Olen asiakaspalvelija.
Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
Tiedoksi: Se on todella vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.
Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.
"Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.
Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei"! Asiakas vastaa "Muovikassi."
Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että "vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia vauhtia!!!" .
Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä "idiootti asiakas" vihko. Sinne saa kirjoittaa kaikista asiakkaista.
Meillä oli tällänen vihko entisessä työpaikassa. Niitä oli hauska lueskella kun oli jo unohtanu suurimman osan.
"saat sen muistoksi" (No hehe)
"Ei mee verotukseen" (haha)
"Radiossa sanovat että tämä maksaa 2e" (ei varmasti oo sanonu, maksaa joka paikassa väh. 30e)
"Onko sun nimi myyjä hahhahaaa tajusitko hahahha" (tosi hauska vitsi)
Yksi ärsyttävä ryhmä on nämä asiakkaat, jotka menevät suljetulle kassalle seisomaan ja närkästyvät kun pyydän siirtymään muutaman metrin ja tulemaan auki olevalle kassalle. Parhaassa tapauksessa nämä menevät ruuhka-aikana suljetulle kassalle ja kuvittelevat, että myyjä käy välissä palvelemassa heidät siellä ja jättää jonon odottamaan siksi aikaa.
Ja itse olet ihan yhtä väsyttävä muiden ammattikuntien palveluiden käyttäjänä.
Meillä on töissä "idiootti asiakas" vihko. Sinne saa kirjoittaa kaikista asiakkaista.