Onko hölmömpää kuultu: Ylöjärvelle puuhataan ratikkaa
https://yle.fi/uutiset/3-12107423
Voi viddu, mitä pskaa. Ylöjärven kinttupoluille puuhataan ratikkalinjaa. Yhtä järjetöntä kuin Vantaan suunnitelmat.
Kommentit (26)
Ylöjärvi on käytännössä Tampereen lähiö vaikka onkin virallisesti oma kuntansa. Ei ratikka Ylöjärvelle ole sen ihmeempi asia kuin ratikka Hervantajärvellekään.
Eikös Ylöjärvi ole Suomen persuisin kunta. Persujen pääkaupunki.
Kyllä Juvallekin pitäisi saada metro.
Äläs nyt. Ylöjärvelle se kuitenkin ilmestyy todennäköisemmin kuin Vantaalle ja vielä aikataulussakin.
Metro tulee Tampereelle seuraavaksi?
Ja Ylöjärven keskustan läpi kulkee junaraide. Keskustassa on tilaa pienelle seisakkeelle/asemalle vaikka kuinka.
Lielahteen saakka Tampereelta menee 2 raidetta.
Aivan järjen köyhyyttä hommata ratikka.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ylöjärvi ole Suomen persuisin kunta. Persujen pääkaupunki.
Persut on Ylöjärvellä ratikkaa vastaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Ylöjärvi ole Suomen persuisin kunta. Persujen pääkaupunki.
Persut on Ylöjärvellä ratikkaa vastaan 👍
Persut on yksityisautoilupuolue.
Ai kato pahoipitelystä tuomittu Juuso Ojareshan se siellä.
Eikö sinne pääse bussilla? Ihme takapajula.
Ylöjärven ja Tampereen välimatka on n. 13 km.
Tavallaan Ylöjärvi on siis yksi Tampereen lähiöistä, kuten kommentoija nro 2 toteaa.
Itse asun suuressa kaupungissa, lähiössä josta on matkaa kaupunkiin 12 km.
Käyn töissä keskustassa ja kuljen lähiöstäni työmatkat keskustaan bussilla.
Yhtä hyvin voisin kulkea välin ratikalla, jos sellainen olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Ylöjärven keskustan läpi kulkee junaraide. Keskustassa on tilaa pienelle seisakkeelle/asemalle vaikka kuinka.
Lielahteen saakka Tampereelta menee 2 raidetta.Aivan järjen köyhyyttä hommata ratikka.
Juna ja ratikka eivät ole saman asia.
[/quote]Juna ja ratikka eivät ole saman asia.[/quote]
Ei niin. Junalla kuljet Hämeenlinnasta Tampereelle samassa ajassa kun ratikka kolkuttelee jostain 13km päästä metsän keskeltä.
Sama hulluus näköjään laajenee. Tampereella hakattiin puoli miljardia tuohon turhakkeeseen ja nyt on kaupungin talous kuralla. Roskeimmat uskalsivat ehdottaa opetuksen karsimista, jotta saadaan säästöjä. No mutta saatiinpahan gryndereille hyvät tonttimaat ja tukittua keskusta autoilta. Tätä ne päättäjät toivobatkin ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinne pääse bussilla? Ihme takapajula.
Pääsee kyllä. Mutta koska halutaan rakentaa ratikka, niin bussivuorot vaivihtaa lopettaan tai ainakin heikennetään yhteyksiä. Näin tehtiin Tampereellakin. Sitten ihmiset ovat iloisia kun saadaan ratikka.
Rakennusfirmat ja asuntosijoittajat kiittävät.
Vierailija kirjoitti:
Sama hulluus näköjään laajenee. Tampereella hakattiin puoli miljardia tuohon turhakkeeseen ja nyt on kaupungin talous kuralla. Roskeimmat uskalsivat ehdottaa opetuksen karsimista, jotta saadaan säästöjä. No mutta saatiinpahan gryndereille hyvät tonttimaat ja tukittua keskusta autoilta. Tätä ne päättäjät toivobatkin ilmeisesti.
Itselle tuli mieleen kuka noi yritykset omistaa kuka rakentelee, ei noita ilman lobbaamista tehtäisi tähän tahtiin.
Mitäs hölmöä siinä sitten on? Hölmömmältä kuulostaa olemassaolevan ratikkainfran hyödyntämättä jättäminen.