Onko kolaroitu ja korjattu auto oikeasti arvoton?
Kai siihen on tapana ilmaantua ongelmia tulevaisuudessa, mutta miten paljon ja miten sen pitäisi vaikuttaa auton arvoon?
Ja kyse siis kunnon kolarista, ei vaan mistään pikku kuhmusta.
Kommentit (10)
Riippuu vähän autosta, mutta harvoin kaksikilpisistä mitään hyvää hintaa saa.
Riippuu kolarista, jos puskuri naarmuilla parkkiksella ajosta tai sitte katon kautti ympäri kivikkoon ?
N 30% pois kolaroimattomien hinnasta pois jos on tiedossa. Jos on piilossa niin ei mitään.
Saksassa noita ainakin myydään ihan täydellä hinnalla. Siellä on ilmeisesti pakko ilmoittaa jos auto on ollut pahassa kolarissa.
Riippuu tietenkin kolarista. On vähän eri asia, onko kyseessä parkkipaikkanaarmun jäljiltä maalattu puskuri, vai onko kyseessä lunastukseen mennyt ja rekisteristä poistettu ja sen jälkeen korjattu ja uudestaan rekisteröity auto.
Ja kyllä autolla aina joku arvo on. Käypä arvo riippuu ostajasta.
Jos uudessa kolarissa lähtee henki vain sen takia, että auto on jo kertaalleen kolaroitu ja korjattu/"korjattu" niin huonompi juttuhan se on. Jos oot peruuttanut naapurin auton kylkeen ja oikonut lommoa ja maalauttanut pintaa, niin siinä voi olla vain ruostevaurion riski jatkossa. Itseäni jälkimmäinen ei haittaisi omistamissani hintaluokan autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa noita ainakin myydään ihan täydellä hinnalla. Siellä on ilmeisesti pakko ilmoittaa jos auto on ollut pahassa kolarissa.
Miksi joku maksaisi siitä täyden hinnan?
No ei. Mä ostin vuonna 2006 kolarikorjatun auton ja ajoin sillä 11 vuotta. On liikenteessä edelleen.
Lunastukseen menee yleensä ne, jotka kunnolla kolaroitu. Meillä on hallin perukoilla nokkakolarissa katolleen heitetty auto. Jätetty varaosiks uuteen autoon. Mutta ei sitä kukaan hullu rupee korjaamaan. Semmosella autolla nyt voiskin vielä ajaa, jos vähän kolhittu jotain nurkkaa ja laitettu kunnolla kuntoon.
Aika lailla arvoton, lunastukseenhan ne menee.