Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa 70-80-luvun hammastahnoja?

Vierailija
26.03.2022 |

Silloin oli vihreää ja punaista, läpikuultavaa geelimäistä hammastahnaa, mutta mikä sen nimi oli? Siinä ei tainnut olla fluoria, mutta se oli hyvän makuista...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.

Eka oli Stripe, joka Euroopassa lanseerattiin nimellä Signal.

https://i.pinimg.com/originals/a0/4e/34/a04e34558abf0f3e677983aad2848d0…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana, kun palautettaisiin suomenkieliset nimet! 

Vierailija
25/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Crest

Crest ja Lidl. Lapset, menkääs nukkkumaan.

Vierailija
26/26 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnatuubit olivat alumiinista. Kun niitä puristi keskeltä saadakseen tahnaa hammasharjalle, niin tuubi ei palautunut pyöreäksi, vaan jäi lommolle. Avioparit riitelivät, kun toinen puristi yhteistä(!) tuubia keskeltä ja toinen kielsi puristamasta keskeltä, koska silloin hammastahnaa jää alaosaan, kun sitä ei saa enää pois. Kun tuubit alettiin valmistaa muovista, moni avioliitto pelastui, kun hammastahnatuubista ei tarvinnut enää riidellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä