Tiedätkö ketään uskoon tullutta nykynuorta?
Tuleeko nuoria enää uskoon Jeesukseen?
Tiedätkö ketään uskoon tullutta nykynuorta? Ovatko kaikki tällaiset jotain entisiä narkkareita, vai onko mukana ennen uskoon tuloaan elämässään suhteellisen normaalisti pärjänneitä?
Uskoon tulolla tarkoitan kunnollista uskoon tuloa, en pelkkää suullista uskomista, vaan uskon tulee näkyä käytännössä elämässä mm. raamatunlukemisena, rukoiluna, riivaajahenkien ym. okkultismin välttämisenä, maallisen musiikin ja elokuvien välttämisenä (ne ovat usein täynnä okkultismia mm. Marvel -elokuvat), esiaviollisesta seksistä kieltäytymisenä ja seurakuntayhteyteen hakeutumisena tilaisuuksiin ym..
Kommentit (20)
Tiedän.
Mutta aloituksesi on aika tökerö.
Tiedän. - Molempiin olen tutustunut yliopistolla. -Vaikka itse olen tapakristitty niin, jotenkin koen vieraaksi heidän uskonsanomansa, joka on kauniisti sanottuna hyvin konservatiivinen. - Ja jos jotain kiinnostaa niin eivät opiskele yhteiskuntatiteteä tai humanistisia tieteitä tai teologiaa
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Mutta aloituksesi on aika tökerö.
Mikä siinä on tökeröä? Kieliasu voisi toki olla parempikin, mutta kirjoittelin sen nopeasti. Itse asia tuli kuitenkin selväksi? Tökeröksi en kuitenkaan suostu kutsumaan kuvailemiani aidon Uskon tuntomerkkejä, sillä en hakenut aloituksessani sitä, että joku ryhtyy pelkästään suullisesti uskovaksi, vaan Uskon tulee myös näkyä käytännön elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Ei sillä väliä olekaan, jos joku on entinen narkkari.
Pohdin vain sitä, että ovatko KAIKKI Uskoon tulleet nykynuoret tällaisia, eikä heitäkään ilmeisesti ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Mutta aloituksesi on aika tökerö.Mikä siinä on tökeröä? Kieliasu voisi toki olla parempikin, mutta kirjoittelin sen nopeasti. Itse asia tuli kuitenkin selväksi? Tökeröksi en kuitenkaan suostu kutsumaan kuvailemiani aidon Uskon tuntomerkkejä, sillä en hakenut aloituksessani sitä, että joku ryhtyy pelkästään suullisesti uskovaksi, vaan Uskon tulee myös näkyä käytännön elämässä.
Siis sun mielestä "Jonkun entisen narkkarin" mielestä sun teksti ei voi olla tökerö? No, se on. Ja sanaa usko ei kirjoteta isolla.
-viimekesänä uskoon tullu, entinen narkkari
Tulla uskoon. Se on vain termi sille että ihminen joutuu jonkinlaiseen psykoosiin ja alkaa uskomaan henkiolentoihin. Muut sairastuneet peesaavat ja joukkopsykoosi on valmis.
Aika monella on riparin jälkeen parin vuoden ajan sellanen uskonnollinen kausi kun oli hauskaa rippileirillä eikä siitä oikein osaa päästää irti. Sitten menee isoseksi ja kerhonohjaajaksi ja muihin seurakunnan nuorten juttuihin mukaan. Sitä kestää pari vuotta kunnes nuori tulee järkiinsä. Itsellänikin oli tuollainen vaihe elämässä aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. - Molempiin olen tutustunut yliopistolla. -Vaikka itse olen tapakristitty niin, jotenkin koen vieraaksi heidän uskonsanomansa, joka on kauniisti sanottuna hyvin konservatiivinen. - Ja jos jotain kiinnostaa niin eivät opiskele yhteiskuntatiteteä tai humanistisia tieteitä tai teologiaa
Konservatiivisen Uskonsanoman minäkin kuvasin aloituksessani käytännön uskonelämänä.
