Lapsena musiikkiopistossa opiskelleet! Jännitittekö ennen esiintymisiä?
Kommentit (18)
Ihan hirveästi. Itselläni "ura" musiikin alalla oikeastaan tyssäsi tuohon hirveään esiintymisjännitykseen. Kävin soittotunneilla melkein kymmenen vuotta, joten kiva soittotaito siitä jäi ja pääsen kuitenkin hyödyntämään noita taitoja nykyisessä työssäni.
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
En.
Jsokus tykkäsin siitä, joskus en. Mutta esiintyminen oli silloin niin luonnollista ja rutiiniakin että en edes tajunnut että olisi voinut jännittää.
Myöhemmin olen kyllä jännittänyt vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
Vierailija kirjoitti:
En.
Jsokus tykkäsin siitä, joskus en. Mutta esiintyminen oli silloin niin luonnollista ja rutiiniakin että en edes tajunnut että olisi voinut jännittää.
Myöhemmin olen kyllä jännittänyt vaikka mitä.
Olihan se rutiinia, ja varsinkin jos jonkun kappaleen oli jo esittänyt jossain muualla aiemmin, se meni aika kepoisesti. Monesti minut pantiin esiintymään joko ensimmäisenä tai viimeisenä, ja jos olin viimeinen, oli tylsää jännittää se koko konsertti läpi ennen kuin pääsi esiintymään. ap
Mitään muuta ei sitten jännittänytkään, koska oli niin tottunut esiintymään. ap
Kyllä jännitin, mutta siihen tottui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Muttta tuo on jo ääärimmäisen raaka tapa tehdä taidetta mutta halusin vain testata miltä se tuntuuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Muttta tuo on jo ääärimmäisen raaka tapa tehdä taidetta mutta halusin vain testata miltä se tuntuuu.
Se onn venäläistä stanislavskilaisuuutta jossa taidettta tehdään niiin jossa kokemukset palautetaaan mahdollisimman autenttisina ihmisen mieleen ja ruumiiseeen joka ilmaiseee sitä yleisöllle.
Miksi näitä hulluja eksyy joka ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Muttta tuo on jo ääärimmäisen raaka tapa tehdä taidetta mutta halusin vain testata miltä se tuntuuu.
Se onn venäläistä stanislavskilaisuuutta jossa taidettta tehdään niiin jossa kokemukset palautetaaan mahdollisimman autenttisina ihmisen mieleen ja ruumiiseeen joka ilmaiseee sitä yleisöllle.
SIllloin ihmisen keho ja mieli alkaaa elää täysin siinä tunnnetilassa jota se ilmaiseee ilman mitään häiriötekijöitä vaaan täydessä kontekstissa hetkeeen ja kaikki mitä tapahtuuu niin tapahtuuu hetkessä tavallaan yllätyksenä eikä valehtelemallla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Muttta tuo on jo ääärimmäisen raaka tapa tehdä taidetta mutta halusin vain testata miltä se tuntuuu.
Se onn venäläistä stanislavskilaisuuutta jossa taidettta tehdään niiin jossa kokemukset palautetaaan mahdollisimman autenttisina ihmisen mieleen ja ruumiiseeen joka ilmaiseee sitä yleisöllle.
SIllloin ihmisen keho ja mieli alkaaa elää täysin siinä tunnnetilassa jota se ilmaiseee ilman mitään häiriötekijöitä vaaan täydessä kontekstissa hetkeeen ja kaikki mitä tapahtuuu niin tapahtuuu hetkessä tavallaan yllätyksenä eikä valehtelemallla.
Teeennäisyys taiteessa syntyy pitkällle siitä suorittamisesta jonka ihminen tavalllaan jos osaa odotttaa ja reagoi siihen siten teeennäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIi sitä jännitä kun siinä tuleee kasvosokeus. EI enäää erota ihmisiä yleiisön joukosta.
Näyytelmä taide ja teatteri on jo aika raaakaakin voi olla draaman osalta. Muiistan esim joskus kun harrastin teattteria ja halusin pääästä mahdollsiimman aitoon tilaan jossa pitää päästä portaittain ensin yleisön pelosta ja sitten mahdollisimman lähelle tunnetta jossa asiat tapahtuvat ikäänkuin nyt ja tässä. Niin viekoiuttelin yhtä naista ja tieesin että tulen hylkäämäksi ja tunteet olivat aidot ja käyytin niiitä tunteiita itse esitykseen.
ELii mahdollisimman autenttiset tunteeet itse esitykseeen oikean aidon kokemuksen kauttta jotka kehoon oli virittyneeet.
Muttta tuo on jo ääärimmäisen raaka tapa tehdä taidetta mutta halusin vain testata miltä se tuntuuu.
Se onn venäläistä stanislavskilaisuuutta jossa taidettta tehdään niiin jossa kokemukset palautetaaan mahdollisimman autenttisina ihmisen mieleen ja ruumiiseeen joka ilmaiseee sitä yleisöllle.
SIllloin ihmisen keho ja mieli alkaaa elää täysin siinä tunnnetilassa jota se ilmaiseee ilman mitään häiriötekijöitä vaaan täydessä kontekstissa hetkeeen ja kaikki mitä tapahtuuu niin tapahtuuu hetkessä tavallaan yllätyksenä eikä valehtelemallla.
Teeennäisyys taiteessa syntyy pitkällle siitä suorittamisesta jonka ihminen tavalllaan jos osaa odotttaa ja reagoi siihen siten teeennäisesti.
Esiim hitchocissa se suihkukohtauus on tehty niiin ettei nainen suihkussa osannut odottaaa etttä suihkusta tuleee kylmäää vettä jottta kohtauksesta saatiiin mahdollisimman autenntinen kirkuna.
Jännitti älyttömästi. Siksi lopetin soittamisen lukioikäisenä.
Kyllä se aina jännitti ja pisti sydämen pamppailemaan. Olen kyllä aikuisena tajunnut olevani taipuvainen ahdistuneisuuteen ja siihen että keho reagoi vahvasti jännitykseen, joten liittyi varmaan ihan omaan persoonaani myös.
Vihasin.
Jouduin ekaan julkiseen esiintymiseen alle parin kuukauden opiskelun jälkeen, tunteja takana n. 7. Jännityksestä johtuen ei mennyt hätäisesti nappiin edes ostakaa makkaraa ja myöhemmin kuulin ettei kyseinen esiintyminen oikeasti koskenut edes mua, koska olin vasta aloittanut. Opettaja kuitenkin oli syystä tai toisesta toisin ilmoittanut. Tilanne oli aivan hirveä 9 vuotiaan lapsen asemassa.
Juu