Sairaalatarvikkeita myyvät vievät sh palkat
Sinne ne sairaanhoitajien palkat häviävät. Siis julkisen puolen rahat jotka olisivat kuuluneet mm.sairaanhoitajille. lLainsäädännöllä pitäisi rajoittaa näiden yritysten suuria katteita. Kuppaavat julkista sektoria.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä pienessä mielessä pyörii!
Hoitajien kk-palkat tuhat euroa pienemmät kuin Tanskassa.
On kyllä totta, että kaikenlaiset jonninjoutavat firmat kuppaavat julkista sektoria ja sille pitäisi laittaa stoppi.
Vierailija kirjoitti:
37 ei ole pelkkä kengännumero!
Lopeta naisten vähättely ja halveksinta.
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä pienessä mielessä pyörii!
Hoitajien kk-palkat tuhat euroa pienemmät kuin Tanskassa.
Tajutkaa jo, että Tanskassa muidenkin alojen palkat on isommat kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä totta, että kaikenlaiset jonninjoutavat firmat kuppaavat julkista sektoria ja sille pitäisi laittaa stoppi.
Samaa mieltä. Alalla työskentelevät tietävät tämän. Liian paljon hyvääpataa verkostoja ja asioiden sallitaan jatkuvan. Osa työskentelevistä voi olla jopa kytköksissä näihin. Mot-ohjelmalla olisi tutkittavaa.
"Lainsäädännöllä pitäisi rajoittaa näiden yritysten suuria katteita."
Yksityisten yritysten katteita rajoittava lainsäädäntö on maailmassa ollut olemassa vain sosialistisissa maissa. Niissä toki asia hoidettiin sosialisoimalla koko yritys. Ei tullut katetta, mutta tuotteetkin olivat sitten sutta ja sekundaa.
Vierailija kirjoitti:
"Lainsäädännöllä pitäisi rajoittaa näiden yritysten suuria katteita."
Yksityisten yritysten katteita rajoittava lainsäädäntö on maailmassa ollut olemassa vain sosialistisissa maissa. Niissä toki asia hoidettiin sosialisoimalla koko yritys. Ei tullut katetta, mutta tuotteetkin olivat sitten sutta ja sekundaa.
Ehei, onhan apteekkialallakin Suomessa rajoitukset. Ihmisten terveydellä ei ylisuurta bisnestä saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Eipähän tuo yksityinen toimi välttämättä sen paremmin.
Olin sote-sektorilla tuottamassa it-palveluita. Meidät ulkoistettiin yksityiselle konsulttifirmalle, jonka palveluksessa jatkoin vanhana työntekijänä. Palkkani parani, mutta työtehoni ei noussut, päinvastoin. Entisen kuntabyrokratian päälle tuli nyt tuon yksityisen firman byrkokratia ja huonosti toimivat prosessit. Vartin tarkkuudella piti työajanseurantajärjestelmään kirjata, minkä momentin hommia oli tehnyt. Siihen sitä aikaa tuhraantuikin, kun niitä momentteja oli noin tsiljoona, ja "jonkun" olisi pitänyt ensin antaa minulle lupa tehdä se homma, jota entinen työnantajani (kunta) asiakkaana pyysi, ja "jonkun toisen" avata vastaava kirjauspaikka. En useinkaan tiennyt, keneltä minun pitää kysyä lupa, saanko tehdä joonkun ihan yksinkertaisen homman, jonka ennen olin saanut tehdä pyynnöstä oitis. Turhauduin ja otin loparit heti kun muuta työtä löysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Eipähän tuo yksityinen toimi välttämättä sen paremmin.
Olin sote-sektorilla tuottamassa it-palveluita. Meidät ulkoistettiin yksityiselle konsulttifirmalle, jonka palveluksessa jatkoin vanhana työntekijänä. Palkkani parani, mutta työtehoni ei noussut, päinvastoin. Entisen kuntabyrokratian päälle tuli nyt tuon yksityisen firman byrkokratia ja huonosti toimivat prosessit. Vartin tarkkuudella piti työajanseurantajärjestelmään kirjata, minkä momentin hommia oli tehnyt. Siihen sitä aikaa tuhraantuikin, kun niitä momentteja oli noin tsiljoona, ja "jonkun" olisi pitänyt ensin antaa minulle lupa tehdä se homma, jota entinen työnantajani (kunta) asiakkaana pyysi, ja "jonkun toisen" avata vastaava kirjauspaikka. En useinkaan tiennyt, keneltä minun pitää kysyä lupa, saanko tehdä joonkun ihan yksinkertaisen homman, jonka ennen olin saanut tehdä pyynnöstä oitis. Turhauduin ja otin loparit heti kun muuta työtä löysin.
