Tamperelaiset! Käytättekö ratikkaa?
Itseäni paljasjalkaisena tamperelaisena tämä ratikka ei innosta, en ymmärrä mistä moinen idea. Tampere kun on tunnettu vesistöistään, meille olisi sopinut hyvin samalle reitille - ja varsinkin nimenomaan Hämeenkadulle, keinovedellä täytetty, hydroenergiaan perustuva Tampereen Kanava, jonka varrella tamperelaiset olisivat voineet seilailla ja morjestella toisiaan!
Mihin Tampereelta on muutenkin kadonnut tamperelainen huumori? Esim. Ranta-Tampellaan nousi joskus vuonna 2015 kaksi nykytaiteellista ihmepylvästä, jotka erään suomalaisen puunaamaministerittären puunaamaisä on meille veistellyt. Näissä pylväissä ei ole mitään tamperelaista; sen sijaan joku mahdollisimman rasvainen, vähintään Näsinneulan korkuinen, puolukkahillossa uiva musta makkara sojottamassa Tammelan torilla olisi ollut kiva. Ja missä viipyy Höntän ja Toipparin patsaat?
Kommentit (14)
Oon mennyt ratikalla muutamaan kertaan, mutta yleensä pyöräilen. Enemmän tulisi ratikkaa käytettyä jos asuisin ratikkareitin varrella.
Kävin keskustasta yhdellä kaljalla Hervannassa, kun ei ole siellä vuosiin tullut opiskelujen jälkeen käytyä. Tämä tuoppiturismi onkin ainoa mitä ratikka on saanut aikaan. Tiedä sitten oliko se verovaroin tehtävän investoinnin arvoista. Kyyti oli kyllä hienoa - todella tasaista ja nopeaa menoa. Käsitykseni ratikoista muuttui täysin kun vertaa stadin romuihin.
Kukaan ei käytä, Ovat vaan täynnä ilmeisesti kaupungin palkkaamia näyttelijöitö
Kyllä jutikalla pääsee kätevästi pariin paikkaan, se mobiililipun lukeminen joka jesuksen välissä on ärsyttävää.
Perussuomalaisena en käytä ratikkaa. Menen mersullani niin kuin aina ennenkin.
Aloitus on kehno, muka hauska provo, mutta vastaan silti. Mulla osuu kohdalle niin sopiva bussireitti, ettei ole vielä pystynyt ratikkaa korvaamaan. Kovin käytettyjä nuo näyttäisivät olevan ja käyttäisin itsekin jos tosiaan sopiva linja menisi.
Käytän aina kun siihen tulee tilaisuus.
Jospa kesällä ihan huviajoa ajaisin ratikalla. Nykyisin työmatkat ja perheen luo kuljen vaihtobusseilla eikä ratikasta ole reitilläni apua. Vain lyhyehkö kävelymatka keskustassa siirtyessäni toiseen bussiin olisi ratikallakin kuljettavissa, mutta mielelläni kuljen jalan Tammerkosken sillalla.
Nostan hattua bussi- ja ratikkakuljettajille, on pikkuriikkinen väli vain kun rinnan kuljetaan. Raiteet ovat olleet nyt paljon lumen aikana tosi liukkaat ja kyllä bussien renkaat sutivat jäisen metallin päällä. Kunnioitan hienoa osaamista.
Jalankulkijoiden pitäisi nyt viimeistään ymmärtää että risteyksissä suojatien käytössä otettava huomioon että sekä busseilla että ratikoilla on useasti tiukka tilanne, eikä jalankulkijan "minä ensin" -asenne ole oikein.
Kuljen myös omalla autolla ja pyörällä. Se tuo ymmärrystä, että etenkin liukkailla auto ei pysähdy nopeasti. Saatika bussit ym.
Tampere on kaunis kaupunki. Tosin uuden Areenan arkkitehtuuri ei miellytä silmää. No, onneksi voi vielä ihailla kauniin ortodoksikirkon kauneutta siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin keskustasta yhdellä kaljalla Hervannassa, kun ei ole siellä vuosiin tullut opiskelujen jälkeen käytyä. Tämä tuoppiturismi onkin ainoa mitä ratikka on saanut aikaan. Tiedä sitten oliko se verovaroin tehtävän investoinnin arvoista. Kyyti oli kyllä hienoa - todella tasaista ja nopeaa menoa. Käsitykseni ratikoista muuttui täysin kun vertaa stadin romuihin.
Kiitos vinkistä. Esim Lissabonissa olen tehnyt samaa. Ajanut ratikalla lähiöön oluelle.
Nyt voin tehdä saman, kun tulen Tampereelle kaupunkilomalle.
Ehkä myös Helsingissä voisi näin toimia? Mutta mihin siellä menisi ratikalla oluelle?
Käytän päivittäin. Nopea ja tasainen keino siirtyä paikasta toiseen.
Kuka h*lvetti on Hönttä ja Toippari?!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käytä, Ovat vaan täynnä ilmeisesti kaupungin palkkaamia näyttelijöitö
Aika kaliiksi tulee tuollainen pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisena en käytä ratikkaa. Menen mersullani niin kuin aina ennenkin.
Niin, Atomikadulta GoGon Saleen :D
nahkatakki vaan vilahtaa
Itse yritän pitää keskustaa eloisana ja käytän ratikkaa silloin tällöin.