Tällaiset ilmeisesti usein opiskelevat - jos ylipäätään yliopistoon haluavat hakeutua - insinööritieteitä tms. ,sillä kuvailemasi yliopistoalat ovat heille liian liberaaleja, mukaanlukien teologia, joka yliopistoissa on liberaaliteologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Ei sillä väliä olekaan, jos joku on entinen narkkari.
Pohdin vain sitä, että ovatko KAIKKI Uskoon tulleet nykynuoret tällaisia, eikä heitäkään ilmeisesti ole paljon.
Osa on ja osa on ollut sellaisia että heillä on ollut enemmän onnea vanhempien suhteen eli on saanut Kristillistä kasvatusta jo kotona. Paljon on myös ns lone ranger Kristittyjä eli ovat uskossa, mutta eivät käy kirkossa tai ole osa mitään seurakuntaa, mutta yrittävät elää oikein.
Isoin osa ihmisistä on sitten näitä tapakristittyjä jotka eivät ole tietoisia tästä maailmasta. Nämä on varmaan niitä kaikista normaaleimpia jos katsotaan yhteiskunnan ja valtion skuupilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Mutta aloituksesi on aika tökerö.Mikä siinä on tökeröä? Kieliasu voisi toki olla parempikin, mutta kirjoittelin sen nopeasti. Itse asia tuli kuitenkin selväksi? Tökeröksi en kuitenkaan suostu kutsumaan kuvailemiani aidon Uskon tuntomerkkejä, sillä en hakenut aloituksessani sitä, että joku ryhtyy pelkästään suullisesti uskovaksi, vaan Uskon tulee myös näkyä käytännön elämässä.
Siis sun mielestä "Jonkun entisen narkkarin" mielestä sun teksti ei voi olla tökerö? No, se on. Ja sanaa usko ei kirjoteta isolla.
-viimekesänä uskoon tullu, entinen narkkari
En minä noin sanonut. Tuo on ihan omaa tulkintaasi. Kuka tahansa voi olla mitä mieltä tahansa aloituksestani ja sanoakin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. - Molempiin olen tutustunut yliopistolla. -Vaikka itse olen tapakristitty niin, jotenkin koen vieraaksi heidän uskonsanomansa, joka on kauniisti sanottuna hyvin konservatiivinen. - Ja jos jotain kiinnostaa niin eivät opiskele yhteiskuntatiteteä tai humanistisia tieteitä tai teologiaa
Konservatiivisen Uskonsanoman minäkin kuvasin aloituksessani käytännön uskonelämänä.
Tällaiset ilmeisesti usein opiskelevat - jos ylipäätään yliopistoon haluavat hakeutua - insinööritieteitä tms. ,sillä kuvailemasi yliopistoalat ovat heille liian liberaaleja, mukaanlukien teologia, joka yliopistoissa on liberaaliteologiaa.
Saattanee näinkin olla.... Tarkenisin tuota edellä siksi, että joskus olen ollut laittavinani merkille, että osa pitää mahdottomana ajatuksena sitä, että joku syvästi uskovaine voisi opiskella "kovempia tieteteitä". - No heidän alansa kuuluu fiinisti sanottuna luonnontieteiden pohjalta toimiviin soveltaviin tieteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Ei sillä väliä olekaan, jos joku on entinen narkkari.
Pohdin vain sitä, että ovatko KAIKKI Uskoon tulleet nykynuoret tällaisia, eikä heitäkään ilmeisesti ole paljon.
Osa on ja osa on ollut sellaisia että heillä on ollut enemmän onnea vanhempien suhteen eli on saanut Kristillistä kasvatusta jo kotona. Paljon on myös ns lone ranger Kristittyjä eli ovat uskossa, mutta eivät käy kirkossa tai ole osa mitään seurakuntaa, mutta yrittävät elää oikein.
Isoin osa ihmisistä on sitten näitä tapakristittyjä jotka eivät ole tietoisia tästä maailmasta. Nämä on varmaan niitä kaikista normaaleimpia jos katsotaan yhteiskunnan ja valtion skuupilla.
