Miksei missään ole avattu ilmatilan sulkemisen vaikutuksia rahtiliikenteeseen
Miksi missään ei ole ollut keskustelua miten pakotteet ja ilmatilojen sulkemiset vaikuttavat rahtiliikenteeseen ja sitä kautta tavaran liikkumiseen? Venäjän vastapakotteena tehtävät ilmatilan sulkemisethan kaiken järjen mukaan vaikuttaisivat siihen miten esim. Kiinasta ja muista Aasian maista saadaan toimitettua Suomeen tavaraa. Iso osa lääkkeistä, vaatteista, elektroniikasta jne valmistetaan Kiinassa tai jossain muussa Aasian maassa. Tuleeko kohta pula-aika. Luulisi, että lentorahtina kuitenkin osa toimitetaan eikä kaikki tulee laivarahtina.
Kommentit (9)
Suurin osa tavaratoimituksista tapahtuu laivarahtina, koska lentorahti on kallis.
Minä mietin tätä eilen, mutta onneksi oma lääkkeeni valmistetaan Kanadassa ja vitamiinit tilaan Usasta.
Siitä voi päätellä aika paljon, että Finnair on nyt ilmoittanut yyteistä koko henkilökunnalle. Juuri kun pääsivät koronan aiheuttamista lomautuksista.
Valtaosa lääkkeistä tulee Intiasta. Ei kauheasti vaikuta Venäjän ilmatilan sulkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin tätä eilen, mutta onneksi oma lääkkeeni valmistetaan Kanadassa ja vitamiinit tilaan Usasta.
On varsin mahdollista, että raaka-aineet lääkettäsi varten tulevat kuitenkin Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa lääkkeistä tulee Intiasta. Ei kauheasti vaikuta Venäjän ilmatilan sulkeminen.
No kyllä sieltä Intiasta yleensä venäjän yli lennetään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tavaratoimituksista tapahtuu laivarahtina, koska lentorahti on kallis.
Juu bulkkitavara, jota myydään kaupoissa kulkee laivoilla, lentokoneella menee silloin jos itse on tilannut ulkomailta jotain.
Reititetään lennot uudelleen, ei siinä sen kummempaa. Kalliimmaksi saattaa tulla ostajalle. Mutta jos rahaa löytyy niin kyllä paketit kulkee.
Voi kuule lentää voi muuallakin kuin Venäjän ilmatilassa. Matkaa tulee toki hieman enemmän, mutta sinähän sen viime kädessä maksat.