Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaantunut, älyttömän ärsyttävä asiakaspalvelija postissa!

Vierailija
05.07.2021 |

Asun maalla, ja ainoa (lähin) postimme on pieni putiikki. Tilaan kaikenlaista netistä, kuten varmaan täällä päin monet muutkin.
Sitä postia pitää aivan helvatan ärsyttävä, aina stressaantunut kääkkä, jolle jokainen asiakas on jo heti ovesta sisään astuessaan vaiva ja ongelma.
Minua sylettää suuresti tällainen tapa hoitaa asiointi:
Tulen paikalle ja ilmoitan asiani, esitän heti henkkarit, ettei sitten tarvi alkaa niitä kaivelemaan myöhemmin, sekä paketin koodin. Asiakasvastaava alkaa opastaa minua, ettei näitä henkkareita nyt tarvita, en minä näillä vielä mitään tee, minun pitää ensin löytää se paketti.
Ahha. No etsippä sitten se paketti.
Kääkkä alkaa printtaamaan jtn paperia hyvin vaivalloisesti. Mutisee jotain. Printteri ei surise vielä.
” No minä käyn nyt sitten etsimässä sen paketin”
Joo, tee se, ihan sen takia tässä kumpikin ollaan. Odotan paikallani.
Hän tulee sen laatikon kanssa ja pudottaa sen lattialle tismalleen tiskin rajalle. Ei siinä mitään, olen nuorempi ja kannan sen siitä mihin vain.
Sitten se alkaa taas selittämään että nyt minä tarvitsen loppuosan. Henkkarit on edelleen siinä tiskillä. En sano mitään. Joo ihan miten vaan.

Minua EI kiinnosta palaneen puupennin vertaa, mitä ja milloin ja miten se saamarin paketti sieltä hyllyltä haetaan ja kuitataan! Minulle ei tarvi marttyyrina selittää mitä kaikkea tässä nyt täytyy tehdä. Se ei ole katsos mun duuni eikä bisnes. Se on sun.

Kahden asiakkaan asiointi samaan aikaan on jo liikaa. Huokailua. Ja vaivaa on.
Olen lopettanut puhumisen sille kokonaan. Sanon vaan päivää ja viimeksi en viitsinyt edes sanoa kiitos ja näkemiin.
Näitä riittää vieläkin. Aivan väärissä hommissa kyllä todellakln.

Helsingin Viking Linen terminaalin kioskia piti kans akka, jonka ei olisi pitänyt ikinä ketään ihmisiä edes tavata. Järkky tyyppi, lapsille eritysesti suoraan sekä aikuisille piilovittuilemalla.

Pitää jatkaa tuota tilaamista, ja paljon eri kokoista tavaraa. Pari laatikkoa viinaa pitää tilata siihen hyllylle vielä, a 20kg. Jossain vaiheessa varmaan sanon sille jotain.
Ei mulla muuta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä, pyydän samalla anteeksi kun nauran, onneksi et näe, että liki kippurassa. Kirjoituksesi oli kerrassaan loistava, kuvasti hyvin tilannettasi ja pystyin hyvin myös samaistumaan, olisin ollut tismalleen samaa mieltä ja kirjoittanut tismalleen samalla tapaa. Toivottavasti Kääkkä-täti lopettaa ja saatte uuden toimivan postiasiamiehen. Moi då!

Vierailija
2/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän noita asiakaspalvelijoita tarvitsisi vakavasti ottaa, mutta jotenkin ne onnistuu pilaamaan päivän tympeydellään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakashäirintä olisi parempi termi näille tapauksille kuin asiakaspalvelu.

Vierailija
4/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän tunteen. Olen (kuulemma) ainoa pienehköllä paikkakunnallamme, joka lähettää paljon tavaraa kirjeitse ulkomaille. Tavaran lähettäminen ulkomaille vaatii vähän enemmän työtä, sillä pitää säätää tullilappujen kanssa ym.

Kauppa on postin yhteydessä, ja työntekijät todennäköisesti koko ajan kiireisiä. Mutta asiakaspalvelun takia on alkanut hävettää postissa asionti ja työntekijöiden ”häiritseminen”.

Suunnilleen aina kun lähestyn kassaa, postipuolen ilme jäykistyy. Kun tulen tiskille, alkaa huokailu ja dramaattinen huutelu kassalle postipuolen tiskiltä että ”ole vielä siinä, tässä menee nyt aikaa”. Ja sitten valitetaan koko kirjeiden käsittelyn ajan että onpas tämä systeemi hankala, tämä vie aikaa, ja huokaillaan vähän lisää.

