Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelukieli muuttunut?

Vierailija
13.03.2022 |

Sanoin ikävanhuksen puolesta kirjallisesti sähköpostilla irti hänen vuokrasopimuksensa. Käytin itse kohteliasta, pelkistettyä esitystyyliä. Saamani vastaus todella hämmästytti.
Otsikko ”irtisanomisilmoitus” oli muuttunut sanaksi ”irttarisi” ja sanoma ” Moi. Kiitti, hoidan eteenpäin. Misu (muutettu asiakaspalvelijan kutsumanimi).
Missä vaiheessa yritysten asiakaspalvelun käytäntöjä on näin muutettu, että otsikkoni ” Vuokrasopimuksen irtisanominen” muutetaan ”Irttarisi” ja vastaus annetaan tuossa muodossa.
Eikö voisi sopia käytettäväksi kaikille, esim. ”Hyvä xx. Olemme vastanottaneet irtisanomisilmoituksen. Täten toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus päättyy 30.4.2022.
Allekirjoituksena olisi vuokranantajayrityksen nimi plus ilmoituksen vastaanottajan nimi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli joku tilannetajuton asiakaspalvelija. En tiedä opetetaanko enää kouluissa sitä, että viestinnän tyyli pitää muuttaa tilanteeseen sopivaksi. Meillä käytiin aikoinaan äidinkielentunneilla tällaisia läpi, ehkä enää ei ole aikaa.

Vierailija
2/4 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jätän turhan kapulakielen pois kun toinen tavallinen ihminen siellä toisessa päässä on. En tosin ihan lyhenteitä silti ala käyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon asiakaspalvelusta muodollista kielenkäyttöä. Tulee sellainen olo, että minua ei ole otettu tosissaan, jos toinen käyttää puhekieltä ja jotain itsekeksittyjä lyhenteitä sanoista. Puhelimessa voi puhua puhekieltä, tosin senkin pitää olla kohteliasta ja ymmärrettävää. Kirjoitettu sähköposti tulee aina olla kirjakieltä.

Vierailija
4/4 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten kielenkäyttö on muuttunut uskomattoman epäkunnioittavaksi asiakasta kohtaan. Alkavat aina tyyliin "Moikka Maija!". Ärsyttää joka kerta, kun käyn Helenin sovelluksessa seuraamassa sähkönkulutusta, kun sieltäkin pärähtää ensimmäisenä ruudulle tuollainen sinuttelutervehdys.

Hyvät yritykset,

Olen teidän asiakkaanne, ASIAKKAANNE, en mikään frendi, jolle vastailette hyvää hyvyyttänne, jos ehditte ja jaksatte. Minä olen se, joka tekee sinunkaupat niin halutessani. Muissa tapauksissa ette puhuttele minua etunimellä. Kiitos!

Kunnioittavasti,

"Maija Virtanen"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme