En voi enää mennä töihin bensan hinnan takia!
Työmatka on yli 100 km suuntaansa. Kohta ihan oikeasti on pakko jättäytyä Kelan tukien varaan, jos tämä meno jatkuu!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Kuinka monella on muka tuosta vain laittaa vähintään 50 tonnia uuteen sähköautoon. Autojen keskihinta on Suomessa neljän tonnin luokkaa
Ihan järjen köyhyyttä ajaa 200 km päivässä työmatkoja! Pelkästään jo aikaa kuluu monta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Kuinka monella on muka tuosta vain laittaa vähintään 50 tonnia uuteen sähköautoon. Autojen keskihinta on Suomessa neljän tonnin luokkaa
Ja se sähköauton akku kestää siinä 10v ja sen jälkeen koko auto on käytännössä romutavaraa. Luonto kiittää.
Kai olette nähneet ne kuvat litiumkaivoksista...
Tämän takia on tärkeää, ettei tässä tilanteessa lähdetä nostamaan tukia. Toisaalta, voisi kuvitella, että tuolle 100 km työmatkalle olisi tullut tehtyä jotain jo aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Kuinka monella on muka tuosta vain laittaa vähintään 50 tonnia uuteen sähköautoon. Autojen keskihinta on Suomessa neljän tonnin luokkaa
Ja se sähköauton akku kestää siinä 10v ja sen jälkeen koko auto on käytännössä romutavaraa. Luonto kiittää.
Kai olette nähneet ne kuvat litiumkaivoksista...
Eipä kauaa kestänyt kun joku tuli esittämään näitä jo moneen kertaan kumottuja väitteitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Kuinka monella on muka tuosta vain laittaa vähintään 50 tonnia uuteen sähköautoon. Autojen keskihinta on Suomessa neljän tonnin luokkaa
Noin suurella ajomäärällä kannattaa ostaa sähköauto rahoituksella (tai leasing). Pitkällä maksuajalla lyhennykset ja halvat kilometrit. Tulee kustannuksiltaan edullisemmaksi kuin ajaa bensalla. Kannattaa laskea omalle kohdalle onko kannattavaa. Saattaa hyvinkin olla. Kaupan päälliseksi saa ajella uudella sähköautolla työmatkat.
Höpö höpö. Ensinnäkin joku 30 sentin nousu kirpaisee, mutta estäisi työnteon? Höpö höpö. Lisäksi työmatkakulut kuuluvat vähennysten piiriin verotuksessa.
MIllaisella autolla ajat? On hyvn mahdollista että löydät ihan samalla hinnalla auton joka kuluttaa merkittävästi vähemmän polttoainetta kuin nykyinen autosi.
Itse vaihdoin reilu vuosi sitten auton joka kulutti sellaiset 8-9l satasella autoon joka kuluttaa 5-6 litraa ja säästö on ollut huomattava. Eikä ollut edes sen kalliimpi auto.
Melko typerää ajaa vuodessa yli 50 000 kilometriä pelkkää sahaamista työpaikalle ja takaisin. Bensan hinta ei ole ongelma, nuo kilometrit on ongelma. Sunhan pitää ostaa parin vuoden välein uusi auto kun vanha on ajettu loppuun noilla kilometreillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Kuinka monella on muka tuosta vain laittaa vähintään 50 tonnia uuteen sähköautoon. Autojen keskihinta on Suomessa neljän tonnin luokkaa
Ja se sähköauton akku kestää siinä 10v ja sen jälkeen koko auto on käytännössä romutavaraa. Luonto kiittää.
Kai olette nähneet ne kuvat litiumkaivoksista...
Jos ajaa vuodessa yli 50 000 kilometriä ei mikään auto kestä kymmentä vuotta. Siitä ajassa tulisi jo puoli miljoonaa kilometriä mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Melko typerää ajaa vuodessa yli 50 000 kilometriä pelkkää sahaamista työpaikalle ja takaisin. Bensan hinta ei ole ongelma, nuo kilometrit on ongelma. Sunhan pitää ostaa parin vuoden välein uusi auto kun vanha on ajettu loppuun noilla kilometreillä!
Typerää ajaa?
Ihminen käy kuitenkin töissä. Esim rakennusalalla ihan normaalia, eikä esim toimihenkilöt saa km korvauksia vaan jonkun puolet bensan hinnasta kattavan kiinteän maksun. Aika ja auton kuluminen menee ihan omaan piikkiin, ja jos pomo sanoo ettå seuraava työmaa on 100 km päässä sinne on löhdettävä ajelemaan klo 5.40 aamulla että ehtii seitsemäksi paikalle. Muuten heiluu karenssi.
Eli olkaa vaan hoitsut kateellisia hienoista palkoista ja eduista.
Typerää on, että valtio ummistaa silmäsänsä ja vuosi vuodelta nostaa bensan hintaa ja omakustannusosuutta. Kohta kaikki istuu kotona.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ostamaan sähköauton. Itse ainakin latailen Teslaani Lidlissä ilmaiseksi ja nauran räkäisesti kun bensan hinta nousee.
Lataus päättyy automaattisesti tunnin kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjen köyhyyttä ajaa 200 km päivässä työmatkoja! Pelkästään jo aikaa kuluu monta tuntia.