Ei varmaankaan tullut rahallisia säästöjä sote-toimijalle tuosta ulkoistamisesta. Koko ala on perattava läpi tiheällä kammalla, että mihin sitä rahaa menee ja voisiko asiat tehdä toisin.
IT-vie myös. Muutokset, jotka vain hidastavat ja vaikeuttavat työntekoamme! Toimimattomat ja hitaat yhteydet! Kun vain saisi olla useita vuosia ilman mullistuksia käyttäen vanhoja systeemejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Eipähän tuo yksityinen toimi välttämättä sen paremmin.
Olin sote-sektorilla tuottamassa it-palveluita. Meidät ulkoistettiin yksityiselle konsulttifirmalle, jonka palveluksessa jatkoin vanhana työntekijänä. Palkkani parani, mutta työtehoni ei noussut, päinvastoin. Entisen kuntabyrokratian päälle tuli nyt tuon yksityisen firman byrkokratia ja huonosti toimivat prosessit. Vartin tarkkuudella piti työajanseurantajärjestelmään kirjata, minkä momentin hommia oli tehnyt. Siihen sitä aikaa tuhraantuikin, kun niitä momentteja oli noin tsiljoona, ja "jonkun" olisi pitänyt ensin antaa minulle lupa tehdä se homma, jota entinen työnantajani (kunta) asiakkaana pyysi, ja "jonkun toisen" avata vastaava kirjauspaikka. En useinkaan tiennyt, keneltä minun pitää kysyä lupa, saanko tehdä joonkun ihan yksinkertaisen homman, jonka ennen olin saanut tehdä pyynnöstä oitis. Turhauduin ja otin loparit heti kun muuta työtä löysin.
Ei tule säästöjä, kun asiakas on julkinen sektori, mitä voi kupata niin paljon kuin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Eipähän tuo yksityinen toimi välttämättä sen paremmin.
Olin sote-sektorilla tuottamassa it-palveluita. Meidät ulkoistettiin yksityiselle konsulttifirmalle, jonka palveluksessa jatkoin vanhana työntekijänä. Palkkani parani, mutta työtehoni ei noussut, päinvastoin. Entisen kuntabyrokratian päälle tuli nyt tuon yksityisen firman byrkokratia ja huonosti toimivat prosessit. Vartin tarkkuudella piti työajanseurantajärjestelmään kirjata, minkä momentin hommia oli tehnyt. Siihen sitä aikaa tuhraantuikin, kun niitä momentteja oli noin tsiljoona, ja "jonkun" olisi pitänyt ensin antaa minulle lupa tehdä se homma, jota entinen työnantajani (kunta) asiakkaana pyysi, ja "jonkun toisen" avata vastaava kirjauspaikka. En useinkaan tiennyt, keneltä minun pitää kysyä lupa, saanko tehdä joonkun ihan yksinkertaisen homman, jonka ennen olin saanut tehdä pyynnöstä oitis. Turhauduin ja otin loparit heti kun muuta työtä löysin.
Ei tule säästöjä, kun asiakas on julkinen sektori, mitä voi kupata niin paljon kuin pystyy.
Eihän tuo julkiselta sektorilta kuppaaminen ole edes mitään yrittämistä. Ei ole mm.minkäänlaista yrittäjäriskiä joka kuuluu normaaliin yritystoimintaan. Käydään vähän puhumassa mukavia niin kaupat on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lainsäädännöllä pitäisi rajoittaa näiden yritysten suuria katteita."
Yksityisten yritysten katteita rajoittava lainsäädäntö on maailmassa ollut olemassa vain sosialistisissa maissa. Niissä toki asia hoidettiin sosialisoimalla koko yritys. Ei tullut katetta, mutta tuotteetkin olivat sitten sutta ja sekundaa.