Ja kyllä. Täytän tullilaput kotona ja kirjaan ne postin järjestelmään kotona asianmukaisesti. Mutta tiskillä pitää siitä huolimatta vähän näpyttää postin laitetta, ja siitä ylimääräisestä vaivasta kuulen paljon sanomista.

Tämän lisäksi työntekijät eivät osanneet neuvoa minua postin eri systeemeistä ja käytännöistä. En tiedä millaisen koulutuksen saavat postin järjestelmien käyttöön, koska ovat aina ihan hukassa kun heidän pitää laittaa koneelle jotain.

Vierailija
5/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arg, ärsyttävää. Miksi pitää vastuuttaa sille asiakkaalle yhtään mitään ongelmaa, joka ei sille kuulu, ja joka ei siihen voi vaikuttaa?? Paitti lopettamalla sitten asioinnin kokonaan, ja se tuskin on yrittäjän intressissä.

Kouluttakaa ne työntekijät oikeesti kunnolla, ei pitäisi olla mahdotonta. Palkatkaa aina, siis aina ruuhka-aikoihin tarpeeksi väkeä! Kaikki mahdolliset taulukot ja datat on olemassa että varmasti tiedetään asiakkaiden liikkumiset. Ei ole mitenkään vaikeaa tämäkään.

Ja nämä jotka huokailee ja näyttelee asiakkaalle miten vaivalloista nyt on, niin menkää ihan kotiin, ja muihin hommiin.

Vierailija
6/8 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arg! Taas se kääkkänä joutui vaivaantumasn. Selittää mulle, asiakkaalle, kuinka ”minä nyt sitten yritän etsiä sen”. Joo kuule, teeppä se. Sitä vartenhan ne koodit ja numerot siellä on että luulis löytyvän.

Paketti pudotetaan ,kuten aina, korkealta lattialle.

En sano sille sanaakaan. Saa reuhtoa stresseissään ihan vapaasti.

Heti ulkona puran laatikon ja pakkaan tilaamani tavarat isoon vetolaukkuuni. Pahvilaatikon ja täytteet survon siihen pieneen roskikseen oven edessä. Akka mulkoilee pahalla silmällä sisältä. En katso sinne päinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arg! Taas se kääkkänä joutui vaivaantumasn. Selittää mulle, asiakkaalle, kuinka ”minä nyt sitten yritän etsiä sen”. Joo kuule, teeppä se. Sitä vartenhan ne koodit ja numerot siellä on että luulis löytyvän.

Paketti pudotetaan ,kuten aina, korkealta lattialle.

En sano sille sanaakaan. Saa reuhtoa stresseissään ihan vapaasti.

Heti ulkona puran laatikon ja pakkaan tilaamani tavarat isoon vetolaukkuuni. Pahvilaatikon ja täytteet survon siihen pieneen roskikseen oven edessä. Akka mulkoilee pahalla silmällä sisältä. En katso sinne päinkään.

Puran itsekin paketit heti, ja tosiaankin täytän aivan liian pienen roskiksen. Miksi sitä roskista ei voi laittaa kunnollisen kokoista? Kerralla tarpeeksi iso, niin ei tarvi mulkoilla ja huokailla??

Vierailija
8/8 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, oikein hyvää päivää vaan. Paikallisella Asiakasvihaajalla oli kovin paineinen tilanne, kun meitä oli ihan kaksi asiakasta samaan aikaan. Hän stressaantuu suuresti, ja antaa ymmärtää meille, miten paljon häntä sitten stressaa tämä tilanne. 

Tulen tiskille vuorollani ja näytän kuittia, jonka olen saanut. Ilman lukemattakaan lappua Asiakasvihaaja huokaa: en kyllä tiedä, onko se tavara täällä. Vastaan hänelle vain, että tämä on ainoa dokumentti jonka olen saanut. No minä käyn katsomassa nyt. 

Joo, kyyyllä, käypä katsomassa kiitoos. Sillä asialla tässä ollaan. 

Ja kas, paketti löytyy, olen sen kuitannut ja jatkan matkaani. Kuten aina.

Tunnen tämän ihmistyypin hyvinkin läheltä, ja varmaan siksikin ärsyynnyn joka kerta siitä turhasta stressaantumisesta ja huokailusta. Ei pidä hankkiutua duuniin, jossa pitää tehdä useita asioita samaan aikaan, kestää pientä ruuhkaa ja jopa nähdä ihmisiä. Pysy kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan