Lue keskustelun säännöt.
Neljäsluokkalaisten kokemuksia melusta, puheen kuulemisesta ja keskittymisestä akustoidussa ja tavanomaisessa luokassa
03.07.2021 |
https://www.utupub.fi/handle/10024/151878
Demoluokan oppilaiden vastauksista mikään yksittäinen teema ei noussut merkittäväksi huonoksi puoleksi tai häiriötekijäksi. Kun tarkasteltiin melun ja keskittymisen kokemuksia eri aktiviteeteilla, demoluokassa melu koettiin keskimäärin hieman vähemmän häiritseväksi ja keskittyminen helpommaksi, mutta erot luokkien välillä eivät olleet johdonmukaisesti suurempia äänekkäimmiksi oletetuilla aktiviteeteilla. Tuloksista voidaan päätellä, että todennäköisesti tässä tutkimuksessa käytetyn demoluokan akustiikkaa on onnistuttu parantamaan ja luokassa melu häiritsee tavanomaista luokkaa vähemmän.
Kommentit (0)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla