Kyllä hävetti tänään kuskata työkaveria, kun meinasin ajaa ojaan monta kertaa. Joo on talvi sää, mutta autoni taitaa olla jotenkin rikki.
Luisuu joka suuntaan ja sutii. Nastat ovat kunnossa joten renkaissa ei ole vikaa. Samaten renkaan syvyys ok.
Joten vian täytyy olla autossa muuten.
Sanoin työkaverille, että kyyti oli varmaankin vähän hurjaa, mutta minusta tuntuu tämä auto taitaa olla rikki tai oikeastaan olen varma siitä.
Kommentit (20)
Viime talvena saadut uudet renkaat.
T. Ap
Kannattaa käydä ohjauskulmat tarkastuttamassa.
Kipinkapin korjaamolle ja pyydä tekemään testiajo. Kertovat heti onko autossa vikaa. Parempi tehdä ennen kuin luistelet sillä jonkun koululaisen yli.
Vian ei tarvitse olla iso jos se on kuskin korvien välissä
Nuo kaikki auton viat katoavat, kun ajat hiukan hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä renkaat ovat pinnastaan jäätyneet. Formuloissakin renkaat saattavat jäätyä tuulen vaikutuksesta kovissa nopeuksissa ja niitä lämmitetään ennen lähtöä. Monesti talvella lämmitän renkaat hiustenkuivaajalla ja olen huomannut että se auttaa.
Minä kannan ne aina sisään patterin viereen.
Jossain pyörässä mutterit löysällä. Renkaiden vaihdon aikoihin näkee välillä autoja tienposkessa, ilman yhtä pyörää.
Viime talveksi uudet renkaat ostettu alla minullakin ja ihmettelin samaa että miten ajo on outoa. Mutta tulin siihen tulokseen että kelissä vika.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä renkaat ovat pinnastaan jäätyneet. Formuloissakin renkaat saattavat jäätyä tuulen vaikutuksesta kovissa nopeuksissa ja niitä lämmitetään ennen lähtöä. Monesti talvella lämmitän renkaat hiustenkuivaajalla ja olen huomannut että se auttaa.
Kiitos päivän piristyksestä, tämä oli paras mitä oon kuullut pitkään aikaa 😅
Nyt keksin mistä tuo johtuu. Mielestäni auton renkaat pyörivät liian hitaasti joten eivät ehdis saada pitoa.
Ennen siis autoni renkaat pyörivät nopeammin. Kuinka kallis remontti mahtaa tulla?
T. Ap
Eli vika on kuitenkin renkaissa.
T. Ap
Vai onko se vika niissä jutuissa, missä ne renkaat ovat kiinni? Nyt joku joka tietää enemmän. En minäkään ole mikään ihan idiootti. Osaan selvittää asioita itse.
T. Ap
Jos mittaristossa ei pala ABS, ESP, DSC tai keltaista kolmiota/symbolia jossa kiemuraiset renkaanviivat niin todennäköisesti auto on ihan kunnossa. Joko liukkaus yllätti tai renkaat on kuitenkin huonot.
Onko vika siis renkaissa, pulteissa vai renkaiden kiinnikkeessä?
En sitten ole nainen vaan mies.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mittaristossa ei pala ABS, ESP, DSC tai keltaista kolmiota/symbolia jossa kiemuraiset renkaanviivat niin todennäköisesti auto on ihan kunnossa. Joko liukkaus yllätti tai renkaat on kuitenkin huonot.
No mutta tuskin sielä erillistä valoa siihen jos vaikka kiinnikejutut falskaa.
Tuliko mieleen sellainen?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mittaristossa ei pala ABS, ESP, DSC tai keltaista kolmiota/symbolia jossa kiemuraiset renkaanviivat niin todennäköisesti auto on ihan kunnossa. Joko liukkaus yllätti tai renkaat on kuitenkin huonot.
Pieni ystävällinen neuvo ihan jokaiselle: jos talviajossa autossa ESP/DSC/kolmiovalot vilkkuu mittaristossa muutoin kuin todellisissa äkkitilanteissa niin ihan oikeasti vauhtia heti vähemmälle eikä myöskään pari ajotuntiakaan tekisi pahaa.
Tuo on todella vaarallista leikkiä koska silloin kun nuo puuttuu peliin ollaan ihan rajoilla hallinnan menettämisen suhteen ja ESPiä vastaan ajava tuskin osaa tehdä enää yhtään mitään siinä vaiheessa kun ne fysiikan lait tulee oikeasti vastaan, eikä välttämättä taitavakaan kuski enää tilannetta pelastaisi.
Vika on kuskin selkänojan ja polkimien välissä 👹