Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi iso vaihdos maalaustyylissä

Vierailija
31.01.2022 |

kun vertaa 50-luvun töitä ja uudempia.
En osaa sanoa, kummasta tyylistä pidän enemmän. Ehkä nykyisestä, mutta seinälleni en noita laittaisi.
https://www.3minutosdearte.com/galerias-de-tiempo/momentos-de-lucian-fr…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas... eksoottisia.

Vierailija
2/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidealan ammattilaisia paikalla?  Miten voi saman ihmisen maalaustyyli olla noin eri ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan 50 luvullakin useita eri tyylejä riippuen motiiveista.

Oli maisemia, abstrakteja maalauksia, asetelmia, muotokuvia ym.

Vierailija
4/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidealan ammattilaisia paikalla?  Miten voi saman ihmisen maalaustyyli olla noin eri ?

Siis luuletko, ettei ihmisen taidot, tyyli ja kiinnostuksenkohteet muutu viidenkymmenen vuoden aikana? Oletko itse kiinnostunut tismalleen samoista asioista ja aiheista kuin vaikka 30 vuotta sitten? Tai jos olet harrastanut samaa harrastusta vuosikymmeniä, ovatko taitosi ja tyylisi tehdä tuota harrastusta samalla tasolla kuin vuosikymmeniä aiemmin?

Olipa järjetön kysymys.

Vierailija
5/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi kyllä pikemminkin outoa ja luonnotonta, jos eivät taiteilijan aiheet vaihtuisi ollenkaan eikä tyyli kehittyisi tippaakaan mihinkään suuntaan yli 50 vuoden aikana.

Vierailija
6/6 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lucian Freud on yksi London Schoolin taiteilijoista, riippumattomien taiteilijoiden ryhmästä, joka toisen maailmansodan jälkeen teki figuratiivista maalausta.

Sodassa nähdyt kauhut, absurdi elämä, eksistentialistinen filosofia saa taiteilijat valitsemaan perusteemaksi ihmisen ja hänen haurautensa, haavoittuvuutensa, epätoivonsa, eksistentiaalisen ahdistuksensa.

Freud maalaa tuon ihmisen ilman minkäänlaista idealisointia. Ja maalaapa hän hänet vaatteilla tai ilman, hän maalaa hänet alasti, karkeasti. Ja silloin runous ei ole enää fyysistä kauneutta, vaan sitä haurautta.

Hänen töitään tarkasteltaessa voimme erottaa kaksi vaihetta. Ensimmäinen, 50-luvun alkuun asti, jäykkä ja yksityiskohtainen tyyli. Sitten toinen, jossa se "lihallinen" vaikutus saavutetaan, hän löysää siveltimen vetoa tehden siitä ilmeikkään. Siveltimenveto, joka ihailtavasti, vaikkakin vähemmän tarkka, tekee kuvasta aidon, uskottavamman."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan