9 matematiikasta peruskoulun päättötodistuksessa. Kuinka pian tipun kärryiltä lukion pitkässä matematiikassa, jos en tee säännöllisesti läksyjä?
Kommentit (55)
Teinillä 10 yläkoulusta ja nyt 8 lukion pitkästä matematiikasta, ei tee läksyjä eli laskurutiinit ihan hukassa ja sitten tökkii. Joskus käy niin, että osaa ne kokeen vaikeammat tehtävät ja helpoissa tulee virheitä.
Itse tipuin jo ensimmäisellä kurssilla vastaavalla taustalla ja opiskelutyylillä.
Riippuu siitä ootko nyt tehnyt kokeet vähän hutaisemalla vai vaivalla ja ajatuksen kanssa. Ysi on monen pisteen päässä kympistä. Mun yläasteen matikka oli aina kymppi ja jo lyhyen matikan kurssit meni tokana vuonna aivan yli ymmärryksen.
Mulla oli 9 ja lukion päättötodistuksessa se olikin heittänyt volttia, vaikka tein läksyt. Ihan eri tason matematiikka lukiossa kuin peruskoulussa.
9 oli yläasteella kun en paljoa tehnyt ja lukiossa sitten tein läksyt ja laskeskelin vähän omiani siihen päälle. 9 ja L.
Älä skippaa tehtäviä.
Miksi ottaa pitkä matematiikka, jos ei kiinnosta tehdä läksyjä?
Itse heti, ei oltu käsitelty tarpeeksi perskoulussa.
10 peruskoulu, kutonen lukio.
Osan osasin päätellä mutta enhän mä jaksanut kirjoja kotiin asti viedä niin miten sitten niitä läksyjä oisi tehnyt.
Kantsii tehdä.
Yläasteella sain 9 tai 10 sutaisemalla vasurilla. Lukiossa 7 panostamalla kunnolla, 8 tai 9 panostamalla todella paljon.
Mahdoton sanoa noiden perusteella. Itse olin alisuoriutuja ja kotitehtävät oli "aina tekemättä" ja kokeistakin sain aina välillä kasia yms. Kirjoituksissa kirjoitin kuinkin ällän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa pitkä matematiikka, jos ei kiinnosta tehdä läksyjä?
Tämä. Et tee mitään sillä paskalla arvosanalla joka tulee jos et joko panosta yhtään/ole kiinnostunut tai ole luonnostaan jotenki erityisen nero nimenomaan niissä jutuissa mitä siel käsitellään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa pitkä matematiikka, jos ei kiinnosta tehdä läksyjä?
Joku opettajista oli erehtynyt sanomaan, ettei näitä ole pakko tehdä.
Teinin äly ei näytä riittävän siihen, että ne pitää tehdä...
Ensimmäinen kurssi oli aikamoinen järkytys ja toisen jälkeen vaihdoin lyhyeen. Pohjalla oli 10 matematiikasta. Toki jälkikäteen ajateltuna pitkä matematiikka olisi ollut naurettavan helppoa kun vertasi matemaattis-luonnontieteellisen matematiikan kursseihin..
Tiput heti kärryiltä jos et tee läksyjä ellet ole poikkeuslahjakkuus.
Itse olisin ainakin tippunut.
Ja jos yliopistossa luet matikkaa, niin tiput kärryiltä vaikka tekisit "läksytkin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa pitkä matematiikka, jos ei kiinnosta tehdä läksyjä?
Tämä. Et tee mitään sillä paskalla arvosanalla joka tulee jos et joko panosta yhtään/ole kiinnostunut tai ole luonnostaan jotenki erityisen nero nimenomaan niissä jutuissa mitä siel käsitellään.
Peruskoulussa lahjakkaat opetetaan laiskoiksi. Helpolla saatu peruskoulun 10 ei motivoi työntekoon lukiossa. Valitettava totuus monen kohdalla.
Minun lukioaikanani ensimmäinen kurssi oli lähinnä peruskoulun kertausta, joten putosin kärryiltä vasta toisella kurssilla. Ensimmäisestä 10, sitten 7 ja pitkä rivi vitosia ja nelosia, koska en enää ikinä päässyt kärryille, paitsi todennäköisyyslaskennan kurssilla, koska se ei perustunut aiemmin opittuun.
Kirjoitin kuitenkin opettajankin ihmeeksi B:n.
itsellä oli matikka kasi peruskoulussa. en tehnyt koskaan läksyjä kuten en myöskään lukiossa. lukiossa sain oikeastaan pelkkiä kymppejä kokeista. jotenkin se pitkä lukion matikka oli tosi loogista ja kaavat löytyi kirjasta jos niitä ei muistanut ulkoa.
Pitkää matikkaa on vaikea kiriä kiinni. Nyt viimeistään pitää opetella säännöllisen opiskelun malli.
Pitkän matikan hyvillä arvosanoilla ilman läksyjen tekemistä alkaa olla jo harvinaista. Mä sain yläasteella matikasta aina kympin ilman läksyjen tekemistä (tein suoraan taululle), lukiossa tämä taktiikka oli jo vaikeampaa. Eli oli jo pakko tehdä läksyjä, muuten en olisi saanut laudaturia ylppäreistä.
Lukion opettaja kertoi, että hänellä oli ollut 30 vuotisen uran aikana yksi oppilas, joka ei koskaan tehnyt läksyjä, mutta kirjoitti silti laudaturin. Ja tämä koulusta, jossa puolet pitkästä matikasta kirjoitti laudaturin (eli nykyisen l/e).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ottaa pitkä matematiikka, jos ei kiinnosta tehdä läksyjä?
Tämä. Et tee mitään sillä paskalla arvosanalla joka tulee jos et joko panosta yhtään/ole kiinnostunut tai ole luonnostaan jotenki erityisen nero nimenomaan niissä jutuissa mitä siel käsitellään.
Peruskoulussa lahjakkaat opetetaan laiskoiksi. Helpolla saatu peruskoulun 10 ei motivoi työntekoon lukiossa. Valitettava totuus monen kohdalla.
Juuri tämä, peruskoulussa laskuihin meni vartti tunnin alusta läksyt ehti tehdä sitä mukaa kun niitä annettiin. Lisätehtäviä haastavammista puhumattakaan en saanut vaikka oli selvästi lahjakkuutta. Lukion pitkä meni näillä opeilla vielä läpi mutta yliopistossa nousi seinä pystyyn.
1. kurssilla.