Mieheltä tuhoutui puhelin ja siinä meni samalla tunnuslukusovellus...
miten sen saa toiseen laitteeseen, kun ei voi kirjautua tunnuslukusovelluksella?
Kommentit (16)
Jossakin tunnuslukusovelluksissa on kohta VAIHDA LAITE.
Minulla kävi sama ja kävin konttorissa. Asia tuli hoidettua, muista henkilökortti
Maksamalla pankille lisää palvelumaksuja paskoista palveluistaan.
Tämä on digi-ihanuuden varjopuoli. Pitäisi aina olla varajärjestelmiä, mutta tunnuslukujen kanssa pitäisi olla toinen puhelin ihan tätä varten.
Jos et pääse mitenkään kirjautumaan verkkopankkiin on käytävä konttorissa, kun se pitää sallia verkkopankista niin kuin ensimmäisellä kerralla. Vai onko teillä se erillinen laite
Pankkiin mars ja digitalisaatio kunniaan.
Itse soitin pankkiin kun ei onnistunut tilata sieltä sovelluksesta sitä jotain uutta koodia kun ei ollut puhelinnumero varmistettu tai jotain. Ainakin Nordealla pystyi hoitamaan etänä. Kysyivät jotain kysymyksiä, että on varmasti oikea henkilö.
Nordea? Lataa sen sovelluksen uuteen puhelimeen, niin se antaa vaihtoehdot.
Mulla kaksi puhelinta ja molemmissa tunnuslukusovellus. Muistaakseni nettipankissa oli ohjeet. Jotain varmistuksia ja tunnistuksia piti tehdä mutta ei mahdottoman vaikea juttu ollut
Ohis,
mutta AINA kannattaa olla sovellus kahdessa laiteessa, esim. puhelimessa ja tabletissa (tai vaikka myös puolisoilla ristiin myös toistensa puhelimissa)
Tai sitten tunnuslukusovelluksen rinnalla esim. tunnuslukulaite/paperiset tunnusluvut (...jos noita enää saa..?)
Työni puolesta kohtaan aika usein sitä, että ihmiset eivät pysty tiettyjä asioita tekemään kun se (ainoa) tunnuslukusovellus ei ole käytössä, harva osaa varautua ennakolta asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse soitin pankkiin kun ei onnistunut tilata sieltä sovelluksesta sitä jotain uutta koodia kun ei ollut puhelinnumero varmistettu tai jotain. Ainakin Nordealla pystyi hoitamaan etänä. Kysyivät jotain kysymyksiä, että on varmasti oikea henkilö.
Minulla ei onnistunut soittamalla. Vaativat kysymyksien lisäksi myös jotain tunnistautumisia ja muuta. Tässä jos soittaa se piti myös muistaakseni olla jo aktivoitu sieltä verkkopankista ja jos on uusi laite niin sehän ei ole aktivoitu.
Vierailija kirjoitti:
Pitää käydä konttorissa.
Eli muutama päivä menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse soitin pankkiin kun ei onnistunut tilata sieltä sovelluksesta sitä jotain uutta koodia kun ei ollut puhelinnumero varmistettu tai jotain. Ainakin Nordealla pystyi hoitamaan etänä. Kysyivät jotain kysymyksiä, että on varmasti oikea henkilö.
Minulla ei onnistunut soittamalla. Vaativat kysymyksien lisäksi myös jotain tunnistautumisia ja muuta. Tässä jos soittaa se piti myös muistaakseni olla jo aktivoitu sieltä verkkopankista ja jos on uusi laite niin sehän ei ole aktivoitu.
Mitä tarkoitat tunnistautumisella ja muulla? Eikö nuo kysymykset juuri liity siihen tunnistautumiseen?. Minulla oli kyllä täysin samanlainen tilanne kuin aloittajan miehellä: vanha puhelin rikki.
Milloin tämä tapahtui sinulle? Minun kohdalla koronan takia nimenomaan taisivat haluta itse tehdä tämän etänä. Tuossa kesällä tapahtui tämä.
Muistaakseni kotiin tuli postin kautta joku tunnus, jonka avulla onnistui. Ei tarvinnut käydä konttorissa (Nordea). Sen jälkeen asensin tunnuslukusovelluksen myös työkännykkään juuri näitä tilanteita varten.
Mutta sieltä oman pankin ohjeistahan se selviää paremmin kuin kyselemällä täällä.
Ottamalla yhteyttä pankkiin.