Kuka muistaa 70-80-luvun hammastahnoja?
Silloin oli vihreää ja punaista, läpikuultavaa geelimäistä hammastahnaa, mutta mikä sen nimi oli? Siinä ei tainnut olla fluoria, mutta se oli hyvän makuista...
Kommentit (26)
”puhtaat hampaat, raikas suu, Dents mikäs muu”
Kä kä kä käin käin käin lähekkäin
Ta ta ta taa taa taa puhdistaa
Ra ra ra raa raa raa raikastaa
Käytä Lähekkäin hammastahnaa.
80-luvulla oli myös minttupurukumin makuista voimakashajuista hammastahnaa. Kämppäkaverit kielsivät ostamasta sitä, kun haju ei meinannut haihtua kylppäristä.
Oliko myös sellaista valkoisessa pienehkössä muovipullossa olevaa punaista nestemästä hammastahnaa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko myös sellaista valkoisessa pienehkössä muovipullossa olevaa punaista nestemästä hammastahnaa?
Oli juu. Oliko se tuo jo mainittu Dents? Oliko siinä edes fluoria? Aloin miettiä hampaidenhoidon tasoani silloin.
Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.
Muistan aina, kun ala-asteella kouluhammashoitajalla harjattiin suuren peilin edessä vimmatusti hampaita jollakin keltaisella tahnalla, sitten piti ottaa punainen väritabletti suuhun, ja jos johonkin hampaaseen jäi väriä niin lisää harjausta 😂
80-luvun puolivälissä oli joku lasten hammastahna joka ei maistunut lainkaan inhokiltani mintulta/mentolilta mutta meille ei ostettu sitä vaikka pyysin. Pesin sitten vain vedellä sillä seurauksella että hammastarkastuksessa oli 3 isoa reikää jotka porattiin puuduttamatta.
Pepsodent, eikä mitään sen variaatioita. Pepsodent rai sitten Colgate. Ne Fluor -jälkiliitteet tuli sitten 1974-1981. Sanaa kamaa ne oli silloin ja on nyt. Vain narkkinoibti on kehittynyt ja ostaja tyhmentynyt
Muistan jonkun Pepsodent-mainoksen jossa poika pesi hampaita ”sit viel takaata”. Ärsytti se puhe ihan mahdottomasti. No, nykyisin puhun itse samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.
Eka oli Stripe, joka Euroopassa lanseerattiin nimellä Signal.
Jossain tahnassa oli jotain helmiä, jotka narskui hampaissa. Mikä se mahtoi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtoi olla sen ekan raidallisen tahnan merkki? Varmaan 70-lukua jollei 60-.
Eka oli Stripe, joka Euroopassa lanseerattiin nimellä Signal.
Jep, nyt muistuu mieleen.
Aaaaah, se oli Lähekkäin. Googletin :)