maaseudulla tarvitaan monesti kaksi autoa. Monellako on varaa ostaa kahta sähköautoa?
Kommentit (38)
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
No siitä kaupunkiasumisesta säästyneillä rahoilla. Ja eiköhän niiden hinnat tipu pikkuhiljaa kun yleistyvät. Ja niinkuin aina ennenkin: joku ostaa vasta kun saa käytetyn.
No joo...eipä meidän autojen hankintahinnat ole olleet kuin 16000 ja 30000. Ei sillä sähköautoja saa.
Ei kaikki syrjässä asuvat ole maanviljelijöitä😎
Tiedän itsekin pariskunnan joka muutti syrjemmälle. Toisella työmatka 140 km ja toisella 40 km.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Ne ostetaan yrityksen rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
No siitä kaupunkiasumisesta säästyneillä rahoilla. Ja eiköhän niiden hinnat tipu pikkuhiljaa kun yleistyvät. Ja niinkuin aina ennenkin: joku ostaa vasta kun saa käytetyn.
No joo...eipä meidän autojen hankintahinnat ole olleet kuin 16000 ja 30000. Ei sillä sähköautoja saa.
Käytetyn ranskalaisen sähköauton saa 16 000 eurolla. Mutta ei taida sopia talvisiin oloihin ja moottoriteillä on kyllä turvaton.
Vierailija kirjoitti:
No siitä kaupunkiasumisesta säästyneillä rahoilla. Ja eiköhän niiden hinnat tipu pikkuhiljaa kun yleistyvät. Ja niinkuin aina ennenkin: joku ostaa vasta kun saa käytetyn.
No joo...eipä meidän autojen hankintahinnat ole olleet kuin 16000 ja 30000. Ei sillä sähköautoja saa.
Kyllä saa.
Ostakaa hybridejä, sellaisia joita esim Toyota tai Honda valmistaa. Niitä on valmistettu n 20 vuotta jo eli saa käytettyinäkin. Niiden bensankulutus on luokkaa 3-4 litraa/100 km eikä mene dieselveroja jos ovat täyshybridejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki syrjässä asuvat ole maanviljelijöitä😎
Tiedän itsekin pariskunnan joka muutti syrjemmälle. Toisella työmatka 140 km ja toisella 40 km.
On ihan oma vika siinä tapauksessa jos valittaa autoilun kustanuksia.
Monissa tietämissäni maaseudulla asuvassa perheessä myös lapsilla on omat autot, tai vähintään yksi yhteinen jos kortillisia lapsia on useampi.
Jos ei ole varaa ostaa autoja niin eikö sitä voisi vaikka kuolla sitten samantien pois??
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Traktorit hankitaan tulonhankkimistartkoitukseen ja ne saa vähentää tuloista verotuksesssa poistoina useana vuonna, mutta ei niitäkään kyllä pysty hankkimaan, jos ei tuloja tule eli toiminta pitää olla kannattavaa.
Mitä sähköautoilla tekee maaseudulla, jossa on suhteellisen pitkiä matkoja, sillä yhdellä latauksella ei kovin pitkälle ajeta ja aikaa kuuluu ladatessa.
Vihrerpiipärtien haavetta nuo sähköautot. Ei työssäkäyvä ihminen maaseudulla pysty hankkimaan mitään sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Traktorit hankitaan tulonhankkimistartkoitukseen ja ne saa vähentää tuloista verotuksesssa poistoina useana vuonna, mutta ei niitäkään kyllä pysty hankkimaan, jos ei tuloja tule eli toiminta pitää olla kannattavaa.
Mitä sähköautoilla tekee maaseudulla, jossa on suhteellisen pitkiä matkoja, sillä yhdellä latauksella ei kovin pitkälle ajeta ja aikaa kuuluu ladatessa.
Nykyiset kulkee 300+ km yhdellä latauksella. Ajeletko useinkin pidempiä matkoja ja ajavatko kaikki maalaiset säännöllisesti noin pitkiä matkoja. Lataus kestää 30-60 min. tyypillisesti ja kyllä pitkän ajon jälkeen on ihan hyvä pitää kahvi- ja vessatauko.
Vierailija kirjoitti:
No siitä kaupunkiasumisesta säästyneillä rahoilla. Ja eiköhän niiden hinnat tipu pikkuhiljaa kun yleistyvät. Ja niinkuin aina ennenkin: joku ostaa vasta kun saa käytetyn.
No joo...eipä meidän autojen hankintahinnat ole olleet kuin 16000 ja 30000. Ei sillä sähköautoja saa.
Mitä on nämä kaupunkiasumisesta säästyneet rahat?
Vesi, lämmitys, sähkö, vakuutukset, matkakulut yms kaikki on suurempia. Ainoa mikä on pienempi, on asunnon teoreettinen arvo.
Mistä se säästö tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vihrerpiipärtien haavetta nuo sähköautot. Ei työssäkäyvä ihminen maaseudulla pysty hankkimaan mitään sähköautoa.
Kerrotko perusteet löpinällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Traktorit hankitaan tulonhankkimistartkoitukseen ja ne saa vähentää tuloista verotuksesssa poistoina useana vuonna, mutta ei niitäkään kyllä pysty hankkimaan, jos ei tuloja tule eli toiminta pitää olla kannattavaa.
Mitä sähköautoilla tekee maaseudulla, jossa on suhteellisen pitkiä matkoja, sillä yhdellä latauksella ei kovin pitkälle ajeta ja aikaa kuuluu ladatessa.
Nykyiset kulkee 300+ km yhdellä latauksella. Ajeletko useinkin pidempiä matkoja ja ajavatko kaikki maalaiset säännöllisesti noin pitkiä matkoja. Lataus kestää 30-60 min. tyypillisesti ja kyllä pitkän ajon jälkeen on ihan hyvä pitää kahvi- ja vessatauko.
Kulkevat talvella alle 100 km yhdellä latauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Ne ostetaan yrityksen rahoilla.
Oletko koskaan kuullut yrityksen leasing autosta?
Tuskinpa rehupuntit omilla rahoillaan autoja nytkään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Tässäpä vasta tyhjäpää juntti yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen sadan tonnin traktoreihin tuntuu junteilla rahaa riittävän ilman kitinöitä.
Traktorit hankitaan tulonhankkimistartkoitukseen ja ne saa vähentää tuloista verotuksesssa poistoina useana vuonna, mutta ei niitäkään kyllä pysty hankkimaan, jos ei tuloja tule eli toiminta pitää olla kannattavaa.
Mitä sähköautoilla tekee maaseudulla, jossa on suhteellisen pitkiä matkoja, sillä yhdellä latauksella ei kovin pitkälle ajeta ja aikaa kuuluu ladatessa.
Nykyiset kulkee 300+ km yhdellä latauksella. Ajeletko useinkin pidempiä matkoja ja ajavatko kaikki maalaiset säännöllisesti noin pitkiä matkoja. Lataus kestää 30-60 min. tyypillisesti ja kyllä pitkän ajon jälkeen on ihan hyvä pitää kahvi- ja vessatauko.
Kulkevat talvella alle 100 km yhdellä latauksella.
Eihän sillä pääse sitten edes kaupunkiin.
Samalla ihmisellä jolla nyt varaa ostaa kaksi autoa.