Kyllästynyt pk-hoitajien valitukseen
Kaikin puolin hyvä pk-paikka, mutta olen lopen kyllästynyt siihen ainaiseen valitukseen joka kerta kun haen lapseni kotiin. Milloin ei ole totellut, ei ole ruokatapoja, on riidellyt, hyppinyt kuralätäkössä, leikkinyt vedellä, ei syö ruokaa... Joka kerta jotain valitusta joltain hoitajalta. Ymmärrän että pitää informoida vanhempia päivän kulusta, mutta onko sen pakko olla ainaista valitusta. Miksi ei voida kertoa niitä päivän aikana hyvin menneitä asioita. Tottakai pitää kertoa jos on jotain ongelmia, mutta eikö koskaan mitään positiivista. Tämäkö on sitä laadusta varhaiskasvavusta, etsitään vikoja ja raportoidaan niistä sitten vanhemmille. Olisi kiva kuulla joskus jotain positiivistakin! Ei nyt tarvi mitään vuolaita kehuja joka päivä antaa, mutta edes joskus! Maksamme tästä palvelusta, minun tai lapseni ei tarvitse joka päivä kuulla ruikutusta milloin mistäkin huonosti menneestä tilanteesta. En yksinkertaisesti jaksa enää kuunnella. Mitä minä niille voin kun en ole itse siellä paikan päällä vahtimassa!
Kommentit (3)
Niin teinkin. Oli vähän ihmeissään. Ilmeisesti tapana ei ole jutella hyvin menneistä asioista tai antaa lapselle kehuja.
Mitäpä jos ens kerralla kysyt siltä valittavalta hoitajalta, että mitkä asiat on menny hyvin hoitopäivän aikana?