Soveltuvuusarviointien lukusarjat menevät aina päin p:tä
En vain jotenkin hahmota lukusarjoja sillä tavalla kuten ilmeisesti pitäisi. Soveltuvuusarvioinneissa käyminen tuntuu niin turhalta!
Kommentit (35)
Hahmotan jollain tavalla miten sarjaa mahdollisesti kuuluisi jatkaa, mutten ole tarpeeksi nopea laskemaan päässäni. Sitten aikarajan takia tehtävät jäävät puolitiehen.
Nämä taas mulle helpoin osio aina. On meitä moneen junaan 😄
Vierailija kirjoitti:
Nämä taas mulle helpoin osio aina. On meitä moneen junaan 😄
Mulle iskee näissä aina epätoivo. Heitän vain arvauksena sitten jotain numeroita peliin, kun päässä alkaa jumittaa. Aikapaineen takia päässälaskut tuntuvat todella vaikeilta.
Ei ole ollut mitään vaikeuksia päästä kouluja läpi. Soveltuvuusarvioinnissa käyntien jälkeen miettii itsekseen miten koulut ovat voineet sujua niin hyvin, kun tämän tyyppinen päättely on niin haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään vaikeuksia päästä kouluja läpi. Soveltuvuusarvioinnissa käyntien jälkeen miettii itsekseen miten koulut ovat voineet sujua niin hyvin, kun tämän tyyppinen päättely on niin haastavaa.
En nyt kuitenkaan ole Stubbin tapaan suuntaamassa valtiovarainministeriksi. Ehkä tämä tästä sitten.
Ärsyttää vain soveltuvuusarviointien jälkeinen kurja olo. Tuntee itsensä niin huonoksi, kun osiot eivät mene putkeen!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää vain soveltuvuusarviointien jälkeinen kurja olo. Tuntee itsensä niin huonoksi, kun osiot eivät mene putkeen!
Onko kohtalotovereita? Tuntuu kurjalta lukea jälkikäteen arvioita huonoista matemaattisista valmiuksista. Valmiiksi epäilen saavani varauksellisen suosituksen tehtävään tämän osion takia.
Opintoihin hakiessa aikanaan testattiin matemattista osaamista ja loogista päättelykykyä. Silloin tulokset olivat hyvät, mutta soveltuvuusarviointien numerosarjat menevät ihan riman alta.
Vierailija kirjoitti:
Opintoihin hakiessa aikanaan testattiin matemattista osaamista ja loogista päättelykykyä. Silloin tulokset olivat hyvät, mutta soveltuvuusarviointien numerosarjat menevät ihan riman alta.
Se minua näissä tuloksissa myös ihmetyttää.
Ne perustuu nyt satunnaislukuihin niin että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Ne perustuu nyt satunnaislukuihin niin että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet.
En ole arvellut että keksimällä itse jonkun mystisen koodisarjan saisin testin osiosta täydet pisteet. Mutta en tajua miksi lukusarjojen jatkaminen olisi niin olennaista työssä kuin työssä. En hakenut sellaiseen työhön, jossa pyöriteltäisiin toistuvasti numerosarjoja.
Työssä riittää siis lähtökohtaisesti se, että hahmottaa erilaisten suuruusluokkien eroja.
Sen perusteella miten huonoja arvioita olen näistä soveltuvuusarviointien osioista saanut, voisin kuvitella koulun olleen hankalampaa. Mutta se on yleensä sujunut hyvin. Hämmentävä juttu.
oikea vastaus on ....
.
.
.
.
.
S P O I L E R
V A R O I T U S!!!
.
.
.
.
.
oikea vastaus on 35
todistus:
>>> import random
>>> random.seed(42)
>>> print(', '.join([str(random.randint(0,100)) for i in range(5)]))
81, 14, 3, 94, 35
Jotenkin tuntuu että työllään päässälaskun sijaan matemaattisesti todella lahjakas henkilö näkisi seuraavien numeroiden kään kuin vain piirtyvän sarjan loppuun. Sen sijaan itse tahkoat pahimmillaan sormin mitä tulikaan kuin lisätään tämä ja vähennetään tuo... Ja menet lopulta niin lukkoon, että heität vain jonkun numeron, jotta pääset helpomman sarjan pariin.
Vierailija kirjoitti:
81, 14, 3, 94, ?
Ei oikeastaan edes kiinnosta yhtään miten sarja jatkuu... Numerosarjat ovat pahasti omalla epämukavuusalueella. Voisin yhtä luontevasti jatkaa vietnaminkielistä mietelausetta kuin tuollaista sarjaa.
Onko mahdollista mennä kaikki koulut läpi hyvällä menestyksellä, vaikka kärsii jonkinlaisesta matemaattisesta hahmotushäiriöstä?
Onko ihan normaalia? Matematiikka on koulussa mennyt ihan keskitasoisesti, mutta lukusarjojen täydentäminen on minulle tosi vaikeaa.