Muuttaminen työpaikan perässä alvariinsa se vasta kalliiksi tuleekin. Ajankäyttö ja bensat ovat pieni kulu muuttamisrumban kuluihin verrattuna. Lisäksi se tekee ihmissuhteille hallaa, kaveri- ja ystäväpiirit sekä sosiaaliset verkot muuttuvat jne. Vai tarkoititko, että parempi olisi vaan loisia yhteiskunnan tuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko typerää ajaa vuodessa yli 50 000 kilometriä pelkkää sahaamista työpaikalle ja takaisin. Bensan hinta ei ole ongelma, nuo kilometrit on ongelma. Sunhan pitää ostaa parin vuoden välein uusi auto kun vanha on ajettu loppuun noilla kilometreillä!
Typerää ajaa?
Ihminen käy kuitenkin töissä. Esim rakennusalalla ihan normaalia, eikä esim toimihenkilöt saa km korvauksia vaan jonkun puolet bensan hinnasta kattavan kiinteän maksun. Aika ja auton kuluminen menee ihan omaan piikkiin, ja jos pomo sanoo ettå seuraava työmaa on 100 km päässä sinne on löhdettävä ajelemaan klo 5.40 aamulla että ehtii seitsemäksi paikalle. Muuten heiluu karenssi.
Eli olkaa vaan hoitsut kateellisia hienoista palkoista ja eduista.
Typerää on, että valtio ummistaa silmäsänsä ja vuosi vuodelta nostaa bensan hintaa ja omakustannusosuutta. Kohta kaikki istuu kotona.
Toi on ihan olkiukko argumentti. Muka rakennusalalla sellainen työ missä työmaat on aina jossain hevon kuusessa satojen kilometrien päässä. Jos nyt välttämättä haluaa sellaista reissuhommaa se on ihan oma valinta. Syyllinen löytyy peiliin katsomalla. Ei kaikesta voi yhteiskuntaa syyttää. Ihan oma vika jos tekee itse elämästään vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko typerää ajaa vuodessa yli 50 000 kilometriä pelkkää sahaamista työpaikalle ja takaisin. Bensan hinta ei ole ongelma, nuo kilometrit on ongelma. Sunhan pitää ostaa parin vuoden välein uusi auto kun vanha on ajettu loppuun noilla kilometreillä!
Typerää ajaa?
Ihminen käy kuitenkin töissä. Esim rakennusalalla ihan normaalia, eikä esim toimihenkilöt saa km korvauksia vaan jonkun puolet bensan hinnasta kattavan kiinteän maksun. Aika ja auton kuluminen menee ihan omaan piikkiin, ja jos pomo sanoo ettå seuraava työmaa on 100 km päässä sinne on löhdettävä ajelemaan klo 5.40 aamulla että ehtii seitsemäksi paikalle. Muuten heiluu karenssi.
Eli olkaa vaan hoitsut kateellisia hienoista palkoista ja eduista.
Typerää on, että valtio ummistaa silmäsänsä ja vuosi vuodelta nostaa bensan hintaa ja omakustannusosuutta. Kohta kaikki istuu kotona.
Tuskin sinä nyt rakennusalan toimihenkilönä niin heikkoa palkkaan saat että työssä käynti ei kannattaisi vaikka vähän pidemmälle joutuisikin ajalemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjen köyhyyttä ajaa 200 km päivässä työmatkoja! Pelkästään jo aikaa kuluu monta tuntia.
Muuttaminen työpaikan perässä alvariinsa se vasta kalliiksi tuleekin. Ajankäyttö ja bensat ovat pieni kulu muuttamisrumban kuluihin verrattuna. Lisäksi se tekee ihmissuhteille hallaa, kaveri- ja ystäväpiirit sekä sosiaaliset verkot muuttuvat jne. Vai tarkoititko, että parempi olisi vaan loisia yhteiskunnan tuilla?
Tuollaiset reissuhommat ovat kyllä ihan oma valinta. Yleensä ihmiset tekevät niitä ja kärsivät epämukavuudesta juuri siksi että niistä on saanut käytännössä parempaa palkkaa kuin siitä normaalista kahdeksasta neljään työstä jossain lähempänä.
työttömänä säästät bensojen lisäksi kaikki autoon liittyvät kulut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjen köyhyyttä ajaa 200 km päivässä työmatkoja! Pelkästään jo aikaa kuluu monta tuntia.
Muuttaminen työpaikan perässä alvariinsa se vasta kalliiksi tuleekin. Ajankäyttö ja bensat ovat pieni kulu muuttamisrumban kuluihin verrattuna. Lisäksi se tekee ihmissuhteille hallaa, kaveri- ja ystäväpiirit sekä sosiaaliset verkot muuttuvat jne. Vai tarkoititko, että parempi olisi vaan loisia yhteiskunnan tuilla?
Juuri siksi ihmiset yleensä etsivät ennemmin tai myöhemmin sellaisen asuinpaikan jonka lähiympäristössä on riittävästi oman alan työmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
työttömänä säästät bensojen lisäksi kaikki autoon liittyvät kulut
Sitten tosin ei ole enää sitä autoa jolla liikkua vapaa-aikanakaan.
Pystyn hyvin ymmärtämään. Itse olen opiskelija, ja joudun nykyään kävelemään eskmim sen 2.5 km matjmkan jonka ennen ajoin autolla.
Ja tuloverotus juuri työssäköyvillä todennäköisesti nousee, samoin kun energia ja bensavero plus alvi
Otan osaa!