor -jälkiliitteet tuli sitten 1974-1981. Sanaa kamaa ne oli silloin ja on nyt. Vain narkkinoibti on kehittynyt ja ostaja tyhmentynyt

Vierailija
16/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jonkun Pepsodent-mainoksen jossa poika pesi hampaita ”sit viel takaata”. Ärsytti se puhe ihan mahdottomasti. No, nykyisin puhun itse samalla tavalla.

Vierailija
17/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.

Eka oli Stripe, joka Euroopassa lanseerattiin nimellä Signal.

Vierailija
18/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tahnassa oli jotain helmiä, jotka narskui hampaissa. Mikä se mahtoi olla?

Vierailija
19/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.

Eka oli Stripe, joka Euroopassa lanseerattiin nimellä Signal.

Jep, nyt muistuu mieleen.

Vierailija
20/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crest

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi