Suomen teitä asfaltoidaan 2021 vain 2500km, rahaa varattu 170miljoonaa, WTF
Siis Ylen uutisoinnin mukaan otsikon tiedot (170 milj. teiden asfaltointiin 2021), todelle väärin että teitten annetaan rapautua, mutta paljon turhempaan löytyy rahaa tuosta vaan. Autoilijoilta kerätään veroja hullun kiilto silmissä ja päätiet kuten muutkin tiet ovat kohta kärrypolkua vastaavassa kunnossa. Onko oikein?
Kommentit (9)
Autoilijoilta kerätään veroja yli 8 miljardia VUODESSA. Jatkossa entistä enemmän. Ja tässä on se lopputulos, mitä sillä saamme.
Joudun muutamassa kohtaan kotimatkallani ajamaan 80km/h alueella joko renkaat keskiviivalla tai pientareen reunalla, jotta en vahingossa rysäytä renkaita ja vanteita järkyttävän kokoisiin routakuoppiin. Menee keskittyminen vain niiden kuoppien olemassaolon muistamiseen. Että sellaiset tiet meillä täällä Suomessa.
Pitäähän timoille riittää rahaa. Ihana unelmahallitus. No mitä tästä. Idioottisuomalaiset vähän on käyneet äänestämässä.
P_lu hallitus hoitanut hommat . Tosin vain timojen osalta, kantis härmäläinen on turhake ja kelpaa maksamaan viulut. Aivan perseestä.
Onko toi valtion teiden osuus? Suurin osa teistä on kuntien vastuulla.
Mitä jos korotetaan polttoaineveroa ja ohjataan rahat teiden kunnossapitoon?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos korotetaan polttoaineveroa ja ohjataan rahat teiden kunnossapitoon?
Mitä jos jätetään lahjoittamatta miljardit Italiaan ja käytetään rahat ne kotimaan infran kunnostukseen?
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoilta kerätään veroja yli 8 miljardia VUODESSA. Jatkossa entistä enemmän. Ja tässä on se lopputulos, mitä sillä saamme.
Hei , me tienataa tällä , kuten käteinen aikoinaan totesi. Tosin SoTe menot ovat kasvaneet viimeisen 10 v aikan aivan käsittämättömästi ja suuri osa siitä tullee kasvavasta eläkeläisten joukosta. Ei yksi timo Suomea konkkaan aja, taitaa ajaa meidän oma hallitus kun ovat suurelta osin keltanokkia.
Ainahan maantieliikenne on ollut nettomaksaja mutta vihervassareiden valtaannousu vei sen uudelle tasolle.
Ei ole varaa pitää teitä kunnossa kun pitää rakennella pikaraitioteitä.