Ehei, onhan apteekkialallakin Suomessa rajoitukset. Ihmisten terveydellä ei ylisuurta bisnestä saa tehdä.
Viittaat ehkä apteekkiveroon ja ns lääketaksaan. Kumpikaan niistä ei rajoita apteekkitoimialan liikevoittoa kokonaisuudessaan, ainoastaan tasaa yksittäisten apteekkien välisiä eroja liikevoitoissa (pienet hyötyvät, isot kärsivät). Apteekkien katteisiin tällä ei ole sanottavaa vaikutusta, onhan apteekkiliiketoiminta äärimmäisen hyvin kannattavaa bisnestä - sen voi joka syksy nähdä verokoneistakin.
Nyt kun ollaan siirtymässä aina vain enemmän etälääketieteeseen, etävastaanottoihin, niin mihin ihmeessä niitä sairaanhoitajia kohta enää tarvitaan... Kaikki hoituu etänä. Neuvovat kohta kai jo miten laitetaan tikit haavaan. Ompelulankaa ja neula löytyy jokaisen kotoa, kai.
Et ymmärrä talousarvio-budjetointiasioita yhtään.
Katsos kun näissä taloussuunnitelmissa erilaiset erät todellakin kirjataan omiksi erikseen. Palkkarahat omaksi eräksi ja laite- ja tarvike-erät omikseen.
Palkkaeriä ei käytetä laiteinvestointien maksamiseen tai tarvikkeiden hankintakuluihin.
Sinä et ymmärrä taloudenpidosta mitään!
Aina voi tilata halvemmalla. Sain hyvän tarjouksen, jonka hyväksyin. Juuttui tulliin, mutta nyt erä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tullut vuosikausiaseurattua julkisen puolen touhuilua, nin voisi todeta, että jos on rahaa, se hassataan surutta kaikenlaiseen turhaan ja epäoleelliseen. Ja jos ei ole rahaa, niin kitkutellaan joten kuten menemään. Laatua ei lisärahalla saada.
Eipähän tuo yksityinen toimi välttämättä sen paremmin.
Olin sote-sektorilla tuottamassa it-palveluita. Meidät ulkoistettiin yksityiselle konsulttifirmalle, jonka palveluksessa jatkoin vanhana työntekijänä. Palkkani parani, mutta työtehoni ei noussut, päinvastoin. Entisen kuntabyrokratian päälle tuli nyt tuon yksityisen firman byrkokratia ja huonosti toimivat prosessit. Vartin tarkkuudella piti työajanseurantajärjestelmään kirjata, minkä momentin hommia oli tehnyt. Siihen sitä aikaa tuhraantuikin, kun niitä momentteja oli noin tsiljoona, ja "jonkun" olisi pitänyt ensin antaa minulle lupa tehdä se homma, jota entinen työnantajani (kunta) asiakkaana pyysi, ja "jonkun toisen" avata vastaava kirjauspaikka. En useinkaan tiennyt, keneltä minun pitää kysyä lupa, saanko tehdä joonkun ihan yksinkertaisen homman, jonka ennen olin saanut tehdä pyynnöstä oitis. Turhauduin ja otin loparit heti kun muuta työtä löysin.
Ei tule säästöjä, kun asiakas on julkinen sektori, mitä voi kupata niin paljon kuin pystyy.
Eihän tuo julkiselta sektorilta kuppaaminen ole edes mitään yrittämistä. Ei ole mm.minkäänlaista yrittäjäriskiä joka kuuluu normaaliin yritystoimintaan. Käydään vähän puhumassa mukavia niin kaupat on sovittu.
Se vähän riippuu tapauksesta. Ehkä jossakin kepulaiskunnassa onkin noin.
Mutta sitten on näitäkin tapauksia, joissa halvimman tarjouksen tehnyt saa homman. Sote-alalla erityisesti. Riski on siinä, että jos oikein halvalla kehtaa tarjota, niin kohta on joku lehti kimpussa juttuineen, kuinka hoivakodissa vanhukset pääsee kerran vuoteen ulos ka kerran viikossa paskalle, tm..
Kaikkea sitä pienessä mielessä pyörii!