Kuka muistaa 70-80-luvun hammastahnoja?
Silloin oli vihreää ja punaista, läpikuultavaa geelimäistä hammastahnaa, mutta mikä sen nimi oli? Siinä ei tainnut olla fluoria, mutta se oli hyvän makuista...
Kommentit (26)
Ipanan hammastahna:
Olisi ihana, kun palautettaisiin suomenkieliset nimet!
Vierailija kirjoitti:
Crest
Crest ja Lidl. Lapset, menkääs nukkkumaan.
Hammastahnatuubit olivat alumiinista. Kun niitä puristi keskeltä saadakseen tahnaa hammasharjalle, niin tuubi ei palautunut pyöreäksi, vaan jäi lommolle. Avioparit riitelivät, kun toinen puristi yhteistä(!) tuubia keskeltä ja toinen kielsi puristamasta keskeltä, koska silloin hammastahnaa jää alaosaan, kun sitä ei saa enää pois. Kun tuubit alettiin valmistaa muovista, moni avioliitto pelastui, kun hammastahnatuubista ei tarvinnut enää riidellä.
https://i.pinimg.com/originals/a0/4e/34/a04e34558abf0f3e677983aad2848d0…