Eipä mene hyvin Finnairilla. Juuri kun lentoliikenne alkoi toipua koronasta, niin kohta loppuu Aasian lennot.
Kommentit (57)
Harmi, mutta Putin on pakko pysäyttää. Ei ole vaihtoehtoja.
Kierretään Venäjä. Jos nyt Finnair löisi hanskat tiskiin, niin kyllä riittää lentoyhtiöitä, jotka alkavat sahata tuota väliä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vaikka, mutta miksi se olisi lentämisen este - kuten väität?
No problem. Kansa maksaa lentokonetarjoilijoille ja kuskeille lomautuspalkat edelleen näiden jatkaessa tuhnuttelua kotisohvillaan jo kolmatta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vaikka, mutta miksi se olisi lentämisen este - kuten väität?
Koska lentäminen ei ole hyväntekeväisyyttä. Ei Finnair pysy pystyssä, jos Aasian lennettäisiin pohjoisnavan kautta ja jokainen kone olisi yhden vuorokauden sijaan sidottu kullekin reitillä 1,5 vuorokautta. Se vaan ei ole kannattavaa.
No, se on valtionyhtiö eli ei sitä konkkaan päästetä. Lentohenkilökunnalle ikävä juttu. Toisaalta nyt voi tulla taas tarvetta esimerkiksi rahtilennoille kun toimitusketjut häiriytyvät.
Hyvällä tuurilla Putlerin jälkeisessä Venäjässä lennellään parin vuoden päästä Finskin koneilla Ukrainalle kuuluvalle Krimille. Maailma näytti erilaiselta 1988 ja 1992.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vaikka, mutta miksi se olisi lentämisen este - kuten väität?
Koska lentäminen ei ole hyväntekeväisyyttä. Ei Finnair pysy pystyssä, jos Aasian lennettäisiin pohjoisnavan kautta ja jokainen kone olisi yhden vuorokauden sijaan sidottu kullekin reitillä 1,5 vuorokautta. Se vaan ei ole kannattavaa.
Jos haluttaisiin pitää Euroopan vaihtoyhteydet, niin tarvitaan tuplamäärä koneita, koska yhden pitäisi lähteä klo 17 Helsingistä Aasiaan ja toisen pitäisi tulla takaisin klo 15.
Tässä on isommat asiat kyseessä kuin yksi pieni lentoyhtiö! Monta muutakin asiaa on ja menee sekaisin kuin lentoreitit!
Taitaa tulla lentomatkaa karkeasti arvioiden 50% lisää, se verta iso läntti maata on itäisellä naapurilla.
Vierailija kirjoitti:
Koska lentäminen ei ole hyväntekeväisyyttä. Ei Finnair pysy pystyssä, jos Aasian lennettäisiin pohjoisnavan kautta ja jokainen kone olisi yhden vuorokauden sijaan sidottu kullekin reitillä 1,5 vuorokautta. Se vaan ei ole kannattavaa.
Neuvostoliiton ollessa voimissaan kaikki Aasian lennot Euroopasta meni pohjoisnavan kautta. Lippujen hinnat nousee, mutta onhan ne sikahalpoja nyt.
https://company.finnair.com/fi/finnair-yrityksena/historia
Välilaskuttomat lennot Tokioon alkoivat vuonna 1983. Lisäpolttoainetankkien ansiosta Neuvostoliiton ilmatila pystyttiin kiertämään Pohjoisnavan kautta. Finnair oli tuohon aikaan ainoa lentoyhtiö, joka tarjosi suoria lentoja Länsi-Euroopan ja Japanin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vaikka, mutta miksi se olisi lentämisen este - kuten väität?
Keneltäkään kilpailijalta et saa sen parempia yhteyksiä, koska muutkin ovat sulkenee ilmatilaansa venäläisiltä ja venäjä heiltä.
Onko sitten parempi että finskin koneet ammutaan alas Venäjän yllä? Venäjän mukaan syyllisiä ovat tietysti ukrainalaiset fasistit.
Ettekö te urpot tajua, että Venäjä on niin suuri maa että sen kiertäminen Suomesta käsin on käytännössä mahdotonta! Lennoista tulisi taloudellisesti kannattamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lentäminen ei ole hyväntekeväisyyttä. Ei Finnair pysy pystyssä, jos Aasian lennettäisiin pohjoisnavan kautta ja jokainen kone olisi yhden vuorokauden sijaan sidottu kullekin reitillä 1,5 vuorokautta. Se vaan ei ole kannattavaa.
Neuvostoliiton ollessa voimissaan kaikki Aasian lennot Euroopasta meni pohjoisnavan kautta. Lippujen hinnat nousee, mutta onhan ne sikahalpoja nyt.
https://company.finnair.com/fi/finnair-yrityksena/historia
Välilaskuttomat lennot Tokioon alkoivat vuonna 1983. Lisäpolttoainetankkien ansiosta Neuvostoliiton ilmatila pystyttiin kiertämään Pohjoisnavan kautta. Finnair oli tuohon aikaan ainoa lentoyhtiö, joka tarjosi suoria lentoja Länsi-Euroopan ja Japanin välillä.
Vuonna 1983 IATA määritteli lippujen hinnat. EI ollut mitään kilpailua. Eikä Finnairilla ollut mitään "Aasian strategiaa", vaan kohteita ei tainnut muita siellä olla, kuin tuo Tokio. Kyseessä oli siis kuriositeetti, eikä firman liiketoiminnan ydin, kuten nyt nämä Aasian ja Euroopan väliset vaihtoyhteydet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te urpot tajua, että Venäjä on niin suuri maa että sen kiertäminen Suomesta käsin on käytännössä mahdotonta! Lennoista tulisi taloudellisesti kannattamattomia.
Häh? Miksi se onnistui 1980-luvulla mutta ei nyt? Kaikki järkevät maat ovat samassa tilanteessa joka tapauksessa. Ei Finskillä ole kilpailijaa joka tarjoaisi lentoja Venäjän yli. Toki voi mennä Allegrolla Pietariin ja ostaa liput sieltä mutta käteisellä kun luottokortti ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.
Tunti? Katsopa vähän karttapalloa...
Ja koko Finnairin paletti menee sekaisin, kun yhden vuorokauden sisällä ei pääse kohteeseen ja takaisin. Koko Aasian lentojen idea on ollu se, että noin klo 15-17 aikoihin kaikki koneet on Vantaalla, jolloin vaihdetaan Euroopan ja Aasian lentojen välillä.
Vaikka, mutta miksi se olisi lentämisen este - kuten väität?
Keneltäkään kilpailijalta et saa sen parempia yhteyksiä, koska muutkin ovat sulkenee ilmatilaansa venäläisiltä ja venäjä heiltä.
Venäjän kaveri Kiina varmaan saa edelleen lentää Venäjän yli, mutta huoliiko EU-maat Kiinan koneita ilmatilaansa? EIhän Kiina suoraan ole tässä konfliktissa osapuolena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lentäminen ei ole hyväntekeväisyyttä. Ei Finnair pysy pystyssä, jos Aasian lennettäisiin pohjoisnavan kautta ja jokainen kone olisi yhden vuorokauden sijaan sidottu kullekin reitillä 1,5 vuorokautta. Se vaan ei ole kannattavaa.
Neuvostoliiton ollessa voimissaan kaikki Aasian lennot Euroopasta meni pohjoisnavan kautta. Lippujen hinnat nousee, mutta onhan ne sikahalpoja nyt.
https://company.finnair.com/fi/finnair-yrityksena/historia
Välilaskuttomat lennot Tokioon alkoivat vuonna 1983. Lisäpolttoainetankkien ansiosta Neuvostoliiton ilmatila pystyttiin kiertämään Pohjoisnavan kautta. Finnair oli tuohon aikaan ainoa lentoyhtiö, joka tarjosi suoria lentoja Länsi-Euroopan ja Japanin välillä.
Vuonna 1983 IATA määritteli lippujen hinnat. EI ollut mitään kilpailua. Eikä Finnairilla ollut mitään "Aasian strategiaa", vaan kohteita ei tainnut muita siellä olla, kuin tuo Tokio. Kyseessä oli siis kuriositeetti, eikä firman liiketoiminnan ydin, kuten nyt nämä Aasian ja Euroopan väliset vaihtoyhteydet ovat.
Sota on semmoista. Aika hiljaista oli suomalaisilla varustamoillakin kun maailmansota riehui. Ei millään firmalla ole toisaalta Finskiin nähden kilpailuetua. Kunhan lisäksi trans-siperia rata muuttui epävarmaksi niin rahtilennoille on varmasti tarvetta.
Tsemppiä lentohenkilökunnalle kuitenkin! Toivottavasti teillä on B-suunnitelma ettekä ole odottaneet vaan että koronan jälkeen kaikki palautuu normaaliksi.
Miksi ne loppuisi?
Venäjän voi kiertää. Tulee vain tunti enemmän matkaa.