Täyssähköinen Volkswagen ID.3-viistoperämalli syttyi äkillisesti tuleen
https://www.talouselama.fi/uutiset/tayssahkoinen-id3-paloi-latauksen-pa…
Siinä oli lähellä onnettomuus ja mainehaitta, mistä huijarikonsernilla olisi ollut taas jälkipyykkiä.
Kommentit (9)
Aatu olisi tykännyt näistä uusista kansanvolkkareista. Etenkin harmaalla värillä näyttävät pienoistankeilta, eivät kulkuneuvoilta.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/saksalaiset-autonvalmistajat-jai…
Ei oppineet mitään siitä aiemmasta dieselautojen päästöhuijauksesta. Jotenkin mennyt luotto - yrittävätkö näissä täyssähköisissäkin mennä siitä missä aita on matalin.
Vierailija kirjoitti:
Akkuteknologia on sähköautojen akilleen kantapää. Akkujen latauksessa on aina jonkinasteinen palo- ja räjähdysvaara. Varmaan käyttöohjekirjoissakin lukee " autoa ei saa koskaan jättää latautumaan ilman valvontaa".
"Latauskaapelin irrottanut nainen oli vastikään sijoittanut lapsensa auton takapenkille ja aikoi itse istahtaa ratin taakse kun hän huomasi autonsa alkavan savuta."
Normaalilta käyttäjätilanteelta tuo minusta vaikuttaa. Eri asia, jos olisi palanut itsekseen. Onko tullut vaikka jännitepiikki kytkennän irroitusvaiheessa?
No, dinoautoja palaa vuosittain yli 2000. Sähkisten akut pitäisi varustaa jollain sensoreilla mitkä varoittaisivat fyysisistä vaurioista tai oikosulussa olevista kennoista.
Niin käy jos ei osta kunnon Teslaa vaan tuollaisen sekundan.
T. Tesla , Model S Plaid
Vierailija kirjoitti:
Niin käy jos ei osta kunnon Teslaa vaan tuollaisen sekundan.
T. Tesla , Model S Plaid
"Koska ainoastaan täyssähköisillä Tesla™ henkilöautoilla voidaan leikata globaalisti autokannan päästöjä tulevaisuudessa. Tesla™ on ainoa sähköauto mitä ihmisille tulisi tarjota. Piennempituloisille ihmisille ei tulisi tarjota ollenkaan sähköautoja - heillä kun ei ole varaa Tesla™:n kaltaiseen täyssähköauton luksuskokemukseen?"
Nostitko jo tarpeeksi itseäsi jalustalle Tesla™ auton omistajuuden avulla? Vai jäikö kikki pieneksi? :D
Ihan kuin bensa-autoissa ei ikinä tulisi vikoja. Nyt kun sähköautoja on maailmassa myyty jo miljoonittain on ihan selvä, että niiden kanssa tapahtuu kaikenlaista. Kun on paljon autoja niin sellaiset "yksi miljoonasta" tapahtumat onkin yllättäen aika yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkuteknologia on sähköautojen akilleen kantapää. Akkujen latauksessa on aina jonkinasteinen palo- ja räjähdysvaara. Varmaan käyttöohjekirjoissakin lukee " autoa ei saa koskaan jättää latautumaan ilman valvontaa".
"Latauskaapelin irrottanut nainen oli vastikään sijoittanut lapsensa auton takapenkille ja aikoi itse istahtaa ratin taakse kun hän huomasi autonsa alkavan savuta."
Normaalilta käyttäjätilanteelta tuo minusta vaikuttaa. Eri asia, jos olisi palanut itsekseen. Onko tullut vaikka jännitepiikki kytkennän irroitusvaiheessa?
Monilla autovalmistajilla on tähän asti suositus valmistajan oman latausinfran käytöstä. Jos näitä onnettomuuksia nyt teoreettisesti tapahtuisi jossakin K-Lataus pisteellä, tarvitaanko oikeuden ennakkotapaus vahinkojen jakautumisen vastuusta? Autojätit tuskin iloisena alkaa makselemaan "muiden" laitteilla latausten tuhoja.
Akkuteknologia on sähköautojen akilleen kantapää. Akkujen latauksessa on aina jonkinasteinen palo- ja räjähdysvaara. Varmaan käyttöohjekirjoissakin lukee " autoa ei saa koskaan jättää latautumaan ilman valvontaa".