Ranska kieltää paikallislennot "Vantaalta Poriin, Tampereelle ja Jyväskylään" - Siis sellaiset jotka pystyy taittamaan 2,5h tunnissa junalla
Kommentit (44)
Miksi ranskalaiset edes haluaisivat Poriin?
Ensin kyllä pitäisi varmistaa että sillä junalla edes pääsee. VR on lakkauttanut reippasti viimevuisina sen operoima matkustajavuoroja ja karsii junareittejä ja pysäkkejä edelleenkin. Junalla matkustamiseen ei ihmisiä Suomessa juurikaan kannusteta.
Vantaalta ei mene junia Poriin, Helsinkiin ja Tampereelle. Reitti sisältää junan vaihdon ja helposti menee yli 2.5 tuntia varsinkin Poriin ja Jyväskylään.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalta ei mene junia Poriin, Jyväskylään ja Tampereelle. Reitti sisältää junan vaihdon ja helposti menee yli 2.5 tuntia varsinkin Poriin ja Jyväskylään. Korjattu
Ranskassa inking erinomainen, toiniva ja kohtuuhintainen sncf!
Vierailija kirjoitti:
Ensin kyllä pitäisi varmistaa että sillä junalla edes pääsee. VR on lakkauttanut reippasti viimevuisina sen operoima matkustajavuoroja ja karsii junareittejä ja pysäkkejä edelleenkin. Junalla matkustamiseen ei ihmisiä Suomessa juurikaan kannusteta.
Laukaan Lievestuoreen pysäkin lopettaminen oli VR:ltä typerää kun itse käytin junaa työmatkustamiseen. Käyn itse töissä Jyväskylässä ja kun juna ei enää pysähdy Liepeellä niin oli pakko hommata henkilöauto että pääsee töihin. Ilmeisesti on Suomen valtiolle parempi eträ kansalaiset suosii henkilöautoja joukkoliikenteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalta ei mene junia Poriin, Helsinkiin ja Tampereelle. Reitti sisältää junan vaihdon ja helposti menee yli 2.5 tuntia varsinkin Poriin ja Jyväskylään.
Esimerkinomaisesti, nämä ovat Vantaan tapauksessa lähimmät "reittikentät", eli kuuluisi lyhyiden matkojen määritelmään vaikka tuo aikaraja ei täytykään (Ellei sitten tule tunnin junaa), toki sinne olisi voinut vielä Turun lisätä mutta ajattelin että kolme riittäisi tajuamaan pihvin...
Vierailija kirjoitti:
Ensin kyllä pitäisi varmistaa että sillä junalla edes pääsee. VR on lakkauttanut reippasti viimevuisina sen operoima matkustajavuoroja ja karsii junareittejä ja pysäkkejä edelleenkin. Junalla matkustamiseen ei ihmisiä Suomessa juurikaan kannusteta.
Tämä. Tuo Ranskan malli toimii maassa, jossa rautatieliikennettä ei ole "tehostettu", vaan jossa se on oikeasti yhteiskunnallinen liikkumatekijä, pysäkki löytyy jokaisesta kylästä ja homma oikeasti toimii. VR:n malli, jossa edes lippuja ei saa mistään ja jossa Suomi on täynnä hylättyjä rautatieasemia, ei oikein tällaiseen sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalta ei mene junia Poriin, Jyväskylään ja Tampereelle. Reitti sisältää junan vaihdon ja helposti menee yli 2.5 tuntia varsinkin Poriin ja Jyväskylään. Korjattu
Sinänsähän Helsinki-Vantaan lentokentältä ei matkusteta Poriin junalla vaan bussilla. Jatkolentoja Poriin on olemattoman vähän.
VR on Suomessa lopettamassa junavuorot Jyväskylän ja Seinäjoen sekä Jyväskylän ja Pieksanmäen välillä. Ollut jo useamman vuoden ja näitä linjoja ajetaan jatkoajalla niin että kokoajan saa pelätä koska loppuu eikä juna enää kuljen.
Toivottavasti parantavat Ranskassa hiukan sitä informointia, miltä raiteelta juna lähtee. Tieto voi tulla vasta 10 min tai alle ennen junan lähtöä ja sitten on karmea tungos portaissa ja laiturilla. Ranskalaisethan on myös todella töykeitä tuollaisessa ruuhkassa. Voi vaan kuvitella lentokentällä, mikä kaaos on kun kaikilla on vielä matkalaukut mukana, jos siis vaihdat lentokoneesta junaan.
Edullisemmat, hiljaiset ja päästöttömät sähkölentokoneet tulevat lyhyille reiteille viiden vuoden sisällä. Finnair tilasi juuri 10 kpl joten kyllä jatkossa lennetään Poriin, Tampereelle, Jyväskylään, Mikkeliin, Kuopioon, Lappeenrantaan jopa tiheämmillä aikatauluilla kuin tähän asti on lennetty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ranskalaiset edes haluaisivat Poriin?
Miksi kukaan haluaisi Poriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kyllä pitäisi varmistaa että sillä junalla edes pääsee. VR on lakkauttanut reippasti viimevuisina sen operoima matkustajavuoroja ja karsii junareittejä ja pysäkkejä edelleenkin. Junalla matkustamiseen ei ihmisiä Suomessa juurikaan kannusteta.
Tämä. Tuo Ranskan malli toimii maassa, jossa rautatieliikennettä ei ole "tehostettu", vaan jossa se on oikeasti yhteiskunnallinen liikkumatekijä, pysäkki löytyy jokaisesta kylästä ja homma oikeasti toimii. VR:n malli, jossa edes lippuja ei saa mistään ja jossa Suomi on täynnä hylättyjä rautatieasemia, ei oikein tällaiseen sovi.
Totta. Suomessa ei myöskään ole raiteita suoraan Helsingistä muihin isoihin kaupunkeihin kuin Tampereelle ja Turkuun. Rataverkko on suunniteltu huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ranskalaiset edes haluaisivat Poriin?
Miksi kukaan haluaisi Poriin?
Jazzeille aika moni haluaa tulla. Ja porilaiset haluaa päästä kotiin. Tästä syystä Porin kaupunki tukee lentoliikennettä miljoonilla euroilla per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
VR on Suomessa lopettamassa junavuorot Jyväskylän ja Seinäjoen sekä Jyväskylän ja Pieksanmäen välillä. Ollut jo useamman vuoden ja näitä linjoja ajetaan jatkoajalla niin että kokoajan saa pelätä koska loppuu eikä juna enää kuljen.
Kyllä, mutta ollaanhan noiden Jyväskylä - Seinäjoki ja Jyväskylä - Pieksanmäki reittien tilalle avaamassa Jyväskylä - Haapajärvi rata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ranskalaiset edes haluaisivat Poriin?
Miksi kukaan haluaisi Poriin?
Se on ainoa kaupunki jonka nakkikiskalta voi tilata aidon porilaisen. Lisäksi Porissa on Yyterin exnakuranta.
Reuters kertoo, että aktivistit ovat vaatineet, että rajaksi asetettaisiin 2,5 tunnin junamatkan sijaan neljän tunnin junamatka. Tämä malli tulee toivottavasti Suomeen.