Eikö kuitenkin seurakuntaan hakeutuminen ole raamatullista, melkeinpä pakko.
Kysymys on, että mihin seurakuntaan, se kun on nykyään hajonnut osiin, kun taas Raamatun aikana sitä ongelmaa ei vielä ollut.
Kyllä, minä itse. Mutta en kuvaamallasi tavalla. Mikä sinä ap olet määrittelemään mitä on "kunnollinen uskoontulo" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. - Molempiin olen tutustunut yliopistolla. -Vaikka itse olen tapakristitty niin, jotenkin koen vieraaksi heidän uskonsanomansa, joka on kauniisti sanottuna hyvin konservatiivinen. - Ja jos jotain kiinnostaa niin eivät opiskele yhteiskuntatiteteä tai humanistisia tieteitä tai teologiaa
Konservatiivisen Uskonsanoman minäkin kuvasin aloituksessani käytännön uskonelämänä.
Tällaiset ilmeisesti usein opiskelevat - jos ylipäätään yliopistoon haluavat hakeutua - insinööritieteitä tms. ,sillä kuvailemasi yliopistoalat ovat heille liian liberaaleja, mukaanlukien teologia, joka yliopistoissa on liberaaliteologiaa.
Saattanee näinkin olla.... Tarkenisin tuota edellä siksi, että joskus olen ollut laittavinani merkille, että osa pitää mahdottomana ajatuksena sitä, että joku syvästi uskovaine voisi opiskella "kovempia tieteteitä". - No heidän alansa kuuluu fiinisti sanottuna luonnontieteiden pohjalta toimiviin soveltaviin tieteisiin.
Tällaisilla soveltavilla insinöörityyppisillä aloilla konservatiiviset kristityt yleensä ovat, jos ylipäätään haluavat hakeutua yliopistoon, joka osalle heistä on melkeinpä synti itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Tuttuni oli "vaan" hulttio ryyppy mies ja isänsä oli kuollut ja äitinsä tuli uskoon.
Kun poika sai kuulla että äitinsä oli tehnyt metsään leimikon niin poika tuli uskoon. Kävi jopa kokouksissa puhujana. Kun sai narrattua puurahat niin taas häippäsi. Pari kertaa onnistuikin tuo uskoon "hurahtaminen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Tuttuni oli "vaan" hulttio ryyppy mies ja isänsä oli kuollut ja äitinsä tuli uskoon.
Kun poika sai kuulla että äitinsä oli tehnyt metsään leimikon niin poika tuli uskoon. Kävi jopa kokouksissa puhujana. Kun sai narrattua puurahat niin taas häippäsi. Pari kertaa onnistuikin tuo uskoon "hurahtaminen"
Niin? Mikä sun pointti on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos on entisiä narkkareita? Miten armelias on Herrani Jeesus kun sellaisen ompi valmis helvetistä nostamaan ja pelastamaan. Moni heistä parkaisee tuskissaan Jeesusta apuun ja hän vastaa siihen, koska on armelias Jumala. Nöyriä hän luokseen vetää, mutta ylpeitä hylkii.
Tuttuni oli "vaan" hulttio ryyppy mies ja isänsä oli kuollut ja äitinsä tuli uskoon.
Kun poika sai kuulla että äitinsä oli tehnyt metsään leimikon niin poika tuli uskoon. Kävi jopa kokouksissa puhujana. Kun sai narrattua puurahat niin taas häippäsi. Pari kertaa onnistuikin tuo uskoon "hurahtaminen"Niin? Mikä sun pointti on?
Uskoon voi tulla tarvittaessa. Uskovaisten tavara on yhteistä. Kun saanut niin voi lopettaa uskonsa.
Usko ei ole "muodissa".
Kuulemma kuitenkin nuorten miesten parissa uskonnollisuus - joka tosin sinänsä ei ole aitoa Uskoa - on jopa lisääntynyt 2010 -luvun aikana ja tähän arvellaan syyksi Perussuomalaisten lisääntynyttä vaikutusta yhteiskunnassa. Nuorten naisten parissa uskonnollisuus yhä vähenee ja vähenee.